hoe moet je iemand iets duidelijk maken als deze weigert te luisteren en kinderachtig doet?

ikzelf zit nu in een moeilijke periode en kan niet heel veel hebben, daarom vermijd ik confrontaties, maar er is één meisje op school, dat de confrontatie gewoonweg lijkt op te zoeken. ik zie haar voornamelijk op de pauzeplek. we hadden laatst zo een situatie: ik had weer slechts geslapen, was dus doodop. tijdens de pauze wou ik net als de rest ook gaan zitten, maar dit meisje had haar schoenen en tas naast haar liggen. ik ging vervolgens bij iemand anders zitten die het kennelijk te krap vond (ze kon niet opschuiven ivm de spullen van het meisje) en ging ergens anders zitten. ik heb haar mijn excuses nog aangeboden, en terwijl het dit meisje verder helemaal niet aanging, ging ze er helemaal op in. ik was egoïstisch en stom. ik had het niet lief genoeg gevraagd. dus blijkbaar geen recht op een zitplaats terwijl zij al haar zooi wijdt had uitgespreid!

Toegevoegd na 11 seconden:
we zitten allebei in 5 havo, maar ik ben via het vmbo gegaan en dus een jaartje ouder. ik probeer haar duidelijk te maken dat ze gewoon een keer normaal moet doen, op zijn minst rustig. maar ze schreeuwt er gewoon doorheen. ik ben trouwens niet de enige die een probleem met haar heeft, maar niemand lijkt haar eens hierop aan te spreken. aan een goede vriend van haar had ik gevraagd haar eens proberen duidelijk te maken, dat ik absoluut geen probleem met haar heeft en dat zij dus ook wel eens normaal kan doen, maar die vriend van haar zei toen: maar dat doe ik niet, want dan zegt ze dat het niet mijn zaken zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

JIJ wilde het wel goedmaken, terwijl je eigenlijk niets verkeerds gedaan hebt. Zij is boos op jou om helemaal niets (fout 1) en dat denkt ze ook dat het jouw schuld is, maar een excuus wil ze niet aanvaarden. (fout 2) Dus: trek het je niet aan. Het is niet jouw schuld. Er is niets om je schuldig over te voelen. Negeer haar gewoon. succes ;)

Negeer haar gewoon. Irritant, maar met haar praten helpt niets.

Van dat soort mensen zou ik echt pisneidig worden. Ik denk dat je het beste gewoon lekker boos op haar kan worden. Ze loopt steeds over je heen, omdat je de confrontatie uit de weg gaat. Je zit erdoor heen, nou ik zou zeggen, laat je emoties lekker de vrije loop. Zodra zij ziet aan jou dat ze een grens heeft bereikt en dat je haar niet meer uit de weg gaat, heb je een goede kans dat ze ophoud zo tegen je te doen. Dingen zijn niet makkelijk en sommige wijfen zijn echt onuitstaanbaar en verdienen de naam WIJF ook. Als je het uit debweg blijft gaan, ga je vroeg of laat ontploffen, doe het niet zo. Wordt dan maar eerder boos. Laat je niet meer zo behandelen door dat viswijf. Ik sta helemaal achter je. Als ik alleen er al aan denk dat zo'n wijf om mij zou vlooien, word ik al erg boos. Ik hoop dat je eruit weet te komen. Laat je niet gek maken, echt niet. Sterkte.

de persoon die zijn spullen op een zitplaats had liggen was fout. jij kwam onzeker over. had gevraagd of de griet haar zooi weg wou halen zodat anderen ook kunnen zitten, zodat je niet naar een andere plek hoefde te zoeken. zelf had ze het waarschijnlijk opgepakt en op de grond gezet als het van een ander was (wat nu vragen, ik wil toch zitten of niet dan?) je hoeft niet netjes te vragen of je ergens mag zitten (stond er een bordje gereserveerd met een wachtwoord op die plek? nee toch? :) kortom, wat deze persoon doet is wat ik noem mind fucken. gewoon drammen op een ander, en van een ander verwachten waar ze zelf het fatsoen niet voor heeft. hoe onlogisch en krom kan zit zijn? omdat ze zo'n grote waffel heeft durft nietmand haar hierop aan te spreken. dus gewoon laten schreeuwen en drammen, niets op uit doen, niet je excuus aanbieden zodat ze er geen plezier van heeft. is ze een keer rustig en in haar eentje (hoeft zich dan niet groot te houden voor anderen want o, dat is zo stoer) zeg dat wat je ervan vind, en laat het hierbij (niet wachten op feedback, maar haar stijl aanhouden: je zegje doen en je weg vervolgen om je ding te doen) kom zeg, je bent niemand wat schuldig, en helemaal een persoon niet die zich niet weet te gedragen. zo min mogelijk tegemoet komen dus (je hoeft niet te laten blijken dat je geen probleem met haar hebt, dit zal haar machtsgevoel enkel versterken) ZIJ maakt de problemen, dus laat ZIJ maar de eerste zijn die kan laten zien dat het ook normaal kan. en excuus... niet meer doen hoor, dat zien sommigen als zwakte en is het alleen maar boeiender om te mind fucken. (vreselijk die kinderachtige aso's ze weten precies bij wie ze dit soort rare dingen kunnen flikken)

Jouw reactie op haar gedrag, zal zij wellicht aangemerkt hebben als een 'zwaktebod van jou.. Terwijl jij het 'probleem juist op een nette, volwassen wijze probeerde te pareren. Ik denk dat je het daarom moet zoeken in het feit dat dit meisje feitelijk nog midden in haar pubertijd zit. Heel haar gedrag wijst op 'het zoeken van de confrontatie', het overschreeuwen van de eigen onzekerheid alsmede het hebben van een grote innerlijke onrust. Zoals je zelf al aangeeft is haar onvolwassen gedrag niet speciaal tegen jou gericht..maar vindt iedereen, inclusief een vriend van haar, haar moeilijk in de omgang. Ik vrees dat je haar met woorden niets duidelijk kunt maken en dus moet je je eigen innerlijk wat 'sparen' en het anders doen. Beschouw haar gewoon als een onvolwassen kind met zeer puberaal gedrag en voel je een volwassene tegenover haar. Ze zal jouw gedragsomslag zeker opmerken en VOELEN.. en heel misschien wel iets als schaamte voor haar afstotende krijgen..en ook heel misschien een beetje bijdraaien. Ik wens je in elk geval veel succes toe! Groet, Ton Een heel goede vraag trouwens en dus een dikke plus van mij.

Je moet die persoon gewoon helemaal geen aandacht geven, dat is namelijk precies wat ze wil en vraagt. Je hebt het gevraagd maar zij wilde haar spullen niet wegleggen terwijl dat makkelijk kon.....in mijn schooltijd heb ik zoiets ook meegemaakt.....een meisje zat met haar been in het gips en gebruikte dat been om mij de weg te sperren, ik heb gevraagd of ze haar been wilde weghalen maar tevergeefs....ik ben er toen overheen gestapt maar kon het niet ontwijken haar been te raken....toen was het wel afgelopen. Mijn tip, als ze niet luistert ga dan gewoon op haar spullen zitten, is eigen risico. Verder komt zo'n puber er vanzelf wel achter als ze steeds meer vriend(inn)en kwijtraakt en problemen krijgt op school en de werkvloer.....heb gewoon geduld tot het noodlot haar toekomt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100