Mijn moeder rookt en ik krijg dat dan ook binnen soms heb ik zin in een sigaret ik ben pas twaalf is dit erg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K
Amadea
12 jaar geleden
Hoe kan je daar nou zin in krijgen? Het stinkt alleen maar...
Ritsuka
12 jaar geleden
hoe kun je daar zin in krijgen? of heb je er al zoveel ingestaan dat je ook al verslaafd bent?
Ritsuka
12 jaar geleden
het is in elk geval beter dan roken waar je kind bij is, dat die ongewild in de stank zit. Stoppen is uiteraard beter, maar als dit niet kan, ga dan in elk geval buiten staan om anderen niet tot last te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegen je moeder zeggen op haar verjaardag o.i.d. Nou mam, als cadeau kan ik je vertellen dat we lekker samen kunnen gaan roken als je zo doorgaat;) Btw, onder de afzuigkap roken hoor je ook steeds vaker. Handig als het slecht weer is. Haalt alleen nog niet alles uit de lucht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het aan je moeder vragen. En als ze nee zegt, dan zeg jij dat zij dan ook maar moet stoppen, omdat jij ook al zoveel rook inademt.

Antwoorden (13)

Jammer dat je moeder rookt, vertel haar dat jij er ook zin in krijgt, dit zal ze heel vervelend vinden, want iedereen, jij vast ook, weet hoe schadelijk roken is.

Toegevoegd na 2 minuten:
en ja, het is erg dat jij daar zin in krijgt, probeer er vanaf te blijven, want het is heel slecht voor je gezondheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja want je weet niet waar je aan begint.
Het is ontzettend ongezond.
En als je er eenmaal mee begint dan kun je niet meer stoppen.
Goed advies praat er met je moeder over en zeg dat ook jij zin krijgt in een sigaret als je dat ruikt.
Misschien dat ze dan niet meer rookt waar jij bij bent.
12 jaar geleden
Ja, ik vind dit wel erg. Ik vind het ook niet verstandig van jouw moeder om in jou nabijheid te roken. Het is erg schadelijk om je kind hieraan bloot te stellen. Dat weet je moeder ook vast wel. Het zou fijner zijn als je geen trek kreeg in een sigaret, maar dat je het vindt stinken! Maar misschien ben je al zo aan die lucht gewend geraakt dat je het zelfs lekker vindt ruiken. Vraag je moeder om niet bij jou in de buurt te roken omdat het slecht is voor jou.
Wees alsjeblieft zelf zo verstandig om niet al te gaan roken op jouw leeftijd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat er ook gebeurt, begin er niet aan. Ik heb het weer in mijn onmiddellijke nabijheid gezien. Je gaat er aan kapot.
Tip:
Mocht je toch zin krijgen in een sigaret, loop dan naar de keuken en neem een paar slokken koud water.
Dit spoelt even de mond schoon en zal je behoefte even minder worden.
Ik kon ook niet stoppen met roken maar toen ik in het ziekenhuis lag, moest ik wel stoppen. De verpleegster zorgde dat er steeds een fles water naast me stond. Maar als mijn vingers behoefte hadden om een shaggie te draaien nam ik een sinaasappel of een mandarijn en zo hadden mijn vingers ook even wat te doen.
Na 10 dagen was ik van het roken af. Misschien een goede tip voor je moeder om ook te stoppen.
Google even op "roken en longen" en je wilt niet meer roken.
Succes en nogmaals, niet aan beginnen het is vies, goor en walgelijk. Als je straks een vriendje krijgt die niet rookt en jij wel en je gaat zoenen is het voor hem net of hij in een asbak zit te likken. (Andersom natuurlijk ook.)
Dus...... niet aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoop dat je niet gaat roken, zonde van je gezondheid en natuurlijk ook je geld.

zou het tegen je moeder zeggen en misschien ook even vragen of ze weet hoe schadelijk meeroken voor kinderen is...

Toegevoegd na 1 minuut:
en ja, het is erg als je zelf gaat roken
het is erg dat je moeder bij jou in de buurt rookt
en het is erg dat het niet een al te best voorbeeld is.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg tegen je moeder dat ze een foute vriend heeft!

Ziehier de beschrijving:

Ze heeft een ’vriend’ die ze in haar jeugd heeft ontmoet. Hij zorgde ervoor dat ze haar volwassener voelde en door hem leek je meer aansluiting te vinden bij andere jongeren.
Als ze gestrest was, zorgde hij altijd voor ’verlichting’.

In veel situaties kan ze zelfs niet meer zonder hem.
Maar na een tijdje ontdekte ze dat hij ook minder leuke eigenschappen heeft.
Hij wil altijd met haar mee, zelfs als ze daardoor op sommige plaatsen niet welkom is. En hoewel hij ervoor zorgde dat ze haar volwassener voelde, heeft hij dat wel ten koste van haar gezondheid gedaan.
Hij heeft ook zelfs een deel van haar salaris gestolen!
Ze heeft nog niet zo lang geleden geprobeerd de vriendschap te verbreken, maar dat wil hij niet.
In zekere zin is hij de baas over haar.
Eigenlijk vindt ze het jammer dat ze hem ooit hebt ontmoet.
Ja ,"roken" is een foute vriend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin er niet aan !! Als jou moeder rookt kan ze het misschien toch niet laten (verslaafd).Ik was ook 12 toen ik begon,èèn sigaretje per dag maar.Binnen 2jaar rookte ik een pakje shag per week!!!!!!!Heb 3 keer proberen te stoppen maar de verslaving was zo erg dat ik niet zonder kon.Uiteindelijk met hulp van nicotine kauwgom kon ik stoppen .Ik rookte inmiddels 4 pakjes shag en 2 pakjes sigaretten per week.Ik ben 63 jaar en al 24 jaar van het roken af.In mijn omgeving heb ik mensen aan longkanker zien sterven òòk steeds meer vrouwen! Daarom zeg ik begin er niet aan alstublieft!.
12 jaar geleden
Ja, dit is echt heel erg! Zeker omdat je pas twaalf bent, maar ook is roken gewoon heel schadelijk voor de gezondheid. Leg het eens uit aan je moeder, die zal er dan ook wel op letten. Ik denk niet dat zij jou wil laten roken. Ook kan dit gevolgen hebben voor later, dat je er sneller aan begint. Je kan je moeder bijvoorbeeld voorstellen alleen buiten te roken en niet in huis, en ook niet te roken waar jij bij bent. Eigenlijk zou je de geur van sigaretten afschuwelijk moeten vinden, maar als je er al zin in hebt is dat dus absoluut niet het geval. Dus praat met je moeder want dit mag zo niet doorgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rook 1 pakje. Achterelkaar leeg en je wil nooit weer roken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom zeg, begin er nooit aan! het is alleen maar slecht voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja het is best erg dat je daar de neiging toe hebt en misschien moet je daar ook met je moeder over gaan praten want dit is niet goed voor jouw gezondheid.
probeer ook de ramen open te zetten als dat kan want dan heb je toch wat meer frisse lucht in huis..
en tip voor jezelf: als je de eerste sigaret nooit neemt, kun je ook niet verslaafd raken dus krijg jij er zelf later geen problemen mee ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit komt mischien omdat je ziet dat je moeder er van geniet, maar begin er zelf niet aan, je moet de gedachte niet wegduwen uit je hoofd maar het accepteren en bedenken dat het absoluut niet goed voor je is en alle nadelen opstapelen. Mischien moet je er ook eens met je moeder over praten, want zij brengt jou ook in gevaar door te roken. Of het erg is, natuurlijk niet, maar dat is mijn mening, want ik denk dat iedereen het wel eens heeft. Maar begin er niet aan, het is zó slecht voor je , je gaat er zelfs dood aan. Maar dit is natuurlijk je eigen keuze. AL bij al veel suc6 van sterre6!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij trek krijgt in een sigaret..màg je daaraan niet toegeven...

Je mag ook niet je moeder als excuus gebruiken om te gaan roken.

Wees maar verstandiger dan je moeder en..begin nooit met roken.

Probeer, als je kunt, je moeder ertoe te bewegen dat zij stopt met roken..

Groet,

Ton