Helpt een periode van een maand geen contact om daarna de relatie weer voort te zetten?

Mijn vriend en ik hadden een paar jaar lang een relatie, met pieken en dalen welliswaar. Maar ik heb al 2 jaar lang veel persoonlijke problemen. Hij moet teveel voor mij zorgen dan dat hij van me kan houden. Hij zit zelf nu ook in een lichte depressie en hij heeft geen hoop meer dat het goed komt met mij en onze relatie. Nu heb ik gister tegen hem gezegt dat we een periode van een maand af moeten wachten of zijn gevoel echt weg is. Of dat hij me heel erg gaat missen. Hij stemde daar wel mee in, maar ik weet niet écht wat hij ervan vind. In die tijd wil ik hem laten zien dat ik verantwoordelijk kan zijn voor mezelf, en dat ik niet op hem hoef te leunen. Nu gaat het echt een stuk beter met mij op dit moment qua persoonlijke problemen. Maar ik ben wel helemaal gebroken na deze relatie breuk. Hoe groot mag ik de kans inschatten dat hij het weer wilt proberen als hij ziet dat het over een maand beter met me gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gister besloten, en nu gaat het al beter met je????

Antwoorden (6)

Hoe groot de kans is kan je het best zelf inschatten, wij kennen jou en je vriend niet, en weten niet hoe jullie relatie is. Ik zou er in ieder geval niet op rekenen. Laat hem een tijd dan ook echt met rust, en laat hem contact opnemen met jou als hij dat wilt. Wel denk ik dat jullie elkaar toch moeten steunen, maar dan van afstand, gewoon een lief berichtje (maar dan alleen als je zeker weet dat hij contact wil). Laat het verder even rusten, als alles wat gezakt is gaat het misschien weer wel goed samen. Maak hier trouwens dan geen gewoonte van, ook in slechte tijden moet je elkaar kunnen steunen, en niet de relatie een maand in de koelkast zetten.
Ik zou me wel afvragen of JIJ dit ook echt wilt, of jij je hier wel goed bij voelt, en vragen wat hij nu precies wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel goed helpen. Niet als wondermiddel, zodat na een maand je relatie weer helemaal top is, maar wel om te besluiten of jullie allebei met elkaar verder willen.
Een break is goed om los te komen van alle dagelijkse ergernissen en ruzietjes. Door de rust kom je er achter of je nog toekomst ziet. Als dat zo is kun je na een maand bewust kiezen om er aan te gaan werken. En dat wordt volgens mij wel een hele kluif bij jullie. Maat als de wil er is, kan het wel. Zo niet, dan kun je het afsluiten omdat je weet dat er geen toekomst meer is.
Maar let op: niet een maand af gaanz itten wachten wat hij besluit, want daar lijkt het ni op, maar ook zelf een goede afweging maken: is dit een goede relatie voor mij???
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt al goed inzicht in jullie problemen en ziet ook je eigen aandeel. Dat is positief. Een time out in deze situatie is zeker zinvol om te ontdekken of je nog van elkaar houdt en of je elkaar erg mist. Laat elkaar met rust deze maand, anders is het geen time out. Dan kunnen jullie allebei even tot rust komen en dingen op een rijtje zetten. Mochten jullie er achter komen dat je allebei nog van elkaar houdt en elkaar mist is het tijd voor een vervolgplan. Want hoe kun je voorkomen dat je weer in dezelfde situatie belandt.
-Zoek uit wat de oorzaken zijn van jouw persoonlijke problemen
-Waar kun je elders hulp en begeleiding zoeken
-Realiseer je dat allebei dat je vriend je partner is en niet je hulpverlener. Dat geeft niet altijd maar vaak wel scheve verhoudingen. In elk geval worden jullie er beiden niet blij van.
-Zorg ook eens voor hem! Breng hem een verrassingsontbijtje op bed, koop een lekkere aftershave en pak het in en doe er gouden strikken om heen, kook zijn lievelingseten.
-Maak afspraken om samen gezellige dingen te doen en zet op die momenten de problemen even in de wacht.
Lekker lachen, samen een nachtwandeling maken in een donker bos of op het strand,marshmallows roosteren op een kampvuurtje en chocoladesaus erbij om in te dopen,op de step door en stad die je niet kent..
vertel je vriend dat je van hem houdt en verder met hem wil maar dan anders. Geef ook de nieuwe start een proeftijd als hij toch nog wat huiverig is om opnieuw te beginnen. Ik hoop voor je dat het gaat lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikzelf heb zo'n soortgelijke situatie meegemaakt. Wij wilden eerst ook even uit elkaar gaan, maar zijn toch contact blijven houden. Wat ik erg belangrijk vindt, mijn ervaring is dat je beter even een weekje of twee weken rust kan hebben en daarna leuke dingen gaan doen. Doordat je leuke dingen met elkaar gaat doen, gaat hij zich beter voelen, maar jij ook.

Hoe groot de kans is dat jullie weer bij elkaar komen, kan ik niet zeggen want ik ken jullie situatie niet. Ik weet niet hoe je vriend is anders had ik wel passend advies kunnen geven. Hierboven had ik een schets gegeven van hoe mijn situatie er ongeveer uitzag. Maar mannen denken anders dan vrouwen en mijn vriend zegt altijd: 'Je moet genieten van de tijd dat je bij me bent of de tijden die je samen heb beleefd, zo geniet je meer van de leuke dingen'. Niemand kan zeggen hoe het gaat lopen alleen je vriend en jij.

Probeer zelf eens voor afleiding te zorgen, zodat je jezelf niet meer ellendig voelt door het gemis. Zoek een hobby dat jouw tijd kost, waardoor je minder tijd hebt om na te denken over hem. Maar dat je meer tijd hebt voor jezelf en je gelukkig bent met jezelf, want als je dat bent, kun je gelukkig worden met een ander.

Dit soort situaties lijken eng, omdat je zelf de controle niet hebt. probeer positief te denkenen zie het anders als een uitdaging en laat het over je heenkomen.

Hij is nog niet uit je leven, dus er is hoop.
Het belangrijkste is nu om gelukkig te zijn met jezelf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vertelt in je toelichting dat je vriend méér voor jou moet zorgen dan hij van jou kan houden.

Dat betekent dus dat zijn liefde voor jou niet in staat is jou, ten tijde van grote problemen, op te vangen.

Als zijn liefde daartoe echt niet toereikend zou zijn dan denk ik dat de mogelijkheid bestaat dat jullie niet echt de ware voor elkaar zijn..

Ik denk echter dat zijn liefde daartoe wèl in staat is..maar dat je vriend, net als jij, eenvoudig geestelijk een beetje oververmoeid is.

Wat jij wilt is een soort van afkoelingsperiode inlassen waarna je hoopt dat de relatie zich wel weer hersteld zal hebben. Ik vrees dat dat zo niet werkt..

Ik denk dat jullie de problemen op een andere wijze zullen moeten oplossen.

Jullie zouden eens open, eerlijk en oprecht met elkaar moeten gaan praten. Waarbij jij hem gewoon uitlegt dat JIJ hem nodig heeft..maar dat je hem ook weer niet wilt overbelasten met jouw problematiek.

Dat je dus wilt proberen zelf je hoofdje boven water te houden.. maar dat je het wèl heel fijn vindt als hij er, ingeval van nood, echt voor jou is..

Zeg hem eenvoudig dat je zielsveel van hem houdt èn dat je hem voor geen goud kwijt wilt..want zo is het toch?

Beloof elkaar een nieuwe start en beloof elkaar, waar mogelijk, te helpen...c.q. te ontzien..en..vergeef de ander tenslotte zijn/haar tekortkomingen.

Wordt weer lekker verliefd op elkaar en laat jullie relatie weer bloeien..zoals in het begin van jullie liefde..

Veel succes met elkaar én met jullie liefdesrelatie..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er helemaal aan hoe hij zich onder de breuk voelt. Het kan voor hem pijn doen of een opluchting zijn. Dus er is 50% kans. Als je meestal het ergste denkt valt het vaak mee. Ik zou je er niet teveel mee bezig houden. Gewoon je eigen dingen gaan doen. Want als je er steeds mee bezig bent en hij wil niet meer met je verder heb je een heel groot probleem. Ga gezellig met vriendinnen of je moeder wat leuks doen en probeer zo min mogelijk aan hem te denken.