Is een foute man, fout van zichzelf?

Is een foute man, fout van zichzelf of creeeren wij (vrouwen) deze man zelf zo?
Ik had vroeger een partner die in bepaalde mate fout was, respect voor niemand, ook niet voor mij. Hij had zijn goede kanten en het was ook vaak leuk en gezellig, maar toch had hij de trekken van een typische foute man.
Nu heeft hij een nieuwe relatie en lijkt hij 180 graden omgedraaid. In die zin vraag ik mij af of wij ze zelf zo creeeren. Want blijkbaar voor een ander kunnen ze wel respect hebben. Of misschien laat die nieuwe vrouw wel meer zien dat ze niemand nodig heeft, en word de foute man vanzelf weer een goede man. Ik weet het niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een foute man is niet meer dan een modeverschijnsel. Er wordt een bepaald type man mee bedoeld en dat type is het tegenovergestelde van de brave ideale schoonzoon.
Het type foute man, wordt volgens mij inderdaad gecreeerd door vrouwen, door mode, media en de vraag die er naar is. Als de brave huisman IN is dan is binnen no time iedereen een brave huisman met een wollen trui en een bakfiets met 3 kinderen. Daarbij denk ik dat de man zich ook schikt naar de vrouw op wie hij verliefd is geworden.

Maar in het geval van jou ex partner, is het misschien wel zo dat hij als zogenaamd foute man een ander type vrouw heeft ontmoet, bij wie het hele foute mannen gebeuren totaal geen indruk maakt. En wat heb je er dan nog aan om fout te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

wisselwerking is het. bepaalde vrouwen trekken bepaalde mannen aan.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik denk als een vrouw gezonde dosis zelfrespect heeft zal ze niet zo'n man aantrekken. bepaald gedrag kan weer een soort 'mechanisme' bij de ander oproepen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet je dat hij 180 graden is gedraaid? Het lijkt soms peace en vree maar de werkelijkheid kan anders zijn. Wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gebeurt dat de man woedt veranders door de vrouw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat hij dacht dat hij best ver bij jou kon gaan en dat schijnbaar niet bij zijn nieuwe partner kan..!! Twijfel vooral niet aan jezelf, je hebt het beste gedaan en alles geaccepteerd. Zelfs dat hij geen respect meer had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak hoor je dat een man bij zijn 2de vrouw anders is dan bij zijn eerdere vrouw.
Ik zie dat in mijn kennissenkring ook vaak, mischien leren ze van hun fouten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Foute mannen creëer je vooral doordat je over je eigen grenzen laat gaan.
Voortaan laten merken wat je wilt en niet wilt, dat voorkomt veel problemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
De meeste mensen zijn fout van zichzelf als niemand ooit gezegd heeft 'Tot hier en niet verder!'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe spijtig ook misschien om dit achteraf te moeten vaststellen misschien accepteerde je te veel van hem.

Misschien was hij in de grond toch niet zo fout en kreeg hij niet voldoende tegenwicht en heeft die nieuwe vrouw hem duidelijk gemaakt dat hij zich anders behoort te gedragen.

Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat het lijkt alsof hij 180 graden is omgedraaid. Iemand kan zich wel een beetje aanpassen, maar meestal zal dit tijdelijk zijn en komt zijn ware aard daarna weer snel naar boven.
12 jaar geleden
luna400
12 jaar geleden
ja ceeve daar zit wat in wat je zeg ,ik had zn foute man liegen ,bedriegen geen respect voor vrouwen .en ik was veel te lief ik pikte alles ,als ik zie dat moet je niet doen ,het woord moet .hij deed het juist wel ik .zei ja nee en amen .na 5jaar ben ik weg gegaan ,na mij kreeg hij een vriendin die dus de duidelijk de broek aan had en niet zo lief was en hij kroop er voor .later zei hij tegen mij jij had mij zo moeten behandelen .tja zit niet in mijn karakter .
Het is mogelijk dat een foute man inderdaad door vrouwen gecreëerd wordt.
Om respect van iemand te krijgen, moet je eerst en vooral respect voor jezelf hebben.
Er zijn vrouwen die zich in een relatie geheel aan hun partner onderwerpen en hem altijd lopen te verzorgen en te bemoederen.
Dit kan komen door weinig zelfliefde en zelfvertrouwen.
Als je van jezelf vindt dat je het waard bent om graag gezien te worden, dan straal je dat ook af.
Ook grenzen stellen aan wat je pikt of niet, kan van in het begin van een relatie duidelijkheid scheppen, en veel problemen voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Foute mannen hebben een echo of mentaliteits probleem wat gevoed wordt door vrienden en bepaalde type vrouwen aantrekt. Het wil niet zeggen dat dit veranderd door deze nieuwe relatie.. Kan ook een tijdelijke verovering zijn.. Die zodra hij denkt dat je niet weggaat of helemaal weg van hem is weer in zijn oude patroon vervalt.. Dit soort mannen veranderen moeilijk, vaak alleen maar als ze een gelijke tegenkomen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een 'foute man', is niet 'fout' van zichzelf.

Ik denk dat een foute man moeite heeft met zich te verbinden. En de manier hoe hij hiermee in relaties omgaat/ manifesteert.
Of dit te 'genezen' is?
als hij dit zelf inziet wel, en of een partner treft die hier zowel confronterend als liefdevol mee om kan gaan.
Creeen is niet het juiste woord denk ik. Ik denk meer openstaan voor..
een voorheen foute man kan ook veranderen he?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ook hartstikke lastig hoor, om jezelf te verbinden. Zeker met je linker hand, als je rechts bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verdomd leuk grapje
Heb weleens gehoord dat 'bad boys' 'bad men' worden...

In deze situatie kan de betreffende jongeman ook gewoon een stukje volwassener geworden zijn he :)