Wat moet ik doen in deze relatie?

Ik ben pas 19 jaar geworden en heb een vriendin van 15. Mijn vriendin woont 100km ver van mij en dus zie ik haar maar 1 keer per week, ik ken haar via een vriendin van mij en we hebben nu al 2 weken een relatie. De ouders van mijn vriendin zijn gescheiden, nu is het probleem dat haar moeder het goed vind van onze relatie en mij ook al ontmoet heeft. Maar haar vader vind het absoluut niet goed omdat het leeftijdsverschil te groot is. Nu moest mijn vriendin het dus van haar vader uitmaken met mij, maar dit wilt ze absoluut niet en ik ook niet omdat we echt van elkaar houden. Wat moet ik in deze situatie doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoi Klijn4,

Je kiest niet op wie je verliefd wordt. Zo ben jij verliefd geworden op een meisje dat toch wel een stuk jonger is dan jij. Vooral op jullie leeftijd, wordt dit leeftijdsverschil als groot gezien.

Nu kan ik je vertellen dat mijn broer van achttien een vriendin van veertien heeft. Hij had hier zelf eerst ook moeite mee en mensen van de omgeving (mijn vader en zijn vrienden bijvoorbeeld), hebben ook wel de nodige flauwe opmerkingen gemaakt.

Maar goed, hij was en is gek op het meisje en zij ook op hem. Wat ik zo goed vind van mijn broertje is dat hij echt ongelofelijk voorzichtig met haar is, juist omdat ze zo jong is.

Zo was het zijn keuze om heel lang te wachten met 'verder gaan', omdat hij niet over haar grens wilde heen gaan. Jonge meiden zeggen soms wel dat ze willen, maar zijn hier soms nog niet aan toe en dan kunnen ze spijt krijgen.

Daarnaast heeft hij een goed contact met haar ouders. Hij komt regelmatig over de vloer daar en heeft hen bewezen dat hij een verantwoordelijke jongen is, die goed is voor hun dochter.

Goed contact met de ouders is essentieel, vooral op zo'n leeftijd. Zij zijn verantwoordelijk voor je vriendin en zij stellen de grenzen van wat wel en niet toelaatbaar is.

Wat ik jou zou aanraden is om je gezicht eens te laten zien (als je dat nog niet hebt gedaan) bij die vader. Laat zien dat je zijn zorgen serieus neemt en dat je heel voorzichtig met zijn dochter bent.
Mocht hij regels stellen, hou je daar ook aan. Wilt hij bijvoorbeeld niet dat jullie op een kamer slapen, blijf dan netjes op je logeerbed liggen.

Uiteindelijk zal het zijn vruchten afwerpen en zal hij concluderen dat je vriendin het goed getroffen heeft. Hij zal hoogstwaarschijnlijk jullie relatie goedkeuren.

Elkaar een keer per week zien lijkt mij genoeg. Bovendien hebben jullie beide iets om naar uit te kijken.

Ik zou zeggen; ga ervoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super advies!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens +
Kristal
12 jaar geleden
Heel wijs advies, +1

Andere antwoorden (3)

Eerst bedenken wat echt goed voor je is. Kan deze afstand een relatie volhouden? Je ziet haar maar 1x per week... als je echt verliefd bent wil je het liefst zo vaak bij die gene zijn.
Ten tweede is het leeftijdsverschil inderdaad wat aan de matige kant, zij is nog jonger dan 16 dus qua 'bed' is dat zelfs strafbaar en zij zit in een hele andere fase dan jij.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist een afstandsrelatie kan heel lang bestaan; als je elke dag bij elkaar op de lip zit is het zo gedaan.
Powergen
12 jaar geleden
Misschien voor volwassenen.. Natuurlijk moet je ook niet de hele dag op de lip zitten maar 100 km verder? Da's ongeveer Den Haag - Arnhem (ietsje minder dan..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een keer per week valt toch wel mee. Je hebt dan echt iets om naar uit te kijken. Kom op, echte liefde overwint die 100 km wel hoor ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt verliefd bent boeit dat helemaal niks, dan kijk je er juist naar uit. Toen ik 15 was heb ik anderhalf jaar wat gehad met een meisje van 17 die op een uur rijden/trein woonde. Je kunt en moet de liefde echt niet opgeven om de afstand.
Powergen
12 jaar geleden
Nee ok.. maar het liefste heb je toch wel zo dichtbij mogelijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, weet ik niet. Ik zou het denk ik prettiger vinden om enigszins moeite te moeten doen om bij haar te komen dan dat ik haar hele dagen zie.
als je echt van haar houd dan komt het echt wel goed met jullie relatie. nu is ze nog erg jong en behandel haar daarom met respect. het leeftijdsverschil lijkt nu erg groot maar dat is op latere leeftijd meestal geen probleem. laat het even bezinken want die ouders moeten ook enorm aan jou wennen en dat hun kleine meisje ineens een vriendje heeft. geef het de tijd .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en als ze oud is niet meer met respect behandelen?
Ze moet zich aan de regels houden bij wie ze woont. Ik weet niet bij wie ze woont. Maar stel dat ze de ene week bij de vader is en de andere week bij de moeder, dan denk ik dat je haar alleen maar kan ontmoeten als ze bij haar moeder is. Geniet er gewoon van. Gaat het allemaal lukken, dan is het fantastisch! Werkt het niet..? Dan heb je het in ieder geval geprobeerd.