Hoe zeg ik mijn briend dat ik geen vrienden meer wil zijn?

Ik heb een vriend gemaakt de ontzettend wordt gepest. Dit deed ik ook uit medelijden, maar hij is zooo irritant! Hoe kan ik zeggen dat ik hem niet meer als vriend wil zonder hem te kwetsen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bedoel je irritant? Klampt hij zich aan jou vast? Gedraagt hij zich raar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaa hij wil de beste vrienden worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou..ik vindt dat wel zielig hoor,als hij ontzettend wordt gepest.
Natuurlijk wil hij beste vrienden worden,hij denkt dat jij hem wel aardig vindt!
Zo moet je echt niet met iemand om gaan hoor,vindt ik tenminste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat klopt ook maar hij zoelt ruzie met al mijn vrienden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan proberen de vriendschap te laten verwateren. Gewoon minder met hem afspreken, niet uitnodigen als je andere dingen gaat doen. Dikke kans dat als je hem minder vaak ziet, je hem af en toe wel kan tolereren, en dan word ie gewoon een vriend, die je af en toe ziet. En als hij dan aan je vraagt, waarom hangen we zo weinig nog met elkaar rond... Dan zeg je de waarheid, iets in de trant van, Ik wil best met je omgaan, maar met mate, teveel van iemand zien is niet goed voor mijn ziel ;) Mijn zus had een vriendin waarmee ze echt heel duidelijk had gemaakt dat ze geen vrienden meer wilde zijn, en dit leverde alleen ellende op. Eerlijkheid is altijd de beste manier, maar subtiel zijn, vind ik ook niet overbodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@denkerin: daar moest ik aan denken ;-)

Het beste antwoord

Ik ga er van uit dat dit geen relatie is, maar een gewone vriend.
Uit een reactie lees ik dat hij eigenlijk nu alle aandacht opeist en dat jij dat superirritant vindt. Begrijpelijk.
Zeg hem dat je nog meer vrienden hebt en niet alleen met hem wil omgaan. En dat je niet wil dat hij zich zo vastklampt. Zeg hem hem ook dat je niet wil dat hij ruzie maakt met jouw vrienden.
Als je echt van hem af wil, kan dat niet zonder hem te kwetsen. Vertel hem dat je je vergist hebt in hem en dat je hem niet meer als vriend wil. Je andere vrienden zijn je te dierbaar om die vriendschappen op het spel te zetten voor deze jongen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kan zeggen dat je het gevoel hebt dat hij heel graag vrienden wil zijn maar dat dat gevoel bij jou wat minder is. Dat jullie interesses ook ver uit elkaar liggen bijvoorbeeld (als dat waar is). Dat hij beter op zoek kan gaan naar iemand die beter bij hem past.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gekwetst zal hij toch wel zijn, je hebt hem dan in ieder geval niet extra pijn gedaan door te zeggen dat je hem zo irritant vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben eerlijk en oprecht en zeg wat je er van denkt en waarom dat je zijn vriend niet meer wilt zijn.
Eerlijkheid duurt het langst.
Misschien dat er bij hem wel een lampje gaat branden waardoor hij zich anders op gaat stellen .
Wie weet heeft dit een goede impact op hem.
12 jaar geleden
als hij weinig of geen vrienden heeft kan dat niet zonder hem te kwetsen, ben gewoon eerlijk over wat je stoort, dan kan hij daar wat aan doen en dat zet hem aan het denken, daar help je hem mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hem eerlijk dat je niet meer (op die manier) om hem geeft. Maar geef niet als reden op alles wat hij fout doet en jou irriteert. Dan gaat hij waarschijnlijk beterschap e.d. beloven. Dat wordt dan een discussiepunt dat nog een nasleep krijgt.
Je gevoel voor hem is weg punt!! Dit gebeurt zo vaak. Ook zonder reden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je het hem gewoon subtiel laten blijken. Of probeer hem aan andere vrienden te helpen, of spreek hem aan op zijn irritante gedrag.
Of zeg iets als: "Ik vind je wel aardig, maar ik het gewoon irritant dat je constant achter me aan loopt."