Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voel je precies als je ongelukkig bent?

Mensen vragen wel eens aan elkaar ''ben je gelukkig''
Maar wat voel je als je gelukkig bent,en wat voel je (niet) als je ongelukkig bent?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Het ligt eraan op welk gebied je ongelukkig bent. Als ik me ongelukkig voel, voel ik me vaak eenzaam, ik heb het koud, ik heb het gevoel alsof iedereen tegen me is, alsof het leven toch niet beter zal worden, etc. Als je ongelukkig bent over je liefdesleven, kan je last hebben van gevoelens zoals eenzaamheid, een soort ''leegte'' van binnen, wanhoop.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je gelukkig bent ben je blij, en dat straal je uit. Als je ongelukkig bent, mist er iets, en straal je ongelukkigheid uit. Ik heb er veel ervaring mee dus ik zal even in het algemeen aangeven wat ik voel als ik ongelukkig ben:

Leegte, Wanhoop, Verdriet, Eenzaamheid, Lusteloosheid, Woede, Machteloosheid.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat je maar 1 + mag geven, want dit is zo enorm waar. Ik voel altijd precies hetzelfde.
Meestal weten we wel wanneer we ongelukkig zijn, maar beseffen we het niet als we gelukkig zijn.
Veel mensen verwisselen het begrip "ongelukkig zijn" met "ontevreden zijn".
Ontevreden ben je over iets (je werk, je huis, je auto, etc).
Ongelukkig ben je. Je bent somber, voelt je onbegrepen, verdrietig. Je kan ongelukkig zijn met een duidelijk aanwijsbare reden (een geliefde is overleden), of ongelukkig met vanuit je innerlijk (een depressie).

Zelf zeg ik nooit zo snel dat ik gelukkig ben. Een geluksgevoel heb ik soms, bij vlagen. Als ik met mijn geliefde lekker op de bank zit, of als ik iets moois heb bereikt. Daarom zeg ik meestal: "ik ben een tevreden mens".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden