Hoe blijven we eeuwig verliefd?

Je bent zo gek op je partner en je wilt dat je natuurlijk eeuwig gek op hem blijft. Dat gek op blijven zal natuurlijk wel zijn naja hoeft natuurlijk niet , je weet immers nooit wat er kan gebeuren maar voor een groot deel geldt dit gelukkig niet.

De vraag..moet je bewust bezig om te zorgen dat je eeuwig verliefd blijft? Of is dit een proces wat gewoon lekker vanzelf gaat en zo nu en dan komt opwaaien?
En.. kan iedereen eeuwig verliefd blijven op zijn/haar partner? Wanneer zij dan wel een partner hebben gevonden waarmee zij hun leven willen delen en daar zeker van zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dergelijke vraag heb je toch al gesteld dacht ik?

Antwoorden (10)

Door zo veel van je "zelf " te houden dat je weet dat je die liefde uitstraalt naar de ander. Door een "ander " te kiezen die ook zo veel van zich "zelf" houdt dat dit uitstraalt naar jou.
Samen blijf je dan " verliefd ".
Het is geen "afhankelijkheid " verliefdheid. Het is "toegevoegde waarde " verliefdheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
mooi antwoord, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lukt niet iedereen hoor, het lukt mij ook niet , maar ik streef hier wel naar . Het fijne is wel dat je met deze instelling je erg zelfstandig kan voelen, ook soms afhankelijk hoor, maar vooral zelfstanding .
http://www.goeievraag.nl/vraag/gaat-verliefdheid-wel-beetje-bestaan.23176
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een eerste vereiste is dat je echt verliefd wordt, voordat je ooit eeuwig verliefd kunt zijn... Dat eerste is al niet iedereen gegeven...

Maar als je beseft dat IK altijd bestaan heb en dat IK altij zal bestaan en daartussen in is het even dat je van DIT lichaam gebruik mag maken, dan ben je continu in een staat van verliefd zijn en een ieder die bij jou in de buurt komt die voelt en ervaart dat... Is er een persoon die zo graag bij jouw wil zijn de hele dag, zodat er sprake is van een samenleven, dan ervaart die ander eeuwige verliefdheid mee met die andere persoon die sowieso al en continu en eeuwig verliefd is...

Om Shanti Om...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ergste wat een mens kan overkomen is eeuwig len, het daaropvolgende ergste is eeuwig verliefd blijven. verleifd zijn is leuk, maar moet na een niet al te lange tijd overgaan in kameraadschap en respect, dat is veel meer dan het egoistische verliefd zijn. Brrrr.. ik moet er niet aan denken

Toegevoegd na 3 uur:
eeuwig len = eeuwig leven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verliefdheid kun je niet sturen.
Het overkomt je en je moet gewoon afwachten hoelang het duurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben nog steeds erg verliefd op mijn vriend. Dit gaat deels vanzelf maar je kunt het ook sturen. Wij leven momenteel nog niet samen. We zien elkaar wel bijna dagelijks maar er zijn avonden dat we dat niet zijn. Dan zijn we alleen en ook al mis ik hem wel, is dat toch goed. Dan ben je heel blij om elkaar weer te zien. Als we in de toekomst samen gaan wonen is het ook belangrijk om dingen los van elkaar te doen. Zodat je niet altijd bij elkaar op de lip zit. Dit is voor mij een belangrijk ding om zo lang mogellijk verliefd te blijven op mijn partner!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben al 25 jaar bij mijn man we hebben 3 kinderen en hebben allemaal onze ups en downs zeer zeker in het begin van onze relatie we waren stapel verliefd nu is dit omgeslagen in houden van veel voor elkaar overhebben en elkaar wat gunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het word na verloop van tijd toch wat minder, maar hoe meer je in elkaar investeert hoe beter het is. elkaar ruimte geven, en ook dingen samen blijven doen. wederzijds respect en jezelf niet laten verslonzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je eerst de vraag moet stellen: "Willen mensen eeuwig verliefd blijven?".
Want dan zal waarschijnlijk een groot deel ontkennend antwoorden. Verliefd zijn is leuk, maar ook spannend. Verliefd zijn betekent elkaar nog helemaal ontdekken, helemaal in elkaar opgaan. Maar helemaal in elkaar opgaan betekent ook vaak dat er weinig ruimte is voor anderen. Bij een hoop verliefde stellen voelt een ander zich het 5e wiel aan de wagen. Zulk soort gevoelens zijn fijn, vooral in het begin, maar moeten dan de basis worden voor "houden van", je hebt elkaar ontdekt, je kent elkaar en je waardeert elkaar om wie je bent. Die heftige verliefdheid heb je niet meer constant nodig, en kan als verrassing af en toe nog voorbij komen. Dan krijg je ook weer meer tijd voor je vrienden en ontdek je dat je met je partner aan je zij, niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk, een rijker mens bent geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De 5 geheime van eeuwig verliefd blijven.
1- Verfris uw minnaar
2- Geniet kleine momenten met grote invloed.
3- Deel uw gevoelens
4- Ken de echte debat
5- Verwijder sombere gedachten van liefde. . .!!!