Hoe trekken levenspartners zich naar elkaar toe?

Naar aanleiding van een theorie waarover ik heb nagedacht denk ik dat dit gebasseerd is op..
- Karaktertrekken van beide (dit kan allebei erg op elkaar lijken of juist verschillend zijn wat elkaar dan weer op die manier in stand houdt.. ieder het zijne..;-) )
- Toevalligheden
- Achtergronden

Ik denk dat het een samenwerking tussen al deze dingen is. Nu ben ik benieuwd of mijn theorie enigzinds klopt ..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat gaat net zo als met magneten... Als ze dicht genoeg bij elkaar komen dan klikken ze elkaar vast tegen elkaar aan en als het werkelijk levenspartners zijn dan laat dat nooit meer los... Het is niet karaktertrekken die gelijk zijn of juist verschillend, het is een gehiem contract dat getekend wordt... Een open vraag van beiden... Je oog is zo intelligent dat als je een persoon voor het eerst ziet, je meteen kijkt en weegt of dat een mogelijke partner is voor je, dat duurt een paar milliseconden... En dan weet je of je er een levensvatbare relatie mee zou kunnen hebben en eveneens levensvatbare en sterke kinderen ook... Dat is een hoge intelligentie die dat ziet... Herken je dat? En het gebeurt gewoon in een milliseconde... Natuurlijk is het evident dat de kans bij die ander ook moet bestaan om partner van jou te worden, daarom gaan we naar de discotheek, daarmee geef je aan dat je een relatie wilt... dus mag je daarvan uitgaan... Hoe trekken levenspartners elkaar aan: een soort magnetisme, misschien is dat de recentelijk ontdekte nieuwe kracht in het universum...

klopt.

Bij mijn man en mij blijkt ook duidelijk de opvoeding een rol te spelen.We hebben ongeveer dezelfde normen en waarden meegekregen.Bij de eerste ontmoeting hadden we niet het gevoel dat dit onze levenspartner was maar gaandeweg werd dat toch erg duidelijk.Het is wel belangrijk dat je bepaalde overeenkomsten hebt over bv kinderwens,religie,muzieksmaak e.d.Wij zijn al ruim 35 jaar erg gelukkig met elkaar ,we kunnen samen praten en samen zwijgen.We zijn allebei erg huiselijk ingesteld wat ook bij elkaar moet passen want dit kan ook tot veel geharrewar leiden.Ik voel me veilig bij mijn man omdat ik weet dat hij voor mij door het vuur gaat en andersom is dat ook zo.

De meeste levenspartners (nee...ik zeg niet allemaal!!) komen uit hetzelfde milieu, hebben ongeveer een gelijk opleidingsniveau, en zijn op dezelfde manier opgevoed. Omdat ze voor een deel ook dezelfde interesses hebben delen ze ook een hoop en dat trekt elkaar aan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100