Kiezen tussen twee vriendinnen? Na ruzie met elkaar, stelt één mij voor een keuze: geen contact meer met de andere vriendin of geen contact met haar

Ik heb met de vriendin die mij voor deze keuze stelt het beste contact, maar doordat onze derde vriendin haar vertrouwen heeft gebroken, vertrouwt ze mij ook niet meer zolang ik contact hou met onze derde vriendin. Ik vind het niet eerlijk dat zij mij voor deze keuze stelt. Zij bepaalt niet met wie ik wel en niet om ga. Kies ik niet, dat verbreekt zij het contact. Ik wil deze vriendschap niet verliezen (al vind ik deze blijkbaar waardevoller dan zijzelf), maar ik verlies hoe dan ook. Met de ander heb ik oppervlakkiger contact, maar we hebben het gezellig. Moet ik kiezen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is inderdaad niet eerlijk dat ze jou zo voor het blok zet. Ik denk dat het het beste is om niet te kiezen. Zeg tegen haar dat je heel graag met allebei om wilt gaan. Als zij daar problemen mee heeft vindt je dat heel jammer, maar is het haar probleem. Jammer dat ze zo jullie vriendschap onder druk zet. Zoals je zelf al zegt is die voor jou blijkbaar waardevoller dan voor haar.

Wat als ze het uiteindelijk goed maken en jij hebt gekozen. Dan ben jij de gebeten hond. Ik zou rustig het gesprek aangaan dat zij je beste vriendin is en je met de andere zowiezo al wat opervlakkiger contact hebt maar dit niet wilt verbreken.

Ik vind niet dat je moet kiezen. Je kunt om gaan met wie je wilt. En als zij dat niet accepteert verdient zij jou vriendschap niet. Als je toch wilt kiezen, kies dan voor degene die jou wel vertrouwt en niet voor een rara keuze zet!

het is niet netjes van je vriendin, en ook niet echt eerlijk om dat van jou te vragen, maar: je kent deze vriendin al veel langer, jij zou moeten weten waarom ze zo graag wil dat je geen contact meer hebt met die andere vriendin. wat voor rottigs heeft de 2e vriendin uitgehaald dat dit zo vergaat? als het echt smerig is, zou ik toch voor de eerste vriendin kiezen, alhoewel niet omdat zij het vraagt. natuurlijk hoef je nooit te kiezen, als die ene vriendin echt je vriendin is, zal ze dat ook blijven, alleen wel onderwerpen rond jouw 2e vriendin vermijden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100