ik heb laatste tijd erg veel angst, hoe komt dit?

Het is soms zelfs zo erg dat als ik ergens mee bezig ben en ik aan mijn vriend wil denken maar hem niet voor me kan zien, ik helemaal in paniek raak. Nergens voor nodig maar zo wordt het genieten van een relatie wel een stuk minder leuk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Angst is een natuurlijke eigenschap die waarschuwt voor gevaar. Als je angst voelt terwijl er geen gevaar is dan komt dit door de manier van denken. Waarschijnlijk ben je zo gek op hem dat je het misschien wel te mooi lijkt om waar te zijn en bang bent dat je het weer kwijt raakt. Daardoor ga je mee bezig met de angst voor het verlies dan dat je geniet dat jullie een stel zijn. Probeer dus je angst niet te voeden en te denken, er is geen gevaar dus mijn angst is onterecht dus ik ga me er niet op focussen waardoor de angst toeneemt. Denk op die momenten dat het komt door hoe fijn je het vindt dat jullie en stel zijn en concentreer je op die blijdschap en geniet van het gelukkige gevoel dat je hebt. En officieel is het gevoel dat je hebt ook niet echt angst. Het is een gevoel dat hoort bij de liefde waarvan jij dat omzet in angst waar je het ook kan ombuigen naar een fijn gevoel, het gevoel van de liefde.
Blijf je dus bewust dat die angst onterecht is op de momenten dat je het voelt en geef je zelf 5 minuten om dat gevoel om te draaien naar een fijn gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord heeft mij het meest geholpen

Andere antwoorden (4)

Misschien hebben jullie een ruzie gehad en dat je daarna een ander beeld hebt van je vriend? Of misschien gedraagt hij zich anders? Misschien heb jij iets verkeerds opgevat? Als dat zo is zou ik er met hem over praten. Anders zou ik als ik jou was er ook gewoon over praten hoor. Of misschien wil je hem juist zien op een moment of misschien ben je bang dat hem wat gebeurd door iets wat misschien pas in de familie is gebeurd of iets?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee geen 1 van deze opties kloppen.. het gaat juist super goed tussen mijn vriend en mij dat is het rare..
Slaap je wel genoeg en is je BMI in orde?
Vooral een tekort aan slaap kan zorgen voor paniekaanvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de paniek voelt opkomen let dan op je ademhaling, haal rustig adem en bedenk je waarom je in paniek raakt. Relativeer zo mogelijk.
Komt het vaak voor en krijg je het niet zelf onder controle,.aarzel dan niet om hulp te zoeken. Paniek aanvallen zijn heel akelig en met therapie kan je ze voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt! ik zou proberen op mijn ademhaling te letten.. en als het echt niet ophoudt toch maar hulp zoeken. Zit er nu toch al echt 2 maanden mee.
Heb je dit alleen met betrekking tot je vriend of ook op andere momenten?
Het kan zijn dat een bepaald aspect van jullie relatie je onzeker maakt.
Of iets van jezelf met betrekking tot relaties.
Je zou er dan achter kunnen proberen te komen waar het vandaan komt en dat puntje wegpoetsen of anders mee om leren gaan. Dit kan tijd en geduld kosten!
Verder heb ik hééééél veel ervaring met paniekaanvallen, ik heb tijden gekend dat ik niet eens de supermarkt binnen kon lopen zonder paniekaanvallen, ik liep dus altijd als een kip zonder kop de winkel door en kwam soms zonder boodschappen thuis.
Bij mij zijn deze paniekaanvallen minder geworden niet nadat ik er specifiek aan gewerkt had, maar nadat ik mezelf wat beter heb leren kennen en hierdoor bepaalde reacties van mezelf beter begrijp. Ik ben nu rustiger en wat zelfverzekerder. Opeens had ik vrijwel nooit meer een paniekaanval.

Het minder worden van de paniekaanvallen was dus min of meer een kadootje dat ik daarbij kreeg. Wanneer ik nu een paniekaanval heb, blijf ik ook rustiger. Ik weet nu ook beter hoe het komt dat ik ze heb. Dat heb ik geaccepteerd.

Er zijn wel bepaalde technieken die je tijdens een paniekaanval kunt gebruiken, echter wil je er van af of dat het minder wordt, dan kun je het beste de oorzaak aanpakken.