Wat moet ik doen?

Het wordt alleen maar erger & erger.
Eerst ben ik alleen verliefd op alle 2
maar nu spreek ik ook met alle 2 af en ik ben nog steeds totaal de weg kwijt. De ene is heeeel lief en brengt me overal naar toe doet alles voor me & de ander is juist wt botter maar beschermend en laat weer op een iets andere manier zien dt hij vn me houdt.
Het bevalt me alle 2 ( dat klinkt misschien sletterig)
Het ergste is nog dat het elke dag uit kan komen.
ze wonen allebei in dezelfde stad en ze kennen mekaar ook nog.. ze zijn niet bevriend.. maar ze kennen elkaar wel. Ik weet het echt niet meer ik voel me dom maar ook heb ik medelijden... ze weten totaal niet waar ik mee bezig ben. Wie weet hoe ik dit moet aanpakken zonder 1 van de 2 pijn te doen? BEDANKT!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Zonder één van de twee pijn te doen gaat dus gewoon niet lukken ; zolang jij alleen maar voor jezelf blijft kiezen zonder oprecht rekening te houden met de gevoelens van de mannen van wie je zégt te houden (al ga je in mijn optiek niet zo om met iemand van wie je echt houdt) ga je er minimaal één pijn doen, maar vermoedelijk twee en uiteindelijk drie. Als je de kool en de geit wilt sparen, kom je altijd bedrogen uit.

Verliefdheid is een zeer heftige maar uiteindelijk tijdelijke emotie. Voor een langdurige vaste relatie is meer nodig dan dat (naast natuurlijk eerlijkheid, een extreem belangrijke eigenschap in dezen). En je gaat natuurlijk nooit beide (tegenschrijdige) persoonlijkheden verenigd in één man vinden, dus zul je een keuze moeten maken. Dat hoort bij volwassen worden.

Ben je nog helemaal niet aan een echte relatie toe, dan kun je nog wel evenzo doorgaan tot ze je allebei aan de kant gezet hebben natuurlijk ; hoef je zelf niet te kiezen en kun je het nog zo lang mogelijk proberen te rekken. Dat gaat natuurlijk wel eindigen in een drama voor alle drie. Of vier, of vijf ; want er lopen nog véél meer leuke mannen rond met weer andere aantrekkelijke eigenschappen. Dus wat let je om het bij deze twee te houden ?

Het klinkt trouwens niet sletterig, maar gewoon een beetje egoïstisch. Om een volwassen keuze te kunnen maken zul je vooral heel diep in je eigen hart moeten kijken. Welke van de twee heeft de juiste eigenschappen om straks, als de verliefdheid over is, de kamer mee te behangen, kinderen op de wereld te kunnen zetten, zijn sokken van de vloer te willen rapen, praktische zaken voor jullie te regelen, overal met je over te kunnen praten, je te steunen als je het moeilijk hebt........

In dit (nogal oppervlakkig natuurlijk) geval lijkt de lieve jongen me wat te passief voor jou ; die ga je gebruiken, tenzij je echt wat aan jezelf gaat doen. Die andere klinkt weer wat te dominant en doet ook weinig beroep op je zelfredzaamheid. In het ene geval wordt alles voor je gedaan, in het tweede wordt er voor je gedacht en gedaan. Ik denk dat je beter nog even verder kan kijken naar iemand die jou aan kan, en van wie je zo veel houdt dat je er niet over zal piekeren er nog eentje 'bij te nemen'. In dat geval zijn beide mannen / jongens een goede leerschool voor je. Trek er je les uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Volgens mij streelt deze situatie je ego.
Je speelt een spel met hen en jezelf; kap er mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is het gemakkelijk praten, maar toch zou ik zeggen : NIET KIEZEN.

Je zegt ze allebei gewoon eerlijk dat je in de war bent, niet kunt kiezen en ze geen van beide pijn wil doen.

Degene die dat van je accepteert houd ook van jou, en die moet je dan vervolgens kiezen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nu meteen een keuze maken. geen van beiden pijn doen is in dit geval niet mogelijk.

wees eerlijk naar jezelf. neem een beetje afstand. Hoe moeilijk dat ook is ( en ja, dat is zo'n beetje het moeilijkste van alles), en focus op wat anders.

maar kiezen moet je. anders ben je ze allebei kwijt. Vermoedelijk wéét je al hoe elk van hen reageert op deze situatie als ie uitkomt.

kiezen is moeilijk, maar wel het beste. en die keuze kun alleen JIJ maken.

succes en sterkte!!

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je verliefdheid minder zou worden, met wie van de twee wil je dan oud worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aanpakken zonder iemand pijn te doen zal niet meer gaan,
Ik heb dit ook wel eens meegemaakt dat ik op twee dames tegelijk verliefd was, althans dat dacht ik.
Eigenlijk was ik meer met mijzelf bezig dan met mijn vriendinnen. Misschien is dat bij jou ook zo. Heb je er aan gedacht om ze allebei te laten gaan?
Misschien kom je dan iemand tegen waar je wel voor gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat dit niet zonder gevolgen kan blijven is wel duidelijk, want het lijkt me dat jullie je in hetzelfde uitgaanscircuit bevinden.
Hoe zou het zijn als jij met de een ergens af hebt gesproken, en de ander komt toevallig langs en geeft je enthousiast een zoen?
Ben je werkelijk verliefd op allebei, of ben je verliefd op de aandacht, of misschien op het verliefd zijn?
Zeg eerlijk tegen beiden dat je erg stom bezig bent geweest, en tegen de één dat je alles wilt doen om te laten zien dat je nu definitief voor hem kiest, en tegen de ander dat je een hele fijne tijd hebt gehad, maar dat het helaas niet zo verder kan gaan.
Succes.......
p.s. beter nu, dan wanneer je al getrouwd bent ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je zo doorgaat doe je er niet 1 pijn maar 3
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet kunt kiezen uit twee, zit de ware er niet bij.
Zat die er wel bij, dan wist je het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Dan geef ik wel een +1 voor je, want ik vind dat nl ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij een duimpje omlaag. Er kan volgens mij meer dan één ware zijn, en verliefd zijn op (en werkelijk houden van) meer dan één persoon tegelijk kan óók.
dump die heeele lieve, die alles voor je doet en je op een voetstuk plaatst. Zo een moet je niet hebben. Dat is zo'n kontkusser, die dan wel leuke dingen voor je doet misschien als het hem uitkomt , maar die er niet voor je is, als het er op aankomt.
De tweede jongen lijkt me wat volwassener. Iemand die de leiding neemt en voor je op kan komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kennelijk hecht je veel waarde aan beide eigenschappen.
Dus beide zijn niet goed genoeg voor jou gezien ze op een ander vlak weer tekort komen.
Je moet het maar zo zien, door deze situatie heb je veel geleerd over jezelf.
Zoek iemand met beide eigenschappen. Het feit dat je deze vraag stelt geeft al aan dat je zelf beseft dat dit ook geen goede situatie is. Je bent heus niet de enige die dit heeft moeten ervaren. Uiteindelijk is het aan jou, vooralsnog zijn beide niet helemaal wat je zoekt in relatie.
Zeg die 2 personen dit dan ook.
Dit blijft maar een advies maar uiteindelijk ga je je echt klote voelen hierover als je hiermee doorgaat.,zeker wanneer je om beiden geeft.

(some things aren't worth to con!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als "de ware" er bij zat zou je dat wel weten. Ik zou dus met allebei schoon schip maken, want nu hou je ze allebei aan het lijntje. Je leeft een leugen, je bedriegt ze allebei maar ook jezelf. Ook al kies je voor 1 van hen dan leef je nog met de angst dat de leugen ooit uitkomt hoe je hem in het begin belazerd hebt. Wat denk je dat er gebeurd als hij erachter komt? Dat zal dubbel zoveel pijn opleveren en het vertrouwen zo beschadigen dat het misschien wel onherstelbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan maar één ding aanraden: wees eerlijk. Nu. Vertel ze allebei dat er nog iemand is op wie je verliefd bent, en dat het je niet lukt om te kiezen. Vertel dat je op dit moment geen exclusieve relatie met één van de twee wilt.

Het risico is nu groot dat je ze allebei verliest. Maar dat risico is groot ongeacht wat je nu doet. Je hebt het namelijk al te ver laten gaan. Had je direct in het begin gezeg dat je geen exclusieve relatie voor ogen had, dan was het allemaal een stuk minder dramatisch geweest.

Deze situatie gaat mensen pijn doen. Daar kom je niet onderuit, dat gebeurt als je geliefden zo belazert. Beperk die pijn door nú eerlijk te zijn, in plaats van dat het uitkomt als ze allebei nog meer aan je gehecht zijn. En zorg ervoor dat ze het van jou horen, niet van gemeenschappelijke kennissen of doordat ze je op heterdaad betrappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien vinden ze het allebei wel oke!!
En zo niet ben je ze allebei kwijt,of hou je ereen over?
Je mag doen wat je wilt als je ook de verantwoording maar draagt,leven zonder mensen pijn te doen bestaat niet.
Het is wel belangrijk dat je niet met hun gevoelens speelt.
Misschien handig om openheid van zaken te geven?
dan kunnen ook hun een keuze maken daar hebben ze wel recht op denk ik.
Verder is het helemaal niet erg wanneer je verliefd bent op twee mannen tegelijk maar wel hoe je ermee omgaat.