Hoe noem je de nicht van je moeder?

Weet jij het antwoord?

/2500

Tante Hans. Toegevoegd na 50 minuten: Ok, ok Ik noem haar tante, maar ze is mijn achtertante zoals je in bijgevoegde link zelf kunt vaststellen.

Bronnen:
http://www.vansandick.com/familie/archief/...

achternicht toch?

Lijkt me een achternicht!

lenie

Een oud tante dacht ik, en meestal voor het gemak ook gewoon tante.

Als je de dochter van de broer(zwager)/(schoon)zus van je moeder bedoeld dan is dat je nicht. In dat geval is het de dochter van jou oom of tante. Als je de dochter van de broer(zwager)/(schoon)zus van de moeder/vader van je moeder bedoeld, dan weet ik het niet. Toegevoegd na 4 minuten: Een achternicht is de dochter van je eigen neef of nicht!

Een nicht is : 1)De dochter van iemands broer of zus in betrekking tot hem of haar. 2)De dochter van iemands oom of tante in betrekking tot hem of haar. De nicht van je moeder kan zijn dus: -De dochter van haar broer of zus. Dit is ook een nicht van jou. - De dochter van ooms of tantes van je moeder. Dit is dan een achternicht van jou.

Bronnen:
Van Dale - Groot woordenboek van de...

gewoon nicht, als zus of zusje van je moeder was, dan was het wel tante geweest maar een nicht van je moeder is ook nicht van jou...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100