als je dat voeld ondanks dat je het wel hebt wat je hierboven beschrijft,dan is er toch iets wat je mist...ga eens met jezelf na wat je echt wenst in je leven en of je dat hebt....heb je dat niet.....zorg dat je het krijgt!!!geniet van je leven!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Gelukkig zijn is m.i. tevreden zijn met datgene wat je hebt en vooral met dat wat je nog kunt! Maar daarvoor moet je wel handicaps hebben en waarschijlijk op leeftijd zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste zin ben ik het mee eens. De tweede vind ik erg vreemd. Ik ben nog niet zo heel oud en mankeer helemaal niets, maar ben erg tevreden met wat ik heb en wat ik kan. Kortweg: ik ben gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoelt hij dat je pas het besef krijgt, wanneer je een handicapt hebt of ouder bent, dat je blij bent met de dingen die je nog lichamelijk en geestelijk kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
platje is een brain :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Platje: Ja, dat snap ik wel. Maar dat er dan staat: Maar daarvoor MOET je... Ik denk niet dat dat een voorwaarde is, enkel een constatering dat mensen vaak pas doorhebben dat dat de manier is van gelukkig zijn. Dus eigenlijk als het te laat is in mijn ogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dounja, het komt idd een beetje vreemd over. Ik doelde daarmee op m'n eigen situatie,het woord Moet is verkeerd gekozen! Ik bedoelde er mee te zeggen als je wat ouder bent en diverse gebreken de kop opsteken,ben je blij dat je bepaald dingen nog kunt! Ik realiseer me terdege dat je niet oud hoeft te zijn om handicaps te hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Peter, maar ik vond het ook niet gek dat je oud en gehandicapt aan elkaar koppelt, maar wel dat je oud en/of gehandicapt aan gelukkig koppelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil er mee zeggen,dat je ondanks alle belemmeringen toch gelukkig kunt zijn.
Gelukkig zijn, dat bestaat niet in die vorm dat je alsmaar, 24 uur per dag, gelukkig bent.
En dat moet je ook niet willen.

Natuurlijk is het heel mooi meegenomen wanneer je gezond bent, geen geldzorgen hebt en iemand hebt om van te houden.
Maar er zullen altijd dingen gebeuren in je leven waar je ongelukkig van bent.

'Gelukkig zijn' doe je niet 24 uur per dag.
'Momenten van geluk' overkomen je echter zomaar, en dan moet je ze herkennen en ervan genieten!

Zoek die geluksmomenten niet, en zeker niet in grote dingen. Een geluksmoment komt meestal onverwacht en zit 'm vaak in iets kleins: Je kind dat wakker wordt en jouw naam roept, de aanblik van een prachtig stuk natuur, een melodie die je raakt, een passage uit een boek dat je raakt, etc etc etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het zowel met Peter als met Skusme eens.
Gelukkig zijn heeft te maken met tevreden zijn, met wat je hebt en kunt. En vooral ook niet te veel stil staan bij de zaken die je minder gelukkig maken.
Het is echter ook steeds een momentopname. Je kunt inderdaad niet continu gelukkig zijn. Dat zou ook maar leiden tot gewenning, waardoor het gevoel van geluk vervaagt. Nee, het is juist op de momenten dat je het geluk voelt, je daar even helemaal bewust bij stilstaat, zodat je je dat op de mindere momenten kunt herinneren en je daardoor minder ongelukkig voelt.
Zo doe ik dat tenminste. Ik durf dan ook in het algemeen te zeggen dat ik gelukkig ben, omdat ik geniet van de goeie momenten en niet te lang stilsta bij de mindere.
En dan is het bij mij ook nog zo dat die mindere momenten beduidend minder vaak voorkomen dan de goeie... Dat maakt een en ander natuurlijk makkelijker...

Toegevoegd na 57 seconden:
Ik bedenk me nu ook dat het er misschien ook mee te maken heeft dat mijn wensen en dromen op dit moment veel meer worden vervuld dan jaren geleden. Daardoor is een en ander natuurlijk makkelijker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig zijn is geluk ervaren... Als er geluk is en je ervaart die niet, dan heb je er niets aan... Dus gelukkig zijn is geluk ervaren... Geluk heb je als het lukt... Dus stel je een doel en als je dat doel bereikt dan ben je gelukkig... Dan ervaar je geluk... Geluk is dus als het lukt... Als je nu dat helemaal snapt, dan hoef je zelfs niets te doen en dan lukt het ook te zijn wie/wat je bent... Dus jij lukt altijd, en het lukte nooit niet...
Dus als je ziet dat je nu alle geluk kunt ervaren die er is dan ben je totaal gelukkig... Zonder begin en zonder einde... En je hoeft er niets voor te doen, het is er al... Gewoon dit in te zien is extase, gelukkig zijn ten top...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk is een toestand van totale tevredenheid. Je kunt gelukkig zijn met de kleinste dingen. Dat heeft niets te maken met "niets te kort hebben". Er zijn arme mensen die wel gelukkig zijn en hele rijke mensen die dat niet zijn.
Geluk bevindt zich dan ook niet op materialistisch gebied, geluk zit in jezelf en de manier waarop je tegen het leven aankijkt.
Geluk is vooral: kijken naar wat je wel hebt, niet kijken naar wat je niet hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
SUCCES; is krijgen wat je wilt
GELUK ; is genieten van wat je hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Momenten van geluk:
smorgens wakker worden naast je liefste met de zon die tussen de gordijnen door schijnt........
je kleinkind die je zich naar je omdraait terwijl ze weggaat en je een kushandje geeft........
je zoon die zegt dat je een "toffe" moeder bent...
op straat lopen en de hoek omslaan en daar een prachtige spelende violiste aantreffen....
smorgens heel vroeg moeten opstaan voor je werk en al rijdend de wereld waarnemen in een prachtig mistdeken en daardoor heen de zon zien opkomen........
een kop warme chocomel na een lange boswandeling....
een klein turks buurjongetje dat tegen je zegt: he je bent net mijn moeder, ook zo lief.....
een kaartje of mailtje van iemand, waar je helemaal niet meer op had gerekend.....
naar het water kijken en daar de rimpelingen in het water zien, beschenen door de zon en daar even van genieten.....
Gelukkig zijn, kunnen genieten van al deze dingen om je heen, zonder dat je teveel wordt belast wordt door zorgen.....
Ik wens het iedereen toe: momenten van geluk....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk is ook voldoende endorfine en serotonine in je lichaam aanmaken. Zonder deze stofjes in je lichaam ben je al veel minder gelukkig. ( helaas is het aanmaken van deze stofjes erfelijk bepaald, het zit in je genen ) .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig ben ik wanneer ik me niet ongelukkig en ontevreden voel, klinkt als een open deur en toch is het zo.
Ik probeer er elke dag een moment bij stil te staan en dankbaar te zijn, zodat ik niet vergeet dat geluk voor mij zo in elkaar zit.