Hoe iets stoms gezegd weer rechtzetten??

Ik heb wat stoms verteld tegen een vriendin wat ik eigenlijk niet zo bedoelde maar omdat ik even in een aparte situatie zat heb ik het eruit geflapt via sms (tja stom stom stom...!!) Ik heb al een keer gezegd van door dit en dat heb ik zoiets eruit geflapt, sorry. Maar voor mijn gevoel is het nog niet goed. Iemand tips???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Spreek met haar af en neem een klein kadootje mee en vertel haar nogmaals dat t zo niet bedoelt was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Vraag ook aan haar of het goed is. Of dat ze er nog steeds boos om is o.i.d. Als zij zegt, en je bent eerlijk als je goede vriendinnen bent, dat het goed is, moet je je daarbij neer kunnen leggen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vertel haar eerlijk dat je dat niet zo bedoeld hebt en vertel daarna wat je wel wilde zeggen, wel persoonlijk doen deze keer face to face.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Praat er nog een keertje over met haar als jullie bij elkaar zijn. Als vriendin zal ze dan waarschijnlijk echt wel snappen dat jij in een rotsituatie zat, al helemaal als jij uitlegt dat je je heel erg vervelend voelt dat je dat gezegd hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan dat niet zomaar meteen terug rechtzetten. Je hebt sorry gezegd, voorlopig kan je niet meer doen.
Je vriendin heeft even tijd nodig om het gebeurde te verwerken. Laat haar een paar dagen met rust, zodat ze wat kalmeert en probeer dan voorzichtig terug een toenaderingspoging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
praten praten en nog is praten, is ze een echte vriendin dan luistert ze toch wel naar je?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jouw vriendin ervaren heeft met jouw opmerking is eigenlijk hetgeen wat telt. Dat jij het niet zo bedoelde, wist zij niet en je vriendin voelt zich gekwetst. Als jullie echte vriendinnen zijn denk ik dat je ook een stukje kritiek van elkaar moet kunnen verdragen. Dus vraag haar of ze je dit wil vergeven. Dan heb je een vriend(in)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze erg boos op je is zou ik afwachten totdat ze weer kalm is. En spreek dan weer af, het beste is om te vertellen waarom je zoiets deed en dat je er spijt van hebt ik zou geen cadeu meenemen om het goed te maken. Wel kun je iets meenemen dat een betekenis heeft Zoals een witte roos het betekent en nieuwe begin en je kunt vertellen dat je een nieuwe begin wil maken succes ermee hoop dat je er wat aan hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mmm, dat is lastig, SMS is eigenlijk ook geen goede manier om serieus te communiceren. voor je het weet komen "woorden" verkeerd over.
Spreek met je vriendin af op een rustig moment, zonder anderen erbij. Vertel haar dat je je rot voelt dat je zoiets er zomaar uitgeflapt hebt. Dat je het terug zou draaien als dat kon, maar dat dat helaas niet gaat.
Zeg haar dat het je erg spijt en dat je het heel erg zou vinden als het ten koste zou gaan van jullie vriendschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms kan het goed zijn om zo'n ontwapenende kaart te sturen, een echt gemeende sorrykaart waardoor het echt duidelijk wordt dat je er spijt van hebt.
Als je op zoek gaat naar de juiste kaart voel je vanbinnen wel of het de goede is.
Daarna, als ze de kaart gekregen heeft, is het ijs misschien een beetje gebroken en kunnen jullie er nog een keertje over praten als het (nog) nodig is.
Als het haar heel erg gekwetst heeft wat je zei moet je haar ook gewoon even de tijd gunnen het te verwerken en los te laten.
Maar als jullie echte vriendinnen zijn komt het wel weer goed.
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker een +-je waard!!!
Hmm, als jouw excuses nog niet zijn aangekomen, dan kan het zijn dat ze er dus nog mee zit.. Vragen of ze alsjeblieft kan zeggen of ze er erg mee zit of niet kan helpen.
Dan zeg je dat jij je beroerd voelt omdat je bang bent dat het haar gekwetst heeft.

Als ze het niet zo meer voelt dan zal ze je wel gerust willen stellen en is het meteen weer goed :)

Good luck!