Hoe komen levenspartners bij elkaar?

Ik heb al een tijd een relatie en ik zie gewoon dat we bij elkaar horen. Alles klopt en alles is zoals we het beide hadden gewild. Onze karakters passen perfect bij elkaar en alles klopt gewoon.

Nu ben ik hem zomaar ergens tegenkomen. Je komt zoveel mensen tegen maar bij deze wist ik het gelijk.

Dat we elkaar tegen zijn gekomen is puur toeval maar komt dat omdat aan beide kanten de toevaligheden zo in elkaar passen dat je elkaar daar door tegenkomt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (9)

Zelde interesses, zelfde gevoel voor humor zelfde gevoel van smaak en karakter.

Door de interesse ga je naar een boekwinkel (hij vind dat ook leuk dus hij is er ook) zelfde smaak dus jullie hebben boeken in de hand van dezelfde genre( of jullie doen ff een ruil van een boek ) Hij of jij maakt een grapje tuurlijk moeten jullie lachen jullie hebben hetzelfde humor. Je krijgt een beetje het gevoel van de karakter en leert elkaar beter en beter kennen en kijkt naar de draagvlakken van relatie.

Dit lijkt me overigens eutopia, want er zullen zeker verschillen zijn maar jullie zijn misschien beiden optimistist en kijken dus vooral alleen naar de positieve kanten van de relatie.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zelde = Zelfde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toeval bestaat niet.Het is het lot. Het had zo moeten lopen. In mijn relatie ben ik daar ook van overtuigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof wel in levenspartners of zoals ik het meer zou defineren in zielsverwanten. Toen ik mijn partner tegen kwam had ik meteen iets met hem, iets trok me heel erg aan, alsof het zo had moeten zijn. Hij voelde meteen heel vertrouwd aan alsof ik hem al jaren kende. Hij is een zielsverwant dat weet ik om meerdere redenen.

Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat er voor iedereen een levenspartner rond loopt, eventueel meerdere levenspartners. Ik denk ook dat niet iedereen zijn levenspartner tegenkomt. Ik denk dat het tegenkomen van je levenspartner een combinatie is tussen voorbestemming en toeval. Ik denk ook dat je je ogen goed open moet hebben. Ik ben ervan overtuigd dat sommigen hun levenspartner tegen komen zonder dat ze het door hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het puur toeval! Hoe vaak zal het voorkomen, dat je iemand tegen het lijf loopt,die precies bij je past?
Hoop dat jullie gelukkig worden met elkaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je komt diegene tegen die je op elk moment nodig hebt in je ontwikkeling als mens (lees: ziel).

Elke ontmoeting heeft een doel; hoe lang of kort deze ook zijn en hoe onbelangrijk deze ook moge lijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer, geen reactie bij de - .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gezegd! Ik heb ooit eens een tekst van iemand gelezen die vergeleek een leven met een trein. Sommigen reizen de hele weg met je mee, anderen stappen in, sommigen weer uit en weer anderen stappen nooit in. Allen reizen ze mee met een doel. Ik vind dat wel een mooie vergelijking en geloof daar ook in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Duchantain:
Dat verhaal ken ik ook. Het maakt het ook zo herkenbaar.
Bedankt.
Het gebeurt nooit zomaar!

Zo heeft het moeten zijn, maar de een vind hem sneller dan de ander maar uiteindelijk is er voor iedereen een ware.

ik kan me nog voorstellen dat ik zelf 9 jaar was en verliefd op mijn huidige partner, die dus totaal geen oog voor mij had omdat hij 8 jaar ouder was. toen ik 23 was dacht hij daar wel anders over...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heerlijk dat jullie elkaar tegen zijn gekomen en dat je
het gevoel hebt dat het helemaal klopt!
Ik zie het als volgt: je komt niet zomaar iemand tegen en het is het geen toeval.
Echter het moment in je leven moet daar goed voor zijn.
Misschien zou je hem een jaar geleden nog niet hebben zien staan omdat jij je toen nog anders voelde en er nog niet klaar voor was! Of jullie beiden er nog niet klaar voor waren.
Ik had door omstandigheden in mijn leven diverse partners en het verbaasd me nog steeds hoe wij elkaar precies op een bepaald moment ontmoetten en dat niet gepland, maar het gebeurde gewoon door omstandigheden en het bleek altijd goed te zijn.
De laatste partner ontmoette ik via een datingsite en ik vond het maar niets, die datingsite! Op de laatste dag dat ik lid was "bladerde" ik nog even langs wat nieuwe kandidaten! Zomaar, want ik wilde al bijna de computer uitzetten en naar bed gaan.
Er kwam een foto van iemand voorbij, waarbij ik meteen stopte. Ik schreef hem intuïtief een mailtje en we zijn al weer jaren bij elkaar!! We passen perfect bij elkaar en zijn enorm gelukkig!!! Het voelt nog steeds als een wonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies zoals jij je levenspartner bent tegengekomen. De truc zit hem er natuurlijk in dat er veel meer mensen dan je zou denken prima bij je zouden passen, en dat je na de aanvankelijke klik beiden openstaat voor het uitbouwen van de relatie, waardoor je wel eens het idee kan hebben dat hij of zij de enige is. Prima gevoel ; lekker van genieten.

Maar het is dus niet zo dat er echt maar eentje op de wereld is waar je zo goed bij past ; er is er alleen maar eentje op de wereld tegelijk, waar je samen mee verder bouwt en groeit. Als het goed is sta je dan ook niet meer zo open voor het vinden en bouwen van een relatie met een andere kandidaat, die wellicht even goed past, maar door 'reeds voorzien' op dat moment niet in aanmerking komt. Soort ingebouwd veiligheidsmechanisme misschien wel. Al werkt het niet bij iedereen even feilloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat leuk, zo zie ik het ook. Idd passen er meerdere partners bij je daar geloof ik ook wel in. Zie jij het zelf wel zo dat door allemaal toevalligheden je bij elkaar komt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof wel in toeval ja, en zeker niet in voorbestemming. Als alles wat leuk en goed is voorbestemming zou zijn en geen toeval, dan zou alles wat vreselijk en ellendig is ook voorbestemd of bedacht zijn ; dat geeft wel een heel gruwelijk godsbeeld. Geloof ik dan ook niks van.
Je zegt het zelf al: It just happens, if you are lucky and open to it... just coincidence...