Help,wat is in deze situatie wijsheid?

Ik vind een jongen leuk, maar mijn fam. zegt dat hij niets is voor mij. Ze zeggen dat hij te humeurig is en dat hij op ieder loslopend meisje dat een beetje lief tegen hem doet verliefd wordt.
Moet ik het contact meteen verbreken, of moet ik er zelf achter zien te komen of zij gelijk hebben of niet?
Vandaar de vraag: Wat is in deze situatie wijsheid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Het is toch jouw leven? Waarom moet je relatie de goedkeuring krijgen van je familie, ze kennen hem nog niet eens en oordelen nu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, ik denk dat de ouders hem al wel is gezien hebben of iets dergelijks, anders zullen ze ook niet op deze manier oordelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe oud ben je?
Kimath
12 jaar geleden
Kun je uit de vraag inderdaad niet halen, ging ik van uit. Verkeerde redenering, sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 17, wordt aan het eind van de zomer 18.

Het beste antwoord

Je familie heeft natuurlijk het beste met je voor. Maar bij het kiezen van een vriendje moet je toch op je eigen gevoel af gaan. Als je echt verliefd op hem bent, geef hem dan een kans. Het is niet omdat hij bij andere mensen humeurig is, dat hij dat bij jou ook zal zijn.
Bekijk het als positief dat je gewaarschuwd bent door je familie. Zo kan je bij de eerste tekenen van ongewenst gedrag afhaken, en wordt je niet verder gekwetst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt allemaal, de antwoorden hebben mij echt geholpen!:) Ik ga gewoon zelf uit proberen te zoeken hoe hij in mekaar steekt en als hij niet aardig blijkt te zijn, kan ik idd vlug afhaken.

Andere antwoorden (6)

Ga op je gevoel af. Probeer er zelf achter te komen. Mischien stoot je, je neus maar dat hoort bij het leven. Hier krijg je mensenkennis van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gewoon kijken of hij echt wel zo leuk is, Als dat zo is, stap je op hem af. Als hij is zoals je familie zegt, verbreek je het contact. Je moet zelf weten wat het beste is, als je die jongen echt zo leuk vind, doe gewoon wat het beste is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, je kan pas leren opstaan als je een keer gevallen bent..
Maar ben je 14, dan is de goede raad van je moeder best heel handig, soms heeft zij betere inzichten in bepaalde zaken. Ben je echter 18 of ouder, zou ik als jou was gewoon op je gevoel af gaan.

Daarnaast vraag ik me af, hoe goed kent je familie die jongen, aangezien ze weten dat hij zomaar verliefd wordt? Dan moet je iemand toch kennen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jij bent prima in staat zelf je vriendjes en vriendinnetjes uit te zoeken dus ook heb je het recht in deze tijd zelf te bepalen op welke prins je verliefd wordt, daar hoef je de goedkeuring van je ouders niet voor te hebben. Tenzij het een pedofiel of verkrachter of loverboy is. Maar misschien val jij gewoon op humeurige jongens? Dus mijn antwoord, probeer er lekker zelf achter te komen....
Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is of je erg verliefd bent op deze jongen. Ben je niet echt verliefd dan zou ik gewoon als vrienden met hem om blijven gaan, zo af en toe. Maar geef jezelf de kans om ook nog met anderen om te gaan, ook of zelfs als je verliefd bent. Stort je niet helemaal op hem. Blijf lekker omgaan met je andere vrienden. Mijn ervaring is als mijn moeder zei dat de jongen niets was voor mij, ze eigenlijk altijd gelijk had. Op de 1 of andere manier zag/voelde zij dit goed aan. Maar naar haar luisteren? nee ik moest er zelf op een harde manier achterkomen. Zeker als je verliefd bent zie je alles door een roze bril. Bedenk dat ouders of andere vrienden hem niet door die roze bril zien maar meer objectief en dus zien zij eerder vervelende trekjes als jijzelf. Succes ermee. Hopelijk is het toch idd een leuke jongen en hebben jouw ouders ongelijk. Ik zou wel willen weten eigenlijk waar zij deze uitspraken op baseren. Dan moeten ze hem toch al flink een aantal keren gezien hebben lijkt mij...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leer hem eerst beter kennen. Blijf je hem leuk vinden, probeer het dan gewoon! Vraag ook aan je familie door welke situaties ze dat beeld van hem hebben gekregen! Maar volg vooral je gevoel! Je kent hem dus nog niet goed genoeg of misschien zie je toch gelijkenis is de reactie van je familie, want je gaat er niet fel tegenin! Nog geen pure liefde dus!