Ik kan er niet tegen als ik met mijn vriend wil afspreken, en hij gaat wat anders doen. Krijg dan hele boze en verdrietige gevoelens. Wat moet k doen?

Al een langere tijd heb ik een relatie met iemand die net uit detentie komt. Door zijn lange afwezigheid vraag ik nu veel aandacht van hem. Hij voelt het alsof ik mezelf continue opdring, terwijl ik graag bij hem wil zijn. Als hij niet wil word ik ontzettend kwaad vanbinnen.. Wat moet ik doen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Jee, dat lijkt me lastig voor jullie allebei.
Hij is eindelijk vrij en nu wil je graag bij hem zijn want je hebt al die tijd op hem gewacht, en hem gemist en het misschien wel voor hem opgenomen naar andere mensen toe.
En hij wil eigenlijk zijn gevoel van vrijheid niet meer laten beknotten nu hij eindelijk weer vrij is, ook niet door jou, waardoor jij je afgewezen en verraden voelt.
Misschien kan je proberen om er samen met hem over te praten. Maar dan niet op een moment dat je je net heel gefrustreerd voelt, beter op een moment dat jullie het goed hebben samen. Dan is openheid mogelijk.
Zodat hij kan uitleggen hoe het voor hem is, en jij kan vertellen hoe het voor jou is, dat je je verdrietig kan voelen.
Want vaak ligt er onder boosheid verdriet om de situatie.
Als jullie er niet over kunnen praten zal je bij jezelf te raden moeten gaan.
Was deze man, jullie relatie, het waard om te wachten?
Dan zal je geduld moeten hebben. Nóg meer geduld.
Maar je mag voor jezelf best een limiet stellen. Als ik over ... maanden nog steeds het gevoel heb dat het niet loopt tussen ons en we kunnen er niet over praten dan trek ik mijn conclusies.
In de tussentijd kan je eens proberen om uit te gaan met je vriendinnen en minder aandacht aan hem geven. Dat kan ook weleens helpen...
Kristal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt iemand niet claimen, iedereen heeft ruimte en tijd nodig voor zichzelf. Laat die afspraken ook eens van zijn kant afkomen. Bel en sms een tijdje niet eens zien of hij je dan ook mist, dan weet je tenminste of de liefde wel van 2 kanten komt of dat het eenrichtingsverkeer is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrienden opbellen en kijken of hun misschien iets af willen spreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp je want bij mij is het zo dat ik mij altijd beschikbaar stel tegenover mijn vriend. Ik maak altijd tijd voor hem vrij en hij komt altijd voorop omdat ik hem zo graag wil zien. Maar nu een aantal jaar later merk ik dat je jezelf daar alleen maar mee in de problemen werkt. Op een gegeven moment weet hij dat je je toch wel beschikbaar opstelt omdat je hem zo graag wil zien. Daarmee kom je op een gegeven moment in de problemen omdat je op den duur er verdriet om krijgt en misschien wel woede omdat je telkens 'afgewezen' wordt en hij wordt dan ook op een gegeven moment verdrietig en boos omdat hij gewend is dat je altijd beschikbaar voor hem bent en het nu niet meer zo toe staat en ook je eigen plannen trekt. Goed willen zijn kan je soms erg mee in de problemen raken. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
ja Snoepje, zo werkt dat vaak, ik ken het ook,
maar we worden wijzer ;-)
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, ookal denk je soms dat je het zo goed doet en alleen maar goede bedoelingen hebt, soms werk je uiteindelijk jezelf er alleen maar mee in de problemen.
Ik begrijp dat je zijn aandacht wil.
Maar hij heeft ook recht op zijn eigen leven.
Praat er met hem over en probeer hier afspraken over te maken.
Want die boze en verdrietige gevoelens dragen niet bij tot jullie relatie.