Hoe trekken levenspartners zich naar elkaar toe?

Naar aanleiding van een theorie waarover ik heb nagedacht denk ik dat dit gebasseerd is op..
- Karaktertrekken van beide (dit kan allebei erg op elkaar lijken of juist verschillend zijn wat elkaar dan weer op die manier in stand houdt.. ieder het zijne..;-) )
- Toevalligheden
- Achtergronden

Ik denk dat het een samenwerking tussen al deze dingen is. Nu ben ik benieuwd of mijn theorie enigzinds klopt ..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
studeer je psychologie of zo?

Het beste antwoord

Dat gaat net zo als met magneten... Als ze dicht genoeg bij elkaar komen dan klikken ze elkaar vast tegen elkaar aan en als het werkelijk levenspartners zijn dan laat dat nooit meer los...

Het is niet karaktertrekken die gelijk zijn of juist verschillend, het is een gehiem contract dat getekend wordt... Een open vraag van beiden...

Je oog is zo intelligent dat als je een persoon voor het eerst ziet, je meteen kijkt en weegt of dat een mogelijke partner is voor je, dat duurt een paar milliseconden... En dan weet je of je er een levensvatbare relatie mee zou kunnen hebben en eveneens levensvatbare en sterke kinderen ook... Dat is een hoge intelligentie die dat ziet... Herken je dat? En het gebeurt gewoon in een milliseconde... Natuurlijk is het evident dat de kans bij die ander ook moet bestaan om partner van jou te worden, daarom gaan we naar de discotheek, daarmee geef je aan dat je een relatie wilt... dus mag je daarvan uitgaan...

Hoe trekken levenspartners elkaar aan: een soort magnetisme, misschien is dat de recentelijk ontdekte nieuwe kracht in het universum...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.. dus jij zegt dat het karakter helemaal niet mee speelt met de ontmoeting?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel, dat speelt wel, maar nadat de assessment (de vaststelling of het kan en mag) plaatsgevonden heeft... en het zijn kleine details als er een wederzijdse pull is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké.. maar dan klopt mijn theorie dus toch.. ;-)
Trouwens over die levenspartner voor altijd en waarmee je kinderen krijgt , dat je dat in een fractie van een seconde weet was al bekend idd. Maar dit hoeft niet altijd op dat moment door te dringen in je bewust zijn.. Dit kan toch ook pas een maand later of zelfs een jaar? Maar net wanneer jou onbewuste dat toe laat aan jou bewuste.. of bedoelde je dat niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ook dat bedoelde ik... juist ja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Want er zijn genoeg levenspartners bij elkaar die elkaar hebben leren kennen toen ze 16 waren of jonger. Ik denk niet dat zei toen al dachten van.. dit is de gene met wie ik kinderen wil blabla.. maar wel dat het opgeslagen stond in hun onbewuste. Daarom dacht ik.. jaa hoe kan het dan dat jongere mensen dat nog niet weten maar daar op latere leeftijd achterkomen.. Ik bedoel ermee te zeggen.. je kan er ook pas jaren later achterkomen.. ;-) Als het gewoon vertrouwd en goed is, is het goed of not?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Theebeker... jij weet dit nog niet, maar XiniX en Deva zijn levenspartners...
Als ik XiniX uit zou moeten kiezen op basis van karaktertrekken, zoals ze bij datingsites doen, zou ik hem beslist niet uitgekozen hebben, sterker nog, wij zouden nooit een match zijn op basis van karaktertrekken (maar we zijn ook niet precies elkaar tegengestelde)... maar door elkaar te ontmoeten wist ik: bij die man daar wil ik bij zijn... ik weet: daar is voor mij(n ontwikkeling ...op velerlei niveaus) iets te halen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn man en mij blijkt ook duidelijk de opvoeding een rol te spelen.We hebben ongeveer dezelfde normen en waarden meegekregen.Bij de eerste ontmoeting hadden we niet het gevoel dat dit onze levenspartner was maar gaandeweg werd dat toch erg duidelijk.Het is wel belangrijk dat je bepaalde overeenkomsten hebt over bv kinderwens,religie,muzieksmaak e.d.Wij zijn al ruim 35 jaar erg gelukkig met elkaar ,we kunnen samen praten en samen zwijgen.We zijn allebei erg huiselijk ingesteld wat ook bij elkaar moet passen want dit kan ook tot veel geharrewar leiden.Ik voel me veilig bij mijn man omdat ik weet dat hij voor mij door het vuur gaat en andersom is dat ook zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus uiteindelijk.. soort vindt soort. Jullie hebben dus iemand nodig waarbij dit nodig is. Toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry,reactie was bedoeld als antwoord

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn man en mij blijkt ook duidelijk de opvoeding een rol te spelen.We hebben ongeveer dezelfde normen en waarden meegekregen.Bij de eerste ontmoeting hadden we niet het gevoel dat dit onze levenspartner was maar gaandeweg werd dat toch erg duidelijk.Het is wel belangrijk dat je bepaalde overeenkomsten hebt over bv kinderwens,religie,muzieksmaak e.d.Wij zijn al ruim 35 jaar erg gelukkig met elkaar ,we kunnen samen praten en samen zwijgen.We zijn allebei erg huiselijk ingesteld wat ook bij elkaar moet passen want dit kan ook tot veel geharrewar leiden.Ik voel me veilig bij mijn man omdat ik weet dat hij voor mij door het vuur gaat en andersom is dat ook zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi, maar hoe kwam het dan denk je dat het in het begin nog niet helemaal tot je door drong dat dit je levenspartner was?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij was niet echt het type man waar ik op viel,hij was niet langer dan ik,had blond haar terwijl ik meestal op donkerharige mannen viel.Eigenlijk heel raar maar hij was niet echt mijn type.Nog moeilijker dus om je levenspartner te vinden maar hij is het toch echt 100%.Ik vind hem nu helemaal mijn type.
De meeste levenspartners (nee...ik zeg niet allemaal!!) komen uit hetzelfde milieu, hebben ongeveer een gelijk opleidingsniveau, en zijn op dezelfde manier opgevoed. Omdat ze voor een deel ook dezelfde interesses hebben delen ze ook een hoop en dat trekt elkaar aan.