2 dagen voor dat ze zou komen belt ze uit Moscow of ik 2.450,= euro kan overmaken .Heb ik nog recht om geleend geld op te eisen 300,= euro geleend ?

Er was vanwege de afstand niets over het lenen op papier gezet. Ik wil bij de plaatselijke politie in haar woonplaats de klacht deponeren. Mogenlijk zijn er ook onjuiste foto"s gebruikt zodat het op persoon achter halen moeilijk word.
Wel is haar adres en woonplaats bekend,zoals ook haar voor en achternaam.Het gegeven vind plaats in Rusland

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Je bent gewoon opgelicht. je kunt daar niets meer aan doen, de 300 euro ben je kwijt. Lik je wonden en trek je les.
12 jaar geleden
Hey Berg,

Vervelend om te horen, maar je bent opgelicht..
De vrouw waarmee u mailcontact had bestaat niet, haar naam bestaat niet, en de foto die ze u gaf zijn niet van haar.
Dit is een oude truc die vaak gebruikt wordt om mensen 'uit het westen' op te lichten.
Je zal je 300 euro moeten afschrijven, want de kans dat je hiervan wat terug gaat zien is uitzonderlijk klein, aangezien de politie van dit soort praktijken geen werk maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit nog niet zo lang geleden ook eens op t.v. gezien en je kunt hier weinig aan doen.
Snel dumpen en absoluut geen geld geven want dit soort lui staat erom bekend dat ze grote bedragen afhandig weten te maken.
Ze staan erom bekend dat ze op je gevoelens inspelen en doen zich voor alsof ze heel veel om je geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel je je ongetwijfeld behoorlijk (ehhh, hoe zeg ik dat netjes...) opgelicht voelt, zou je eigenlijk een gat in de lucht moeten springen dat je tijdig hebt ontdekt hoe de vork in de steel zit. Je hoort en leest regelmatig dat mannen (eerst letterlijk en daarna) figuurlijk helemaal worden uitgekleed door hun buitenlandse bruid, waarna ze worden gedumpt.

Ook op de bekende en "betere" relatiesites staan tal van advertenties die door oplichters in het buitenland geplaatst worden. In plaats van de beeldschone vrouw op de foto's, zit er in werkelijkheid een oplichter achter de pc, meestal in een lokaal internetcafé. Dus: slik je woede en trots in, neem een flinke borrel en tel je zegeningen.

Om één of andere onverklaarbare reden ben ik zelf ook erg populair bij de Russische dames: ze bieden zich bij bosjes aan via mijn e-mailadres (zie foto's).
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo hey!! Die blonde!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ook dit aapje wordt regelmatig benadert door Julia's ...
Pieter2011
12 jaar geleden
Helaas... ik val niet op blond. En ben zeer teleurgesteld dat Julia kennelijk ook de weg naar C4th weet te vinden. "Ik hou alleen van jou", schreef ze laatst nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw, die van jou spreekt al Nederlands :)
Je mag haar hebben hoor.
Pieter2011
12 jaar geleden
Tuurlijk spreekt ze Nederlands. Weliswaar af en toe met een Google-translator accentje, maar dat mag de pret niet drukken. En ik ben al flink aan het sparen voor haar eerste tripje naar Nederland, hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL
Je bent idd duidelijk opgelicht. De kans dat je je geld terug ziet is net zo groot als dat je ooit deze russische schone ooit zal zien. Toch raad ik je aan om aangifte te doen bij de politie. Meld het ook bij de site waarop je "haar" hebt "ontmoet". Jij bent er misschien niet meer mee geholpen, maar wellicht kunnen andere slachtoffers voorkomen worden...

Ik ben zelf ook een keer benaderd door zo'n "Mooie meid uit Rusland". Ik kreeg argwaan doordat haar verhaal steeds heel oppervlakkig was en ze nooit antwoord gaf op al mijn vragen. Na wat Googleen vond ik de letterlijke tekst (met andere namen) die mij gestuurd was bij meer personen die opgelicht waren...