Mag ik de toegang weigeren aan de nieuwe vriendin van mijn ex??

Door omstandigheden houden ik en mijn ex nog voor twee jaar ons huis aan, tot een half jaar geleden ging dat vrij goed. Wij hadden een afspraak dat hij de kinderen om de week een weekend zou hebben in ons huis, die dagen ben ik weg. Sinds Jan2011 heeft hij een nieuwe vriendin, en hij is van mening dat zij ook bij ons in huis mag komen, en dat als ik ook in een relatie kom te zitten we met ze allen om en om het huis moeten kunnen delen, ik vind dat veels te verwarrend voor de kinderen, dus ik wil het ook niet hebben, wat als gevolg ze het stiekem gaan doen achter mijn rug om. In Jan2011 toen kende mijn ex partner haar nog maar net een weekje, toen kwam al de vraag of ze de kinderen mocht ontmoeten, terwijl we een week daarvoor ruzie hebben gehad omdat mijn ex vond dat zijn kinderen zijn nieuwe vriendin moest ontmoeten, dus die vraag kwam twee keer in een maand tijd omdat er sprake was van twee vrouwen. Nu heeft hij zijn keuze gemaakt, en gaat door met een vrouw die nog in scheiding is, haar man weet er niks van, en dat mag ook niet omdat ze anders geen geld mee krijgt en daarom moet het allemaal op het gezamelijke adres van mij en mijn ex gebeuren. De eerste vier maanden van hun relatie hadden ze steeds ruzie dus ik vond dat onze kinderen nog niks te maken mocht hebben met zijn vriendin, omdat die man van haar vrij geweldadig is, zie ik er niks in dat ze met haar omgaan.Ik sta al 1.5 jaar op de wachtlijst voor een woning urgentie krijg ik niet. Alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

een heel vervelende situatie, in feite gaat het na een relatie breuk, alleen om de kinderen. wat je ex doet en met wie en waarom, kan natuurlijk heel vervelend zijn voor jou, maar eigenlijk heb je er niets meer mee te maken. dat zijn zijn beslissingen en je moet er van uit gaan dat een volwassen man weet wat hij doet.(als het niet goed zou zijn dan krijgt hij daar uiteindelijk wel een rekening van) waarom denkt hij dat het geen kwaad kan als in dat ene weekend zijn vriendin langs komt? ik denk dat je met je man om de tafel moet, en vragen waarom hij zo anders denkt? leg uit dat je zijn keuzes respecteert maar dat je je zorgen maakt over de volgende punten......... je mag er toch van uit gaan dat je ex ook het beste wil voor zijn kinderen? het heeft alles te maken met respect, voor jouw woonplek en de kinderen. het hangt er wel vanaf hoe oud de kinderen zijn, en kinderen kunnen heel flexibel zijn. helemaal als jullie precies kunnen uitleggen waarom de situatie nu zo is. verbieden heeft geen zin, als hij het toch stiekem doet. misschien is het een optie om dan maar helemaal niet meer in jullie huis te komen, als jij het echt niet wilt. dan ontvangt hij zijn kinderen maar op zijn logeer adres, dat gaat in de toekomst ook gebeuren. dan hebben jullie elk een woonplek en reizen de kinderen ook heen en weer. ik dacht trouwens dat moeders met kinderen altijd urgentie krijgen op een woonplek, tenminste wel in mijn en omliggende gemeentes. succes, probeer te blijven praten, want als er niet meer gepraat kan worden dan heb je helemaal geen controle meer!!

nee je kan de toegang niet weigeren omdat het huis van jullie beide is dat betekend dat hij het recht heeft om met zijn nieuwe vriendin in het huis te slapen , als hij zich verder aan de afspraak houdt dat hij weg is en het netjes achterlaat als jij erin komt. Ik kan me voorstellen dat je als moeder zijnde niet wil dat je kinderen betrokken worden in de situatie van die vriendin van je ex , die ex van haar is toch een bedreiging voor haar en ook voor je kinderen als die thuis zijn en haar ex achter het adres is gekomen. Probeer dat te bespreken met je ex ,en als het niet lukt ga dan evt naar de rechter voor de volledige voogdij .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100