Hoe komt het dat Marokkanen gemiddeld per gezin meer kinderen hebben? En hoeveel is dit in vergelijking met Nederlanders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft volgens mij iets met De islam te maken, maar weet het niet zeker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@vrijsimpel, de gemiddelde Marokkaan doet dan meer aan het principe van de bloemetjes en de bijtjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of minder aan geboorte beperking....;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook veel Nederlandse gezinnen met veel kinderen.
Dus wat is de achterliggende gedachte van uw vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lees gemiddeld; achterliggende gedachte is dat ik vanavond hoorde dat het kabinet gezinnen met een kind zwaarder gaat belasten dan met meerdere kinderen. Een politiek commentator zei:" dat zijn voornamelijk Marokkanen en daar zal Wilders niet zo blij mee zijn" (iets in die trant). Mijn vraag is uit nieuwsgierigheid en ben tevens benieuwd naar de antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kabinet komt grotere gezinnen tegemoet DEN HAAG - Het kabinet is van plan om alsnog grotere gezinnen met drie of meer kinderen te ontzien.
=======================================
In de miljoenennota wordt het kindgebonden budget beperkt tot twee kinderen. Daar ziet het kabinet nu alsnog vanaf, bevestigen ingewijden berichtgeving daarover van de NOS. De korting op het kindgebonden budget lag onder meer de SGP zwaar op de maag. Het minderheidskabinet van VVD en CDA heeft de steun van de SGP nodig voor een meerderheid in de Eerste Kamer. Ook ChristenUnie-fractievoorzitter Arie Slob ageerde maandag hard tegen de „tweekindpolitiek” van het kabinet. De SGP stelde deze zomer al voor om de eerste plannen van minister Henk Kamp (Sociale Zaken) op dit punt te verzachten. De SGP wilde dat het extraatje ook voor het derde of volgend kind in een gezin blijft. Dat zou betaald kunnen worden door deze overheidssteun voor het eerste kind te verlagen met 41 euro. Dit jaar maken nog ongeveer 190.000 gezinnen met drie kinderen of meer gebruik van de extra bijdrage voor lage en middeninkomens, die bovenop de kinderbijslag komt. Het kindgebonden budget bestaat alleen voor lagere inkomens en is inkomensafhankelijk. Kamp wil op termijn ook een vermogenstoets....... http://www.telegraaf.nl/overgeld/arbeid/10582721/__Grote_gezinnen_ontzien__.html

Het beste antwoord

Als een niet-Marokkaanse Fransman van Noord Afrikaanse komaf denk ik dat ik aangewezen ben om op die vraag te antwoorden:

Plausibele redenen???? Misschien zijn ze minder geobsedeerd door de gefantaseerde islamisering dan in Nederland, hetgeen hen meer aandacht en energie aanbiedt om meer 'intieme sessies' te organiseren! En zij zuipen nooit, wat de kwaliteit van hun sperma & oöcyten vergroot! LOL

De Marokkanen die in Europa en bijzonder in Nederland wonen, komen uit zeer arme omgevingen in Marokko waar weinig scholing en een te beperkte toetgang tot kennis zijn.

Zij hadden (hebben nog) dus geen idee van het bestaan van diverse anticonceptie-methoden!

Maar vandaag de dag zijn vrouwen in Marokko meer geleerd dan voorheen. En zij hebben nu loopbanen. Gemiddelde gezinnen in Marokko bestaan tegenwoordig uit 2 of max drie kinderen terwijl in de jaren 60-90 elk gezin uit meer dan 5 kinderen bestond.

En wat de islamitische cultuur betreft, worden gezinnen aangemoedigd zich voort te planten. Maar de islam verbiedt uitdrukkelijk geen vormen van anticonceptie!

Daarom zijn pillen in de meeste Islamitische landen bij vrouwen zeer populair zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die verschuiving in kinderaantal zag je hier in NL bij de NL-bevolking ook, en die zal te zijner tijd ook bij 'allochtone' Nederlanders door gaan zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt waar! In Nederland kon ik constateren dat de meeste in Nederland geboren Turken of Marokkanen ook dezelfde demografische gedragen aannemen als hun autochtone landgenoten: Ali en Fatima nemen inderdaad een voorbeeld aan Henk en Ingrid! Kortom, de in NL geboren generaties van allochtonen willen niet alleen meer vrijheid maar wel ook een leven van betere kwaliteit leiden. Maar hun ouder en grootouders wisten [onschuldig] volstrekt niets van de mogelijkheden om minder babys te maken zonder afstand van hun 'intieme orgies' te moeten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals autochtone Nederlanders dat vroeger ook niet wisten en/of niet mochten van de kerk (in sommige regio's nog steeds).

Andere antwoorden (3)

Misschien voor hulp in huis en financiële hulp als ze ouder worden ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is maar één juist antwoord: geloof. Van de islam mag geboortebeperking niet.

(Dit geldt ook voor bepaalde stromingen in het christendom.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het komt gewoon doordat mensen eerst geen idee hadden wat voortplanting was. Het verhaal werd altijd een beetje verbloemd, terwijl mensen niet begrepen wat er bedoeld werd. Nu weten ze het ondertussen wel, maar zijn ze grote families zo gewend, dat ze dat ook willen behouden. Ik leef zelf ook in een gezin van 7 kinderen, maar mijn ouders vinden het gewoon fijn dat er veel familie in de buurt te vinden is, omdat de rest natuurlijk in Marokko woont.

Ik vind het eerijk gezegt wel fijn, ik ben de jongste, dus ik heb altijd ouderen om me heen. Ik krijg bijv. heel veel hulp tijdens het huiswerk maken en leren. En als de één niet bereikbaar is, kan ik het aan de ander vragen. 's avonds dan zitten we met z'n allen op de bank (we hebben een enorme bank) en gaan marokkaanse thee drinken, kijken voetbal, maken grapjes. Ik zou echt niet weten wat ik zou moeten doen als ik niet iedereen om me heen zou hebben!