Hoe normaal is twijfel in een relatie van ruim 3 jaar? zelfs als je in elke maand wel een dag of 2 twijfelt (is dit wat ik wil,wat is mijn gevoel etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (7)

ligt eraan als je de andere 28 dagen van de maand overtuigd bent, dat het goed zit. Dan is af en toe twijfel heel normaal en menselijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij is het dan echt heel normaal en geniet van de dagen dat je niet twijfelt ;)
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik twijfel vaak vlak voor mijn ongesteldheid. Dan krijg ik last van stemmingswisselingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het spannende gevoel wordt inderdaad vaak minder na een paar jaar, dat is heel normaal. De verliefdheid gaat over in houden van zoals ze dat heerlijk cliché zeggen. Zorg dat de spanning blijft door af en toe iets leuks te doen, elkaar te verrassen, of iets spannends/nieuws ;)!
twijfel is goed, maar moet inderdaad niet de overhand gaan nemen. mischien raadzaam om bij je zelf te kijken waar aan je twijfelt. is het omdat je niets meer voelt, of omdat je iritatis hebt ?.. als het laatste is, moet je maar eens met hem/haar gaan praten :-).. als je het stil houd bouw je een bom onder je relatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat twijfel gevoel kan ook zijn dat je gevoelens gewoon veranderen. Dat je verliefdheid wat minder wordt en dat het meer 'houden van' wordt..dat is een veel rustiger gevoel....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik me niet teveel druk maken hoor! Je gaat gewoon op een andere, diepere manier van elkaar houden..praat erover met je vriend..je kunt aan hem vragen of zijn gevoel ook (positief) is veranderd? En wat hij dan voelt....wij hadden het ook allebei toen we rond de 3 jaar samen waren..onze relatie is nu veel meer ontspannen! En zijn alweer 4 jaar samen :)
ben open in een relatie!
Ik dacht voor 1 dag verliefd te zijn op een ander (terwijl ik een relatie had van 3 jaar) Dit heb ik toen eerlijk besproken met mijn vriend.
Eerlijkheid is heel belangrijk. Heb het met je partner over je probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zeg ik ook niet ;) Ik bedoelde ermee dat zelf ZO iets je moet kunnen vertellen in een relatie. Dus met jouw geval moet je zéker er met je partner over kunnen hebben.
Dat is niet goed, stop er maar mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Proberen snel punten te verdienen?
Misschien moet je de HELE balans van je leven een opmaken om te kijken of het alleen over je relatie gaat of dat het groter is.

Er zijn gewoon fases in het leven waar (veel) mensen een soort twijfel krijgen van " is dit het nou".

Mensen die 30 worden hebben dat vaak, mannen van 45 hebben een midlife crisis (beetje gecharcheerd natuurlijk).

Als je net werkt en een relatie hebt kun je ook overvallen worden door een gevoel van "doe ik het zo wel goed".

Denk daar anders eens over na. Af en toe jezelf weer eens aan het denken zetten kan ook geen kwaad, zo voorkom je dat je pas na 40 jaar beseft dat je met iets bezig bent dat niet bij je past
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Ach Cassac, waarom zet je jezelf in gedachten al je hele leven aan werk (of iemand) vast?
Dan geef je ook geen kans om het zich te laten ontwikkelen. Je zet jezelf gelijk klem. Blijkbaar moet iets zo geweldig zijn dat het een leven lang moet meegaan...
Misschien dóet het dat ook wel, maar je bent 19, er kan nog zóveel gebeuren in je leven waardoor dingen veranderen. Als je het fijn hebt met je lief, en met je opleiding, geniet er dan nu gewoon van. En als het tijd wordt voor iets anders kom je daar wel achter :)
Leven is een mooi avontuur. Er staat vast nog veel op je te wachten.
Kristal
12 jaar geleden
Lieve Cassac, het is juist dápper om professionele hulp te vragen als je moeilijk kan relativeren en loslaten. Geniet maar lekker nu, en je merkt het wel wanneer het tijd wordt om iets te veranderen :-))
Kristal
12 jaar geleden
zo is het ;-))
Kristal
12 jaar geleden
Ha Cassac, je hebt me bovenstaande ook in een pbtje gevraagd,
ik heb je ook via pb geantwoord :)
Ik denk dat het compleet normaal is als je er mee stilstaat of je nog gelukkig bent als je denkt dat dat niet zo is kun je er het beste over praten.