kan je op twee personen tegelijk verliefd zijn?

Of misschien wel meer dan 2? Of is er dan iets anders aan de hand? Motiveer uw antwoord!

(geen idee in welke categorie deze vraag thuishoort overigens)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Categorie: Familie & Relatie. Maar bij Gezondheid weten we hem ook wel te vinden!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Uit eigen ervaring weet ik dat het mogelijk is. Ben 16,5 jaar getrouwd, en in deze tijd is het mij 3 keer overkomen. De eerste twee keren niks mee gedaan, maar de laatste keer zat het gevoel voor de ander heel diep. En dat terwijl we alleen maar online contact hadden. Zelf besloten het contact te stoppen en het daarna ook meteen aan mijn man vertelt. Hij vermoede al iets, want hij kon het aan mij zien. Ben nog steeds deze gevoelens aan het verwerken, maar het heeft mijn relatie met mijn man wel verbeterd.

Het beste antwoord

Ja, dat kan!
Het is natuurlijk de vraag wat je doet met die verliefdheid.
Vanuit welke positie kijk je naar die verliefdheid?
Heb je al een relatie en zijn er dan 2 (of meer) anderen waar je verliefde gevoelens/genegenheid voor koestert.
Ben je alleenstaand en zijn er dan 2 (of meer) personen waar je dezlfde gevoelens voor koestert?
In het eerste geval zou ik eens rustig nadenken over mijn eigen relatie en eventueel een gesprek aangaan met je partner. ( Die is namelijk niet dom en merkt zoiets)
In het tweede geval zou ik een rustig nadenken en een beeld van de toekomst maken met beide partners afzonderlijk. Als je dat beeld hebt spreek dan met jezelf af daat je in het weekeinde daar een beslissing over neemt. Dan even een paar dagen lekker nergens aan denken en je leven leiden. In het betreffende weekeinde zul je dan vanuit het 'niets'een antwoord van je brein krijgen welke partner het beste bij je zou passen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je kunt verliefd zijn, zomaar op niemand... dat kan.. En vervolgens kun je dat op een persoon projecteren, dat kan ook... En dan zou je dat op twee personen kunnen projecteren, ook dat is mogelijk... En waarom niet op vele personen geprojecteerd, allemaal mogelijk...

Verliefdheid kan spontaan optreden in je lichaam, gewoon zo maar zonder aanleiding of oorzak... Bloedstromen veranderen en een mentale activiteit naar de verliefdheid, vlinders in de buik enz enz...
En de mind kan het onder controle proberen te brengen, zoals de mind dat bijna continu probeert met alle andere objecten binnen zijn belevingswereld... Dus de mind projecteert het op een object buiten zichzelf, dan is er weer controle en zaken te regelen... Initiatief nemen of niet... Er voor gaan of niet... allemaal gedachten die bovenop een fenomeen gesuperponeerd kunnen worden...

Dus het kan wel degelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn mening kun je zeker op meerdere personen tegelijk verliefd zijn. Verliefdheid is namelijk een gevoel, hiermee voel je je lekker en vertrouwd door die "speciale" andere. Dit gevoel kun je voor meerderen hebben, ook al betekent dit niet dat je er iets mee wilt gaan doen. Alleen het gevoel al is vaak voldoende, zonder dat je dit kenbaar maakt aan anderen. Vanuit je verliefdheid is er dan 1 speciale persoon waar je van gaat houden, dit stelt veel meer voor dan de verliefdheid. De vraag is dus niet zozeer of je op meerdere personen verliefd kunt zijn, maar wat zal je ermee gaan doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit ervaring: volmondig ja. In hoeverre dat een probleem is, ligt eraan wat je er mee doet en wat de afspraken met je partner hierover zijn. Zelf heb ik bijvoorbeeld een relatie waarin het hebben van nog een relatie met een ander geen probleem is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, bijzonder, dat hoor je niet vaak.
Maar ookal had ik dat afgesproken, ik ken mezelf en als ik echt verliefd ben op iemand, dan ben ik ook écht verliefd, en ik kan me heel goed voorstellen dat een ander er niet echt op zit te wachten dat ik zo in de wolken ben voor iemand anders.
Bij mij is dat afhankelijk van hoe gevoelig ik me voor anderen open stel.
Ik heb een tijdje gehad dat ik bij het minste of geringste verliefde gevoelens voor iemand had.
Onbegonnen werk natuurlijk.
Om de haverklap was het raak,erg vermoeiend.
Dit is vast de meest dwangmatige vorm van verliefdheid.
Maar het kan dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan dat wel, maar het is wel heel verwarrend. Omdat de samenleving erop is ingericht om één partner te hebben, en verliefdheid als exclusief voor één persoon wordt beschouwd heb je dan het gevoel dat er iets met je mis is. Het is namelijk niet echt algemeen geaccepteerd.
Maar de mens is wel gemaakt om van meerdere mensen tegelijk te kunnen houden.
Hoe jij met die verliefdheid omgaat is jouw keuze, want het zou heel goed kunnen dat je twee onderwerpen van verliefdheid het niet zo fijn vinden, en dan is het beter een keuze te maken. Maak die echter zoveel mogelijk met je hart, en niet met je verstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker dat kan, weet ik uit ervaring.
Maar ook dat dat een hoop gedoe kan geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben op 2 personen tegelijk verliefd geweest. Voor de een viel ik vanwege het intellect en intelligentie, voor de ander vanwege de prachtige uitstraling.
En we hebben het goed gehad, met z'n drieen.
Het is een van de mooiste periodes uit mijn leven geweest.

Nou had ik het geluk dat deze 2 personen elkaar ook leuk vonden, en er niks gekonkeld, bedisseld of verdoezeld hoefde te worden. Helemaal geweldig. We hebben zelfs enige tijd met z'n drieen geleefd.
Een 'once in a lifetime' ervaring.
Ik ben dankbaar dat ik het heb mee mogen maken.

Kortom: Jazeker, je kunt heel goed op meerdere mensen tegelijk verliefd zijn. Maar of je liefde ook beantwoord wordt en je er samen onbezorgd van kunt genieten is een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel leuk voor je, en lijkt me ook wel wat hebben. niettemin een onwaarschijnlijk scenario. bovendien blijkt volgens mij uit je verhaal dat het geen stand heeft gehouden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het speelde aan de andere kant van de wereld. We kwamen alledrie uit een andere hoek van de aardkloot, en kregen heimwee. Heel verdrietig allemaal.
Een persoon is (heel jong) overleden, met de ander heb ik zo eens per jaar nog telefonisch contact. We houden nog steeds van elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wauw...
ja dat denk ik wel,kijk als je iemand tegen komt die veel factoren heeft die je aanspreken en die je aantrekken dan kun je er natuurlijk verliefd op worden...zo ben je toch ook verliefd geworden op je partner...vaak zeggen ze dan ook :dat mag maar dan gaat het erom wat doe je ermee met die tweede verliefdheid....