een vriend van een vriend is 27 en zijn vriendin 15 mag dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als ze sex hebben officieel eigenlijk niet. Maar als de ouders van het meisje de jongen goed keuren, dan is het geen probleem. Ik had met mijn 16 ook een relatie met een jongen van 22, en daar heb ik 6 jaar een relatie mee gehad, en mijn ouders vonden het goed.

Volgens de wet mag een volwassene geen seks hebben met een minderjarige. Hij mag wel bevriend zijn met iemand van 15 jaar.

Je mag natuurlijk bevriend zijn met wie je wil. Als het om de seks gaat ligt dat wat anders. In de rechtspraak is bepaald dat het in principe strafbaar is om beneden de 16 jaar met leeftijdsgenootjes gemeenschap te hebben, maar dat het niet altijd als een ontuchtige handeling wordt aangemerkt. De wetgever trekt de grens bij 16 jaar. Het is dus strafbaar gemeenschap te hebben met iemand beneden de 16 jaar. Of hij of zij het nu gewild heeft of niet. Nu wordt er onderscheid gemaakt tussen personen beneden de 12 en personen tussen de 12 en 16 jaar. Het is beide strafbaar, echter vervolging van degene die gemeenschap heeft met een persoon tussen de 12 en 16 jaar vindt alleen plaats als hierover een klacht is ingediend (het is een zogenaamd klachtdelict ). Nogmaals: Het is altijd verboden om seks te hebben met iemand beneden 12 jaar. Tussen de 12 en 16 jaar ligt dat wat anders. Als er seks plaatsvindt met iemand die ouder is, dan kunnen de ouders daarvan aangifte doen. Het betrokken meisje moet dan ook worden gehoord door de politie en uiteindelijk zal een rechter uitmaken of het strafbaar is wat er is gebeurd. Dat is afhankelijk van de situatie. Als een meisje van 15 seks heeft met haar vriendje van 16 zal dat geen probleem zijn. Is die persoon bijvoorbeeld 27 of 30, dan kan het wel een probleem worden. Vanaf 16 jaar is het niet verboden om seks te hebben (op vrijwillige basis natuurlijk).

Voor de wet is dit strafbaar of nu sex of niet is daar gaat hier niet eens meer om . De vraag 27 jarige is volwassen man en 15 jarige wordt voor de wet als Kind nog aangezien. Of zij dit nu wel of niet zelf zou willen hij die 27 jaar is strafbaar en overteert hier mee de wet. Mocht er hier fouts gaan zijn haar ouders ook nog een verantwoordelijk en kunnen hier op aangesproken worden het niet toegestaan in wet. Pas vanaf 16 jaar Toegevoegd na 10 uur: Artikel 245 Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie. Dit geld voor beide kanten zowel voor vrouw /man iets met minderjarige doet.

Bronnen:
http://www.mobiel-pleegzorg.nl/hoezitdat/2...

Dat leeftijdsverschil is wel heel erg groot.. Moet je zo rekenen dat toen je vriendin geboren werd hij bijna zelf haar leeftijd had. Ik zou haar eens goed vragen of ze zeker weet dat dit wel goed voor haar is want hier kan ze nog heel erg veel spijt van gaan krijgen.. En een vervelende naam bij anderen! Officieel gezien mag het niet. Maar als ze het niet stiekem doen dan wordt er nooit wat gezegd. Maar als iemand van de politie ofzo licht krijgt dat de jongen seks zou hebben met een minderjarige wordt dat heel vervelend voor hem..

Weet je wel zeker dat je vriend(in) dit wilt? Denk eraan, die vriend is bijna twee keer zo oud! Als ik eerlijk ben, denk ik ook dat het helemaal niet klopt als er een relatie tussen twee mensen is met zo'n groot leeftijdsverschil. Er zal altijd zoiets bestaan zoals "onderdrukking". Misschien is dit een verkeerd woord hiervoor, maar de oudere persoon heeft wel altijd meer aanzien dan de jongere en het kan gebeuren dat hij het meisje dingen laat doen die ze niet wilt maar toch doet omdat ze het aanneemt van de "oudere". Dus, de zogenaamde "vriendendruk" speelt ook een grote rol. Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt! xxx

Tsja mijn man en ik schelen ook 8,5 jaar.. ik ben 23, hij is 31.. en we hebben vrienden dat scheelt 13jaar, zij is 19, en hij is 32.. Dus ja.. maar dan is het boven de 18.. onder de 18 mag het officieel niet.

Waarom niet we leven in 2011. Als jullie maar gelukkig zijn dat is de hoofdzaak. De tijd zal het leren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100