14 Jarig meisje met 18 jarige jongen strafbaar?

ik ben dus 14 jaar en mijn lief is 18 , hij is afkomstig uit macedonië en is dus moslim , mijn ouders en zijn ouders zijn akkoord dat we samen zijn maar sinds vorige week bevinden er zich problemen bij hem thuis omdat hij gevraagd heeft aan zijn moeder of hij seks mocht ze was akkoord alleen zijn vader was niet akkoord. En nu is er een groot probleem want gisteren kreeg ik een telefoontje van zijn vader en die zei ik wil niet dat je nog contact hebt met mijn zoon , en hij zei mijn zoon wil ook nooit meer contact met jou maar dat is geen waar want hij was eergisteren bij mij thuis omdat hij weggelopen was want zijn vader had toen al gezegt dat hij geen contact meer mocht met mij en daarom is hij dan naar mij gekomen. Ik ben er echt kapot van. Maar is deze situatie eigenlijk strafbaar ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, mag 5 jaar tussen zitten... Dus ben je 19 moet je partner minimaal 14 zijn. 18 minimaal 13

Je mag geen seks met hem Pas als je 16 bent!

Een gewone relatie hebben heeft niets met de wet te maken, alleen als er seks bij komt kijken dan mag iemand van 18 (een volwassene) geen seks hebben met een minderjarige (onder de 16) tenzij ze vrijwillig heeft ingestemd en de ouders hiertegen geen bezwaar maken. Ook is het niet strafbaar als de ouders hem bij je weghouden, dat is het geloof nu eenmaal....jij bent waarschijnlijk geen moslim en in die cultuur wordt er wel zware eisen aan gesteld. Heel vervelend voor jou en voor hem, dat wordt dus een keuze maken voor hem want zeer zeker geen makkelijke beslissing is, jij kan hier helaas alleen maar vrede mee hebben en accepteren hoe het ook afloopt

De verkering zelf is niet strafbaar, als jullie sex willen dat is wel strafbaar want daarvoor moet je in Nederland 16 zijn. Waarschijnlijk heeft het meer te maken met dat hij sex wil, als hij een goede moslim is, mag dit niet voor het huwelijk. Hij moet trouwen met een maagd. Als hij nu sex met je wil, houd dat in dat het hem meer daar om draait dan om een lange relatie met jou.

Ja, hij is in beginsel strafbaar. Artikel 233 van Boek 1 van het Burgerlijk wetboek bepaalt: ‘Minderjarigen zijn zij, die de ouderdom van achttien jaren niet hebben bereikt en niet gehuwd of geregistreerd zijn. Jij bent dus minderjarig, hij niet. Het Wetboek van Strafrecht geeft aan wanneer het strafbaar is seksuele handelingen te verrichten met minderjarigen. In artikel 245 van het Wetboek van Strafrecht is bepaald dat ‘Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie’ Het is dus een misdrijf om ‘seks’ met jou te hebben voordat je de leeftijd van 16 jaar hebt bereikt. Wel is het zo dat in de praktijk t.a.v. ‘seks’ met een persoon tussen de 12 en 16 jaar alleen vervolging plaatsvindt indien hierover een klacht is ingediend, bijvoorbeeld door minderjarige slachtoffer, de ouders of de Raad voor de Kinderbescherming.

Tja, zijn moeder hanteert voor jongens misschien andere normen dan voor meisjes. Je kunt er dus vanuit gaan dat jij niet het meisje zult zijn dat met hem zal gaan trouwen. En ja...dit is gewoon strafbaar, zodra iemand aangifte doet. Toegevoegd na 1 dag: OK, ik moet geloof ik wat duidelijker zijn. Ik ken de ouders van je lief niet, dus misschien sla ik de plank helemaal mis. Wel ken ik de manier waarop binnen de moslimgemeenschap over dit soort dingen wordt gedacht van binnenuit. Uiteraard heeft niet iedereen dezelfde opvattingen. Je kunt wel zeggen dat er verschillende maatstaven worden gehanteerd voor jongen en meisjes. Van jongens wordt gedoogd dat ze voor het huwelijk sex hebben, voor moslim meisjes ligt dat heel anders. Hou er rekening mee dat moeder het wel best vindt dat zoonlief zijn wilde haren en wat zaadjes kwijtraakt bij een kafir (niet-moslim) meisje als speeltje. Dan blijft hij tenminste van de moslim meisjes af en kan hij later met een "schoon" moslim meisje trouwen. Ik zeg niet dat het in jouw geval zo is, maar wees niet verbaasd als het wel zo is. Met excuses voor de generalisatie.

Ja dit is strafbaar behalve als de ouders toestemming geven voor het hebben van sexueel contact, alleen omgaan met de desbetreffende persoon is niet strafbaar

Voor de wet is je vriend volwassen en dus mag hij niet zomaar met een minderjarig meisje seks hebben. Als jij erin toestemt kan de rechter anders beslissen. De ouders van je vriend kunnen echter aangifte doen als zij het niet goedkeuren. Toegevoegd na 21 uur: Waarbij ik natuurlijk een meisje van 14 bedoel (jonger dan 16 dus)

Bronnen:
http://www.mobiel-pleegzorg.nl/hoezitdat/2...

Als 18-jarige ben je "meerderjarig" en kan je dus gaan en staan waar je wilt. Als 14-jarige ben je minderjarig en val je dus onder het ouderlijk gezag, kan je wettelijk niks zelf beslissen. Een relatie hebben op zich is nooit strafbaar. Het is wél strafbaar om seks te hebben als meerderjarig persoon met iemand onder de leeftijd van 16 jaar. Ook al gebeurt het met wederzijdse toestemming, toch ben je als meerderjarige dan strafbaar aan "verkrachting." Als je ouders je dan bijvoorbeeld betrappen tijdens het vrijen en ze dienen vervolgens klacht in, moet je voor de correctionele rechtbank verschijnen voor verkrachting van een minderjarige. De wetgeving is, zoals je leest, nogal bizar. Maar zoals ik al zei is het hebben van een relatie nooit strafbaar.

Bronnen:
Belgisch wetboek

nee . hij is absoluut niet strafbaar, als jij toestemming geeft om seks met hem te hebben dan is dat ok. bovendien zou niemand er achter komen dat je seks met hem gehad heb, als je het veilig doet dan komt alles goed. je vriend is moslim en vaders zijn altijd veel strenger daar in met het geloof alleen ze wonen nu in nederland en in nederland is er geen geloof, zoals dat je moet wachten met seks voordat je getrouwd ben , dat is allemaal onzin. ik ben zelf 13 en als ik graag seks zou willen hebben dan doe ik dat , ouders zien bijna altijd de verkeerde kant ... dat weet ik nu ook wel maar wees wel eerlijk, en maak je geen zorgen over het seks hebben met iemand die 4 jaar ouder is , dat is helemaal geen probleem

Ik vind het persoonlijk onacceptabel als mensen zeggen als het strafbaar zal zijn. Je kan er niets aan doen op wie je verliefd ben, op mannen, op vrouwen, buitenlanders... Het kan allemaal. Als ze er een regel voor hebben, zal ik hem zelf afschaffen. MrMorrie1

Als je ouders het weten en er niets op tegen hebben dan mag het. zo niet, dan moet je als man verdomd goed uitkijken. Maar als meisje ook natuurlijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100