Waarom worden sommige beste vrienden partners van elkaar en andere niet?

Ik hoor soms wel eens dat partners voordat ze een relatie met elkaar kregen goede vrienden waren. Dan vraag ik me dus gelijk af waarom ze eerst goede vrienden waren en niet gelijk een relatie begonnen? Zij weten toch al in het begin van de vriendschap dat ze zich erg tot elkaar aangetrokken voelen of iets anders?
En daarbij.. waarom groeien sommige beste vriendenschappen niet uit tot een relatie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (4)

Een soortgelijke vraag is kortgeleden nog gesteld. Zie de antwoorden aldaar: http://www.goeievraag.nl/vraag/beseffen-mensen-later-vriend-vriendin.24224

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn antwoord aldaar:

Heel vaak is dit ook niet zo. Tegenover deze gevallen staan bijvoorbeeld ook heel veel vriendschapsrelaties die stuk zijn gegaan omdat er een seksuele lading bijkwam. En heel veel liefdesrelaties die zijn begonnen met een flirt in de kroeg.

Ik hou het op kans. Waarbij de kans groot is dat tussen je vrienden zich ook iemand bevindt tot wie je je aangetrokken voelt.

Oja! En dan zou ik nog de relaties vergeten die pas kunnen beginnen als bij één van beiden net de relatie is beeindigd. Dan blijkt die goeie vriend ineens ook een serieuze optie als partner!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan vragen over relatie's niet zo algemeen stellen

Er is zo veel wat invloed heeft op mensen en de realtie's die ze wel of niet aangaan.

Daar zijn geen vaste patronen voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er meer mee speelt dan vriendschap... Wist je dat vreindschap op een veel hoger plan staat dan partnerschap...
Vrienden claimen elkaar veel minder dan partners... Dus daar is elkaar tot bezit nemen veel groter, vrienden en vriendschap is toch veel meer elkaar de vrijheid laten...

En het is ook een kwestie van timing... Zie het als een dancing of disco... Je moet wel op dezelfde tijd en op dezelfde plek zijn om elkaar te ontmoeten, dus dat is timing...Kom je elkaar niet tegen, dan is de kans tot partner worden toch een stuk kleiner... En dan nog een factor is beschikbaarheid... De mogelijkheid tot partner moet er ook nog zijn bij een ontmoeting... En dan is er nog de chemie, die moet er ook zijn, chemie in het lichaam en chemie in de mind...

Vooral humor is daarbij weer een factor... Als twee mensen elkaars humor kunnen waarderen dan is dat een teken dat ze dezelfde afstemming hebben en dezelfde energie...

Dus het is bijna toeval dat een ontmoeting tot een gezonde en voedende partnerschap uitbloeit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je, daarom deed ik dat ook, de volgende is voor jou... :-))
omdat ze de vriendschap belangrijker vinden want die kan in hun ogen niet kapot gaan en een relatie is maar afwachten,en na de relatie is meestal geen vriendschap meer te bespeuren en dat willen ze niet op het spel zetten....maar weten wat ze voelen voor elkaar:tuurlijk!mijn vriendin heeft gehad,met haar vriend nu ,dat ze hem eerst helemaal niet zo zag maar wel een leuke vriend vond om mee om te gaan,toen ze hem steeds beter leerde kennen vond ze hem ook steeds leuker en is daarna verliefd geworden....en nu is het haar partner...kandus ook