Ben ik verkeerd geweest?

Iemand die zich een vriend noemt is met zn vriendin 14 dagen op vakantie geweest. Ik was blij voor ze want door omstandigheden zijn ze al heel lang niet even met zn 2en weggeweest. Toen ze 4 dagen terug waren vroeg ik dolenthousiast hoe het was geweest. Kreeg geen normale antwoorden. Werd eigenlijk een beetje afgezeikt. Later zei ie dat ze nog maar net terug waren en dat de verhalen en foto's nog wel kwamen . M.a.w ik was TE enthousiast. Kom ik de volgende avond terug van mn werk, zie ik dat zn auto bij een ander bevriend stel van hen stond. Toen voelde ik me dus pas echt afgezeikt en gekwetst, het was pas een dag later en daar hebben ze wel hun verhaal gedaan. Dus heb ik hem daar op aangesproken...wat de reden was waarom is zo tegen mij had gedaan. Nu is ie vreslijk boos. Heb ik t nou zo verkeerd gedaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik die andere vrienden toevallig in de supermarkt tegenkwam en het zo ter sprake kwam. Toen voelde ik me dus gekwetst, niet omdat ze daar waren maar wel omdat ie mij een dag daarvoor had afgezeikt omdat ik te enthousiast was....dan wil ik weten waarom en dan is ie boos
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
That's life

Het beste antwoord

Stuur ff een mailtje.
"hey, ik was blijkbaar iets te enthousiast, natuurlijk hoef ik niet dadelijk alles te horen, wilde enkel interesse tonen.
Als je eens zin hebt kom dan ff langs kunnen we een glaasje drinken en foto's kijken. Ik besef dat je nu boos bent en ik hoop dan ook dat je het snel achter je kan laten.
Ik ben hier voor als je je verhaal kwijt wil. Groetjes"
zoiets?
natuurlijk pas je het aan zoals je zelf wil.
Ik denk gewoon niet dat je een goede vriendschap voor zoiets stoms moet laten kapotgaan.
Gewoon tijd geven lijkt mij.
duidelijk maken dat jij geïnteresseerd blijft en NIET boos bent.
Met andere woorden : laat hen weten dat de bal in hun kamp ligt.
En geef ze dan ook even de ruimte en tijd.
Ik weet dat het moeilijk zal zijn waarschijnlijk maar geef ze ff.
Blijkbaar waren ze overdonderd.
En om antwoord te geven op je eigenlijke vraag.. :-p
Ik denk niet dat je verkeerd geweest bent..Als het echt zo gebeurd is als jij zegt.
Waar ik dan ook van uit ga aangezien ik nog geen andere kant van het verhaal gehoord heb.
Veel succes alleszins!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Zoals jij het verteld, doe je niet iets abnormaals. MAAR, ik ken zijn kant van het verhaal niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp niet dat die vriend zo te keer is gegaan. Maar misschien was er iets aan de hand, was hij even gestresst ofzo. Jij bent zeker niet verkeerd geweest.. Even laten rusten en daarna erover praten zou ik zeggen.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even de tijd geven, en over een paar dagen vragen wat er aan de hand is. Vertellen wat jou gevoel is en dan legt hij het wel uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
soms kan iemand inderdaad net iets te enthousiast zijn en nog even niet in de gaten hebben dat een ander even geen tijd hebben voor een kletspraatje heeft. Maar goed, soms voelen mensen zich overdonderd en reageren dan op deze manier. Inderdaad over een paar dagen even langs met een bloemetje en het is weer over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry hoor, maar volgens mij maak je je druk om niks nog
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je vriend even geen zin in je heeft is dat toch geen probleem? geven vrienden elkaar niet de ruimte die nodig is? En waarom zou die vriend alleen met jou mogen praten? je lijkt geirriteerd dat hij bij andere vrienden op bezoek was!!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien ben je wat snel op je teentjes getrapt. Heeft hij ooit gezegd,dat hij jou als vriend ziet? Wellicht beschouwt hij jou niet meer dan een kennis en vond hij je een beetje opdringerig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem maar van mij aan dat ie me meerdere malen heeft gezegd dat ie blij is met mij als vriendin. Heb em heel vaak uit de shit gehaald en hij woonde zo ongeveer bij ons. Dus kennis? Als ie mij opdringerig vind, moet ie niet langskomen. Hij weet hoe ik ben....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SORRY.
gewoon schouders ophalen
en denken dat heb ik blijkbaar verkeerd ingeschat
en als mensen zo doen zijn ze NIET je vriend.
Een vriend zegt `nu ff niet joh, ben zo moe! zullen we overmorgen afspreken=`
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij zo reageert kom je over als iemand die heel erg zijn virenden claimt. De meeste mensen worden daar erg kregelig van. Dus neem een stapje terug, en probeer te bezien hoe jij met je vrienden omgaat, en waarom je zo jaloers bent dat hij zijn verhaal wel bij een ander doet.
Is dat onzekerheid over je zelf, of over de vriendschap? Probeer het op die manier met je vriend te bespreken, maar beschuldig hem nergens van, dan stoot je hem alleen maar verder van je af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drink samen een biertje en heb het er niet meer over!
Zonde om je je druk over te maken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij was zeker niet in de stemming om z'n verhaal te vertellen, komt later wel. Nog even geduld dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij voelt je afgezeikt en gekwetst, ben jij de belangrijkste persoon die ze kennen dan,heb je het recht om als eerste te horen wat ze op vacantie gedaan hebben? Als het van jou kant uit vrienden zijn laat je ze in hun waarde en wacht je af of ze iets te vertellen hebben en wanneer je hebt toch geen rechten om de verhalen als eeerste te horen. Jij hebt in eerste instantie niets verkeerd gedaan maar je vrienden ook niet,je voelt je gekwetst omdat je beseft dat je niet het belangijkste in hun leven bent,je maakt van geen probleem een probleem door te zeggen dat je meer rechten hebt als andere vrienden en hun dat ook nog te zeggen.
Dat je vrienden boos geworden zijn is wel begrijpelijk ,ze zijn boos omdat jij hun leven wil beheersen door te bepalen aan wie ze als eerste hun verhaal kwijt moeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand die net terug is van vakantie spontaan bij je langs komt, dan vraag je hoe het geweest is, dat lijkt me normaal. Ik toon nl interesse in mn vrienden, Als hij er op dat moment geen behoefte aan had, dan had ie dat moeten zeggen en niet mij antwoorden geven waar een hond geen brood van lust. Dat is nogal respectloos. Ik hoef niet het belangrijkste in zn leven te zijn, dat ben ik niet en dat is hij ook niet in mijn leven. Heb nl nog meer vrienden en hij ook. Ik heb NIET gezegd dat ik meer rechten heb. Heb hem er alleen op aangesproken waarom ie zo lullig deed en of ie dan tegen hen wel normaal had gedaan. Als ie daar dan boos om wil zijn, so be it. Eigenlijk zou ik boos moeten zijn maar ik ben niet jaloers dus ook niet boos.
Nee je hebt niks verkeerd gedaan. Jij hebt enthousiast contact gezocht en daarna nog gepraat zou zeggen laat de bal nu maar van zijn kan komen. Als dit je vrienden moet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dit serieus het ergste dat jou op dit moment bezig houdt?
Ga eens bij de voedselbank helpen of vraag bij het ziekenhuis of je vrijwilliger mag worden op de kinderafdeling. Dan ben je in ieder geval beter bezig.