Kun je na jaren alsnog verliefd op iemand worden, en zit daar verschil tussen bij mannen en vrouwen onderling?

Toegevoegd na 9 uur:
Kun je na jaren ook verliefd worden, 5-10-20 jaar als je nooit eerder op die persoon verliefd bent geweest?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

Ja, dat kan ; je kunt iemand die je al jaren kent, ineens met andere ogen gaan zien. Soms door de omstandigheden (beiden of 1 van beiden weer vrijgezel en op zoek naar nieuwe 'mogelijkheden) , doordat je meer tijd met elkaar gaat doorbrengen of een gemeenschappelijke hobby ontwikkelt. Ook veranderingen in je eigen leven kunnen je kijk op een oude kennis ineens heel erg veranderen / verkleuren.

Voor mannen en vrouwen ondelring zit daar geen verschil in, al denken vrouwen vaak wat romantischer en manen wat praktischer. Beiden kunnen ineens overvallen door het 'hee verrek....ik vind je eigenlijk wel meer dan leuk' gevoel.

'Liefde op het eerste gezicht' is natuurlijk alom bekend, en heeft heel veel met uiterlijk, geur en hormonen te maken. Liefde op het 'veel latere gezicht' komt echter net zo goed heel veel voor, en heeft meer met persoonlijkheid, gelijke golflengte, goed contact en communicatie te maken. Dat zou kunnen betekenen dat die liefdes een grotere kans hebben blijvende goede relaties te worden. Maar het kunnen ook gewoon voorbijgaande vlagen van ('lichamelijke') verliefdheid zijn. Dat ligt ook een beetje aan de achtergrond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord +

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan, en het kan mannen en vrouwen overkomen. Op dat moment moet je een moeilijke beslissing nemen. Want je kan een warme vriendschap op het spel zetten door je gevoelens te uiten.