Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je iemand niet mist omdat je het druk hebt, betekent dat per definitie dat je niet voldoende om die persoon geeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat betekent vooral dat je het druk hebt en je goed kunt concentreren op je werkzaamheden. Kun je dat niet omdat je iemand zo vreselijk actief mist, dan is dat meer een teken van verliefdheid dan van houden van of verbondenheid.

Ik zou niet weten hoe je 20, 40 jaar huwelijk of nog langer moet volhouden als je elkaar elk moment dat je je met 'het leven' moet bezighouden zou missen.....dat je elke morgen na het opstaan al vol verlangen en verveeld en verloren moet gaan uitkijken naar het terugzien bij de avondmaaltijd......

Zelfs een periode van een paar dagen is prima uit te houden - al is dan en telefoontje wel prettig en ga je elkaars gezelschap wel missen. Maar ook niet 100 % van de tijd, hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Duidelijk +

Andere antwoorden (6)

Nee, je gedachten liggen op dat moment niet bij diegene. Als ik een tentamenweek heb mis ik mijn vriendin ook niet/minder, omdat ik simpelweg te druk ben met leren. Als deze tentamenweek dan voorbij is ben ik opgelucht en blij als ik mijn vriendin weer kan zien, zodat ik kwijt kan hoe het ging etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat betekend het zeker niet.
Stel dat je aan het verbouwen, verhuizen of aan het afstuderen bent, dan ben je heel, heel erg druk en is er even weinig ruimte voor andere dingen.
Dat betekend uiteraard niet dat je gevoelens voor anderen ineens als sneeuw voor de zon zijn verdwenen.
Natuurlijk zeggen prioriteiten die iemand stelt wel wat over hoe belangrijk je iets of iemand vindt. Maar men moet soms nu eenmaal keuzes maken. Op het moment dat je aan het verhuizen bent ga je misschien niet ze snel je tante opbellen om te vragen hoe het met haar zieke hondje is. Maar op het moment dat je oma op haar sterfbed ligt laat je zo alle verhuisdozen staan om haar te bezoeken.

Elke dag maken we keuzes afwegingen, soms bewust, soms onbewust, soms rationeel, soms gevoelsmatig. Hoe je je voelt voor iemand staat daar meestal buiten, mensen voor wie je veel gevoel hebt komen misschien niet elke dag op de eerste plaats, maar het gevoel blijft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, het betekent ook dat je niet te afhankelijk van die persoon bent geworden. Afhankelijk wat betreft levensinvulling dus he, Lijkt me prima
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Nee, als je heel veel om iemand geeft hoef je niet in elke minuut dat je niet bij elkaar bent die gene te missen. Op het moment dat je alles voor die persoon over hebt, geen dingen achterhoud etc. dán geef je om iemand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, zeker niet. Het kan simpelweg zijn dat je van het gezelschap van diegene geniet als hij of zij er is, omdat je 'in het moment zit', zoals ze dat zeggen, en als diegene er dan niet is; idem. Ik hou veel van een aantal mensen, maar als ik ze een tijdje niet zie is dat ook geen ramp, je laat elkaar gewoon even los en zoekt elkaar dan weer op.
Niet missen wil trouwens niet zeggen dat je nooit aan diegene denkt en ze eens opzoekt om samen iets te gaan doen :) Alleen zit er dan geen emotie bij en is het gewoon goed zo. Het lijkt me dus heel gezond! Lekker onafhankelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat betekent dat je op dat moment niet met verschillende dingen tegelijk kunt bezig zijn. Als je constant aan iemand zou zitten denken die je mist, dan zou je werk én je leven er onder lijden.
Iemand niet elke minuut van de dag missen, wil zéker niet zeggen dat je niet voldoende om die persoon geeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding