Ik heb mijn relatie verbroken, oa door gevoelens voor iemand anders, hoe lang moet ik wachten om af te spreken met die ander, volgens de etiquette?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt je relatie verbroken, netjes inderdaad! Nu snap ik dat iedereen zeg, doe wat je wilt, maar aangezien ik niets weet van je vorige relatie, kan ik dit niet zomaar zeggen. Ik zou gewoon wel beginnen met je nieuwe relatie, maar het in het begin iets rustiger aan doen, want dat is wel wat fijner voor je ex. Dit is onder veronderstelling dat het een serieuze relatie was met je ex van een aantal jaren. Was het een korte relatie, dan zou ik gewoon doorgaan met je leven. En iedereen hieronder zegt, niets van de gevoelens van anderen aantrekken...brr enge gedachte... Ik vind het juist heel lief als iemand anders ook eens een keertje aan een ander denkt ipv alleen aan zichzelf. Maar ik zou inderdaad niet je eigen geluk in de weg staan, maar alsnog zo tactisch mogelijk in het begin zijn, want als het andersom was geweest, had je het ook fijn gevonden als jouw ex niet direct zijn nieuwe relatie overal te koop zet (ga ik vanuit). Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mueslibar, waarom zet je dat niet als antwoord neer? Ik zou er direct een plus voor geven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) Oke, als antwoord neergezet ^^

Antwoorden (7)

Go for it!! 'T leven is te kort om daar nu ook al rekening mee te gaan houden. Geroddel krijg je toch wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is geen etiquette voor. Als je je relatie verbroken hebt omdat je op iemand anders bent, begrijp ik niet waarom je zou wachten. Je hebt voor iemand anders gekozen en dat ga je doen ook. Waarom rekening houden met de liefdesgevoelens van je ex? Het is jouw leven dus jouw beslissing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je ex ook een mens met gevoelens is misschien..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhm ja maar als het om liefdesgevoelens gaat ben je niet meer aan hem verbonden.
Anders zou je het theoretisch nooit uit kunnen maken. Simpelweg omdat je hem dan kwetst...
Ivana
12 jaar geleden
Fantasia, je hebt te weinig fantasie om je in de ander in te leven. Natuurlijk kan je iemand kwetsen waar jij niet meer van houdt. Je hebt een gedachtenkronkel. MufMuf je hebt gelijk!!
Je hebt je relatie verbroken dan ben je vrij omdat te doen wat je wil je leven vervolgen met wie jij wil dus wat houd je tegen er zijn geen regels verplichtingen tegenover de ander.
12 jaar geleden
Hier moet je niet de etiquette,naar je gevoelens laten spreken! Als je denkt er aan toe te zijn, gewoon afspreken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen eitiquette, gevoelens volgen en niks van anderen aantrekken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt je relatie verbroken, netjes inderdaad! Nu snap ik dat iedereen zeg, doe wat je wilt, maar aangezien ik niets weet van je vorige relatie, kan ik dit niet zomaar zeggen. Ik zou gewoon wel beginnen met je nieuwe relatie, maar het in het begin iets rustiger aan doen, want dat is wel wat fijner voor je ex. Dit is onder veronderstelling dat het een serieuze relatie was met je ex van een aantal jaren. Was het een korte relatie, dan zou ik gewoon doorgaan met je leven. En iedereen hieronder zegt, niets van de gevoelens van anderen aantrekken…brr enge gedachte… Ik vind het juist heel lief als iemand anders ook eens een keertje aan een ander denkt ipv alleen aan zichzelf. Maar ik zou inderdaad niet je eigen geluk in de weg staan, maar alsnog zo tactisch mogelijk in het begin zijn, want als het andersom was geweest, had je het ook fijn gevonden als jouw ex niet direct zijn nieuwe relatie overal te koop zet (ga ik vanuit). Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ;)
Ivana
12 jaar geleden
Gelukkig. Van harte een plus.
Er zijn geen regels om te moeten wachten. Je hebt het netjes uitgemaakt en haar netjes uitgelegd, om een reden waar jij zelf eigenlijk geen controle over hebt gehad. Nu hoef jij natuurlijk niet te wachten tot het moment dat je ex daar aan toe is, (je zal een ex treffen die er nooit meer overheen komt). Je bent nu dus vrijgezel en vrij om te gaan en staan waar je wilt dus ook om een relatie met de ander te beginnen. Hoe je ex omgaat met het feit dat ze nu vrijgezel is is haar eigen verantwoording, niet de jouwe. Veel succes!