Is het vreemd om op je facebook foto's van je ex te hebben?

Ik ben bezig om op facebook allemaal mapjes te maken met foto’s van mij erop. Deze foto’s kunnen bekeken worden door de mensen die het meest dichtbij mij staan (niet meer dan tien mensen) en is voor mijn andere facebook-vrienden gesloten. De bedoeling is om van elk jaar (van mijn geboorte tot en met het heden) een mapje te maken met foto’s.

In de wat oudere mappen bevinden zich ook enkele foto’s van vrienden waar ik nu niet meer bevriend mee heb, maar ook van o.a. een ex waar ik iets meer dan twee jaar lang een relatie mee heb gehad.

Mijn huidige vriendin vind het erg raar dat er ook foto’s van mijn ex bij staan en ik merkte erg aan haar dat ze het hier moeilijk mee heeft.

Zelf heb ik niet meer dan twee keer in het jaar eens contact met mijn ex. Zo heb ik een jaar geleden wat bij haar gegeten en hebben we elkaar nog wel eens een oppervlakkige e-mail gestuurd. Aan meer contact heb ik geen behoefte.

Toch hoort ook zij bij mijn verleden (net zoals de vrienden die nu niet meer mijn vrienden zijn dat doen) en heb ik geen zin om die foto’s te vermijden.

Zelf zou ik er totaal geen problemen mee hebben als mijn vriendin hetzelfde zou doen. Ik heb haar ex gezien en ik mag haar (tegen alle verwachtingen in) graag. Ze heeft toch een verleden met haar, dus vind ik het helemaal niet zo gek.

Vinden jullie het raar dat er wat foto’s van mij en mijn ex tussenzitten?

groetjes,

P.s. Ik heb ECHT geen gevoelens meer voor mijn ex.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.9K
Kimath
12 jaar geleden
Ik heb ook nog foto's van mij ex op mijn profiel staan. Toen ik de foto's online plaatste waren we nog samen.
Ook al zijn we uit elkaar, ik heb geen hekel aan hem en het is toch 4 jaar van mijn leven geweest. Ik laat ze gewoon staan, hij ook trouwens.

Het beste antwoord

Een foto van je ex is in mijn ogen niet anders dan een foto van 'die ene keer dat het je wel leuk leek om je haar groen te verven'; je zou het niet nog een keer doen, maar is wel een onderdeel van je leven en je vorming tot nu toe. Het is dus helemaal niet erg om er af en toe eens aan terug te denken.

Ik zou het raar vinden als jij een aantal van je herinneringen zou moeten wissen om iemand anders gelukkig te maken. Laten we eerlijk zijn: een relatie van twee jaar is niet iets dat je zomaar even vergeet of 'wegdoet'.

Probeer het bespreekbaar te maken en leg uit waarom jij waarde hecht aan het bewaren van al die foto's uit je verleden. Liefde overwint een Facebook-pagina wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Ik vind je vergelijking wel erg leuk ;-))
het relativeert ook meteen, +1 Girl misschien iets om aan je vriendin te laten lezen?
Als ze erom kan lachen is voor haar meteen de spanning eraf en is het klaar :-))

Andere antwoorden (5)

Sorry voor de bewoording, maar wat een gezeur zeg van je vriendin. Ten eerste is het jouw facebook dus waar bemoeit ze zich mee. Ten tweede is een ex een ex, en ik an geen enkele reden bedenken dat je daar geen foto's meer van zou mogen hebben.
Ten derde gaat het om facebook. Facebook is leuk, maar in het leven volgens mij tamelijk onbelangrijk, en het zeker niet waard om zo serieus mee bezig te zijn en spanningen met je vrienden te veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, dat is helemaal niet vreemd. Het is toch een deel van je leven geweest. Het is ook redelijk moeilijk om alle foto's waar ergens je ex op staat te vermijden. Tenslotte staan er toch ook andere mensen mee op.
Als je huidige vriendin daar echter veel bezwaar tegen maakt, kan je die foto's misschien tot een minimum beperken, dan is zij ook tevreden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jou ex er geen problemen van maakt dat jij foto's waar zij op staat online zet, dan lijkt het me geen probleem.
Als je partner daar problemen mee heeft, dan zal ze daar toch zelf uit moeten komen wat nu precies het probleem is, en zich er overheen moeten zetten.

P.s. Ik zou zo zeggen let er beetje mee op met het plaatsen van andermans foto's niet iedereen wil graag online staan met zijn of haar foto, die een ander er op heeft gezet. .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt alsof jouw vriendin redeneert: 'Zolang ze die foto's plaatst, voelt ze nog wat voor haar'. Jij zegt dat dat niet zo is, dus bij wie ligt het probleem dan?
Je verleden maakt deel van jouw leven uit, dat gooi je niet zomaar weg - los daarvan: misschien zou het wel meer zeggen als je alle foto's ging bewerken/weggooien/vermijden omdàt je ex er op staat. Dan zou ik me veel meer zorgen maken als jouw vriendin zijnde, want dan spelen er nog veel emoties.
Doe wat jij wilt, en als je vriendin er moeite mee heeft, leg haar dan uit wat je hier uitlegt.
Snapt ze dat niet, sja... Je hebt niets te verantwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Ja Hippo, daar kan je wel eens helemaal gelijk in hebben,
+1
Het is helemaal niet raar maar als je huidige vriendin er echt moeilijk mee heeft kan je het weghalen. Onnodig ruzie.