Waarom komen mensen vaak bij hun eerste potentiële partner terug?

Naar aanleiding van mijn vorige vraag ben ik tot een andere vraag gekomen. Er zijn idd meerdere potentiële partners met wie jij je leven had kunnen inrichten.

Waarom komen mensen vaak terug bij hun eerste potentiële partner? Wat is er zo bijzonder aan die eerste waarbij je dat gevoel kreeg als het bij andere net zo kan zijn? Waarom gaan ze dan gewoon niet naar een nieuwe, natuurlijk omdat er angst en zekerheid in mee speelt. Maar ik denk dat het toch meer is dan dat..

Waarom is de eerste zo belangrijk?

Toegevoegd na 8 minuten:
Waarmee je dus hebt besloten om je leven mee te delen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou je de vraag iets duidelijker willen stellen? Bedoel je dat mensen vaak een relatie hebben ... die gaat uit ... ze krijgen een ander...dat gaat ook uit... en dan komen ze weer bijelkaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is een eerste potentiele partner?
iemand met wie je wellicht in de toekomst toch gaat zijn maar destijds niet...i am confused.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een potentiële partner bedoel ik.. de gene die je tegenkomt bij wie je het gevoel hebt dat je daar voor moet gaan. Maar het op dat moment niet kon.

Antwoorden (3)

ik denk omdat je allereerste grote liefde toch nooit helemaal uit je hart verdwijnt. en als er dan weer een samenkomst is in je latere leven kunnen die gevoelens weer terugkomen, samen met de mooie herinneringen.
ik heb nu sinds 2,5 jaar een relatie (we gaan trouwen) met de man, waar ik 23 jaar geleden na een eenmalig avontuurtje een kind van heb gekregen. het verhaal is te lang, maar beiden onze eigen levens geleid zonder enig kontakt. tot we 2,5 jaar geleden samen gingen eten om eindelijk over het gebeuren te praten. de vonk sloeg meteen weer over en we hebben allebei nog nooit zo´n intense liefde meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk is het een kwestie van vergelijken.Bij de opvolg(st)ers van je eerste zie je misschie nadelen,die niet aan je eerste kleefden.Na m'n eerste liefde heb ik meerdereandere gehad maar ben toch met haar getrouwd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je aanname niet waar is. De meeste mensen komen niet bij hun eerste potentiële partner terug. De meeste mensen hebben meerdere kortetermijnrelaties voordat ze hun eerste langetermijnrelatie beginnen. En dat is meestal niet met hun allereerste partner.

Ik zou er niet aan moeten denken om met mijn eerste partner getrouwd te zijn. Op dat moment was hij een ware, maar we groeiden zo uit elkaar dat we nu niet eens meer een béétje bij elkaar zouden passen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha grappig, mag ik weten waarom hij op dat moment een ware was?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We waren erg jong. Op die leeftijd pasten we goed bij elkaar, maar jonge mensen groeien mentaal erg snel. We zijn simpelweg in hoog tempo uit elkaar gegroeid. Voor de duidelijkheid is het waarschijnlijk goed om het volgende nog even te herhalen: of een relatie succesvol is en of een liefde echt is, meet ik niet af aan de tijdsduur van de relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar jullie karakters pasten op dat moment goed bij elkaar? Of was het meer omdat jullie allebei hetzelfde wilde?