wat is de verste familie relatie die ooit heeft bestaan?

als ik het zo stel is het misschien niet helemaal duidelijk..
ik bedoel:sommige mensen hebben hun overgrootouders,zijn er ook mensen met hun overovergrootouders?, of zelfs met:.... enz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met overover is zeker wel eens gebeurd, best vaak zelfs, maar verder weet ik niet

Het beste antwoord

Hier is een bericht van 5 generaties vrouwen uit "De Stem".

Vijf generaties vrouwen in één familie kom je niet vaak tegen. Op 11 april werd in Lievensberg Ziekenhuis in Bergen op Zoom Vanessa van Meer geboren.
De trots van de familie. De moeder van de baby is de 20-jarige Monika Vermaas die samen met de vader, Maikel van Meer in Halsteren woont. Haar moeder is Anita Vermaas-Hart, ze is 43 jaar en woont in Anna Jacobapolder.
De moeder van Anita is de 69-jarige Corrie Hart – van Popering die in Sint-Annaland woont. Haar moeder, de oudste van vijf generatie, is Neeltje van Popering-Goedegebuure. Ze is 94 jaar en woont in het Protestant Christelijk Zorgcentrum De Schutse in Sint Annaland.

http://www.bndestem.nl/regio/bergenopzoom/4885480/Baby-Vanessa-is-de-vijfde-generatie.ece

Is dit wat je bedoelt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juist, dit bedoel ik +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk. Vooral omdat de namen en de foto erbij staan. Die vrouwen zijn er duidelijk trots op.

Andere antwoorden (2)

De ouders van je overgrootouders zijn bet-overgrootouders, wat ik als kind altijd begreep als "betover"grootouders, als in betoveren ;-)
Aangezien de jongste moeder ooit 7 was toen ze een kind kreeg, denk ik zomaar dat in die familie een grote kans is dat er wel 'levende' contacten tussen zoveel generaties zullen zijn (haar moeder was zelf ook vrij jong toen ze haar kreeg).
Ik had zelf een relatief oude moeder (voor begrippen van toen, tegenwoordig zou ze totaal niet afwijken), maar zij had een relatief jonge stiefmoeder (veel jonger dan mijn oma aan vaders kant in elk geval), en die oma had haar moeder nog, mijn overgrootmoeder, en dat was een vrouw die je soms zomaar aan de telefoon kreeg met een krakende lijn omdat ze belde uit bijvoorbeeld Canada omdat ze zin had daar eens te gaan kijken ;-)

Maar je hebt dus ouders, grootouders, overgrootouders, betovergrootouders, en volgens mij bestaat er geen benaming voor de volgende generaties behalve 'in de zoveelste graad'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap de verwarring, maar het is niet de vraag hoe dit heet, de vraag is over er bijvoorbeeld 7 generaties tegelijk leefden(of meer, of minder) en wat dan de meeste generatie zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaar dus "Aangezien de jongste moeder ooit 7 was toen ze een kind kreeg, denk ik zomaar dat in die familie een grote kans is dat er wel ‘levende’ contacten tussen zoveel generaties zullen zijn (haar moeder was zelf ook vrij jong toen ze haar kreeg).".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7? jeetje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
t is trouwens 5 jaar http://www.telegraaf.nl/binnenland/9401936/__Jongste_moeder_ooit_5_jaar__.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, dan had ik het verkeerd onthouden.
Dit dan: "Mum-Zi uit Nigeria staat bekend als de jongste grootmoeder ter wereld. Ze werd op haar achtste moeder en op haar zeventiende oma." Als ze een beetje redelijke leeftijd halen en zo doorgaan, kunnen daar nog vele generaties volgen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als he een kind krijgt op je 7e en jou kind ook op haar 7e , dan ben je oma op je 14 :o
Weet van een familie waar 5 generaties vrouwen nog in leven waren. Die hebben hier ook foto's van gemaakt.
Dus dan heb je: kind, ouder, grootouder, overgrootouder en overovergrootouder.
Helaas in de mannelijke kant waren al mensen overleden.

Een heel enkele keer lees je dit ook in de krant, maar meer als 5 generaties heb ik niet gelezen.