Als die persoon de ander steeds naar beneden haalt ... "jij bent dom", "dat kan je ook al niet" etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op het moment dat hij of zij "boze ogen"gaat geven, van die rode ogen met gebalde vuisten dat is een eerste teken van woede die niet goed geuit kan worden. Een keer naar beneden halen hoeft nog niks te betekenen. Zijn zat die dat doen zonder te slaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals je partner zijn moeder behandelt, zo zal hij jou ook gaan behandelen, de eerste tekenen zijn verbaal geweld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fysieke intimidatie zoals dreigend vlak voor je staan (boven je uit willen tornen).
Een waarschuwend teken vind ik (kleding) vastpakken, tegenhouden, duwen e.d.
Met dergelijk fysiek (agressief) contact is stap twee vaak nabij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan je niet bij iedereen van tevoren herkennen, denk aan de wolf in schaapskleren. Iemand die werkelijk agressief kan zijn zal zich over het algemeen in het begin juist overmatig lief doen overkomen lijkt mij om de slechte kanten te verduisteren met de goede kanten.
Het enige wat een agressieve partner kan ontmaskeren is het slecht tegen zijn/haar verlies kunnen en een andere mening als de zijne/hare niet accepteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie vraag echter denk ik dat er geen waterdicht antwoord op is.

Ik ben zelf altijd wat "angstig" voor types die zo vreselijk ontvlambaar zijn en volledig uit hun slof schieten om niks. Daar zie ik voor gevoel aankomen dat ze op een dag geweld toevoegen omdat ze gewoon boos worden niet genoeg uiting meer vinden, MAAR bij 90% van deze types zal dat (gelukkig) waarschijnlijk nooit gebeuren. Die hebben gewoon een kort lontje.

Aan de andere kant kan zo'n stil en ingehouden type opeens in razernij ontsteken en dan alle grenzen overschrijden.

Als je het niet over dat laatste hebt, dus iemand die "opeens" iets geks doet denk ik dat de tekenen zitten in "gefrustreerde boosheid".

Ik weet niet goed of ik kan uitleggen wat ik daarmee wil zeggen maar iemand die boos en en eruit ziet dat hij door het uiten van de boosheid een soort uitlaatklep heeft (die 90% uit mijn tweede alinea), die zal mogelijk niet snel agressief worden.

Iemand die boos en het al dan niet uit maar GEFRUSTREERD lijkt te raken van zichzelf EN de omgeving zou ik een risico vinden

Toegevoegd na 34 seconden:
Laatste zin: Iemand die boos IS en....
12 jaar geleden
goed opletten op de kleine veranderingen mbt lichaamstaal van je partner .

voor iedereen is dit anders .jij als partner kent je partner denk ik het beste.

kleine subtiele veranderingen die je opmerkt ,en merkwaardig vindt .

soms komt het totaal onverwachts .wanneer de spanning emotie te erg zijn opgelopen .

Laat het niet zover komen .
zelf kun je even tim-out nemen door naar andere ruimte gaan .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat een persoon agressief wordt, kun je agitatie of geprikkeldheid aanvoelen. Deze persoon zal dan gejaagd en rusteloos overkomen en verbaal geweld gebruiken. Hij zal zijn vuisten ballen of zijn armen misschien stijf over elkaar gevouwen houden met opgetrokken schouders. Hij perst zijn lippen samen en zijn neusvleugels staan wijd open.

Als de persoon met zijn vuist tegen dingen slaat of bijvoorbeeld tegen een prullenbak aan begint te schoppen zijn dat de eerste tekenen van provocerend, agressief gedrag. Echter lang voor de eerste tekenen in de lichaamstaal te zien zijn, kan intimidatie en dominant, veeleisend en onredelijk gedrag ook al een eerste teken zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het begint al met een kort lontje. En dat de hele tijd door. Dan kan het zijn dat hij zijn zin door gaat draven en als hij die dan echt niet krijgt begint het fysieke....