wat is de verste familie relatie die ooit heeft bestaan?

als ik het zo stel is het misschien niet helemaal duidelijk..
ik bedoel:sommige mensen hebben hun overgrootouders,zijn er ook mensen met hun overovergrootouders?, of zelfs met:.... enz.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hier is een bericht van 5 generaties vrouwen uit "De Stem". Vijf generaties vrouwen in één familie kom je niet vaak tegen. Op 11 april werd in Lievensberg Ziekenhuis in Bergen op Zoom Vanessa van Meer geboren. De trots van de familie. De moeder van de baby is de 20-jarige Monika Vermaas die samen met de vader, Maikel van Meer in Halsteren woont. Haar moeder is Anita Vermaas-Hart, ze is 43 jaar en woont in Anna Jacobapolder. De moeder van Anita is de 69-jarige Corrie Hart – van Popering die in Sint-Annaland woont. Haar moeder, de oudste van vijf generatie, is Neeltje van Popering-Goedegebuure. Ze is 94 jaar en woont in het Protestant Christelijk Zorgcentrum De Schutse in Sint Annaland. http://www.bndestem.nl/regio/bergenopzoom/4885480/Baby-Vanessa-is-de-vijfde-generatie.ece Is dit wat je bedoelt?

De ouders van je overgrootouders zijn bet-overgrootouders, wat ik als kind altijd begreep als "betover"grootouders, als in betoveren ;-) Aangezien de jongste moeder ooit 7 was toen ze een kind kreeg, denk ik zomaar dat in die familie een grote kans is dat er wel 'levende' contacten tussen zoveel generaties zullen zijn (haar moeder was zelf ook vrij jong toen ze haar kreeg). Ik had zelf een relatief oude moeder (voor begrippen van toen, tegenwoordig zou ze totaal niet afwijken), maar zij had een relatief jonge stiefmoeder (veel jonger dan mijn oma aan vaders kant in elk geval), en die oma had haar moeder nog, mijn overgrootmoeder, en dat was een vrouw die je soms zomaar aan de telefoon kreeg met een krakende lijn omdat ze belde uit bijvoorbeeld Canada omdat ze zin had daar eens te gaan kijken ;-) Maar je hebt dus ouders, grootouders, overgrootouders, betovergrootouders, en volgens mij bestaat er geen benaming voor de volgende generaties behalve 'in de zoveelste graad'.

Weet van een familie waar 5 generaties vrouwen nog in leven waren. Die hebben hier ook foto's van gemaakt. Dus dan heb je: kind, ouder, grootouder, overgrootouder en overovergrootouder. Helaas in de mannelijke kant waren al mensen overleden. Een heel enkele keer lees je dit ook in de krant, maar meer als 5 generaties heb ik niet gelezen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100