Mijn ex spreek ik niet meer, het is uitgegaan omdat ik niet verder wilde hij wel! nu spreek ik hem niet meer maar nu krijg ik spijt hoe komt dat

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (9)

Schuldgevoel omdat jij niet meer verder wilde maar hij wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms kan het in een relatie niet werken, maar kun je nog best van elkaar houden. Als je het uitmaakt omdat je je irriteerde of boos was bijvoorbeeld zijn dat de gevoelens die je op zo'n moment voelt.
Ook kun je jezelf beschermen tijdens een moeijlijk gesprek door niets te voelen.
Dat gesprek is geweest en de rede dat je bijvoorbeeld boos was is weg, maar de gevoelens van houden van zitten dieper.
Nu alles achter de rug is voel je dus dat laatste weer.
Realiseer je dus goed waarom je het hebt uitgemaakt.
Was dat terecht of was dat in een vlaag van emotie?
Als het beter is nu het uit is zou ik het zo laten. Misschien als bij hem het verdriet en onbegrip weer een beetje is gaan liggen dat hij weer met je wil praten.

Scheiden is rouwen en hoe langer je elkaar hebt gekend, of hoe intenser de relatie hoe dieper het rouwproces. Je verliest toch iets, ongeacht wie het uitmaakte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je twijfelt of je wel de juiste beslissing hebt genomen. Wellicht voel je nog meer voor hem dan dat je wil toegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1.
dat kan ook een reden zijn idd. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Het zou ook iets anders kunnen zijn, namelijk een gemis voelen. Ben ruim 20 jaar getrouwd geweest en heb echt veel ellende meegemaakt met mijn ex maar toen hij (eindelijk) weg was, mistte ik hem. Maar spijt? absoluut niet. Het voelde bijna wel net zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gevoel is heel normaal. Als je voor een lange periode met iemand samen bent en je alles kwijt kan tegen elkaar, je die persoon graag hebt gezien en die relatie stopt plots, dan geeft dat een enorme leegte/en of opluchting. Daarna begint het 'verwerkingsproces." Waarom is het gedaan? Hoe voel ik me daarbij? Hoe was mijn partner? Dan ga je ook nadenken over de (vele)nadelen en voordelen van je ex. Door dat denkproces kan het gebeuren dat je ook een gemis voelt. Een gemis voor iets of iemand die er niet meer is. Het gemis om liefde? Om graag gezien te worden? Het gevoel van verliefd zijn missen .. Met andere woorden: het kan zijn dat je daardoor verward bent. Dat je dus even niet meer weet hoe het nu verder moet.

Ofwel zoek je terug contact met je ex en toon je dat je opnieuw wilt proberen, of: je voelt een soort verlangen om de positieve dingen aan je ex, maar geen echte liefde, of: je voelt je helemaal niet meer aangetrokken tot je ex en hebt dus ook geen zin om nog contact te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wilde natuurlijk niet zomaar " niet meer verder".

Toen het uitging zag je alleen de reden waarom je het uitmaakte. Nu je wat afstand van elkaar neemt zie je ook de andere dingen weer.

Als je ondertussen nog zoekend bent in je leven en/of geen andere relatie hebt zie je nu wat je ook mist door het verbreken van de relatie. En dat kun je dan (logisch) missen.

Maar denk goed na over te nemen stappen. Je hebt de relatie verbroken omdat terwijl jullie samen waren de nadelen blijkbaar groter waren dan de voordelen (voor jou). Ben je nu te overhaast met de spijt loop je het risico dat je je ex voor de tweede keer kwetst als je na korte tijd toch weer denkt: toch maar niet.

Sterkte
12 jaar geleden
oei, dat is heel er lastig!!!
dat kan meerdere reden hebben

-je reageert meestal eerst heftig en daarna ga je pas denken over de gevolgen.
-je mist je ex omdat je de kleine dingetjes mist.
-je bent een altijd een beetje veranderlijk wat keuzes betreft
-je zag het niet meer zitten met hem maar vind het zo rot voor hem.
-je wil aller terugdraaien omdat je zelf je draai niet kan vinden in deze nieuwe situatie maar weet dat het door jou keuze kwam.
-spijt omdat je misschien eerder dingen had aan moeten geven of het op een andere manier had aan moeten pakken voordat je het uitmaakte.

jij zal zelf wel het beste weten waarom je spijt hebt. ik weet ook niet waar je precies spijt van hebt. de manier waarop het uit is gegaan, of omdat het uit is.

geef je ex aan dat je spijt hebt en waarom (als je dit voor jezelf helder hebt)
verwacht niet dat hij je vergeeft en laat weten dat het geen verzoeningspoging is, want hij zal zich waarsch, gekwetst voelen en snapt ie ook niet waarom het uit is. terwijl jij inmiddels de draad weer op wil pakken (als het spijt is in die zin van het woord)

hij zal het eerst moeten verwerken dat het uit is voordat ie jou gewoon kan zien als (wat je naam dan ook is:) ipv een ex die hem heeft gekwetst.
hopelijk gaat met de emotie ook de frustratie eraf, en daarmee ook het geforceerde naar elkaar toe.

ik heb niet veel exen, maar het scheelt zoveel om ook dit soort dingen met elkaar te bespreken (al maak je het maar kenbaar via de mail) je hoeft het ook helemaal niet met elkaar eens te zijn, maar laat weten dat je elkaars reden begrijpt en respecteer dit ook. dan kan je elkaar gewoon gedag zeggen als je elkaar tegenkomt en/of vriendschappelijk met elkaar omgaan.

probeer niet kwaad te zijn op jezelf (man wat een stomme aktie van me! ik heb zo'n spijt hiervan!!!) of op je vriend (ik heb toch gezegd dat het me spijt! wat moet ik nog meer doen?)

hij wou verder dus voor hem was/is het moeilijk en hij zou waarschijnlijk erg gekwetst zijn. geef hem de tijd voor wat ie ook gaat beslissen. hij moet zijn draai zien te vinden nu het uit is.

laat het hem weten (desnoods via de mail als je hem niet meer spreekt) en zeg sorry als je dit zo voelt, en dat de manier waarop het ging/nu gaat niet je bedoeling was.
laat hem weten dat als er vragen zijn jij deze wil beantwoorden, maar dat het aan hem is als hij contact wil.

meer kan je niet doen nu.
maar leer hier wel van als het kan :)

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++++ :):)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank dank dank dank :))
Omdat je inmiddels alles op een rijtje hebt gezet!
Misschien ben je er inmiddels achter gekomen dat je hem niet wilt missen, dat het onnadenkend gebeurt is dat je niet verder wilde. Misschien uit woede?
Indien je erachter bent dat je fout zat en hem graag terug wilt hebben, zit er niets anders op dan een afspraak met hem te maken.
Val je ex niet lastig en bestook hem niet met SMSjes, telefoontjes enz. Omdat het niet mag overkomen dat je wanhopig bent en hij ook tijd nodig heeft om te verwerken. Ga dus niet stalken, omdat dit alle kansen meteen ruïneert.
Zorg dat je gewoon doorgaat met die dingen die je altijd deed. Denk eraan dat je ex juist van je hield om wat je deed en hoe je was. Zorg dat je er goed uitziet en alles goed doet. Door sterk en zelfverzekerd over te komen, zal hij weer weten wat hij verloren is. laat je ex zien dat je in staat bent verder te gaan en laat een goede indruk van jezelf achter. Dit is de beste manier om zijn interesse weer terug te krijgen.
Zorg ervoor dat je alvorens je een sfspraak met hem maakt, dat je alles goed voorbereidt. Bereid je voor op wat je gaat zeggen en doen, bedenk hoe hij zal reageren.
Begin niet met excuses te maken. het beste is om te zeggen hoeveel je om hem geeft en waarom jullie weer samen moeten zijn. Voorkom knuffelig te doen maar geef hem de kans en de ruimte om erover na te denken.

Denk eens goed na waarom je het hebt uitgemaakt. Kon je wel jezelf zijn, moest je teveel opofferen? Je moet niet alles opofferen en vervolgens in een slechte relatie terechtkomen. Als je echt spijt hebt omdat je nu pas weet dat je met hem verder wilt gaan, dan twijfel niet langer en ga de confrontatie aan. Heb je nog twijfels, laat dan meer tijd erover heen gaan en wacht wat je hart je ingeeft.
Tijd heelt namelijk en over enkele maanden, kan alles er weer anders uitzien.
amc
12 jaar geleden
Je begint nu aan jezelf te twijfelen , hebt een schuldgevoel en bent daardoor verward . Je weet het nu waarschijnlijk helemaal niet meer . Sterkte hiermee!