Niet meer verliefd maar gehecht aan elkaar maar toch elke dag ruzie ! Zou ik heel me leven met deze man kunnen doorbrengen geef tips aub ?

Relatie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (10)

Tips!! die heb je niet nodig, wat jij nodig hebt is het gebruik maken van je eigen gezonde verstand, en jezelf afvragen of je dat wel wilt....
stel er nu 100 mensen zeggen ..blijf bij hem, doe je dat dan ook...
het is je eigen beslissing...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met elke dag ruzie lijkt mij dat onmogelijk.

Probeer te achterhalen wat de oorzaak ik van het geruzie. Zoek daarvoor een oplossing.

Lukt het jezelf niet, dan zijn er ook nog relatie therapeuten, die komen vaak een stuk verder.

Wel compliment dat je er voor wilt vechten!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom maken jullie elke dagen ruzie en ben je dan volgens zeggen wel gehecht aan elkaar. Het klinkt alsof jullie niet de waarde in kunnen zien van een goede relatie. Uiteindelijk gaat je zelfbeeld dan ook ten onder waardoor je op een gegeven moment niets meer van jezelf kunt geven. Je raakt jezelf kwijt. Het is goed dat je het zelf in ziet !

Ik denk dat het tijd wordt voor een reality check. Het beste kun je een periode tot bezinning komen. Bijv bij je ouders of een vriendin. Daarna kunnen jullie weer met veroveren starten. Waarom was je ook ooit verliefd. Wat vind je zo leuk aan elkaar. En bovenal, wat wil je niet meer.

Maar er een spel van. Ontdek elkaar weer voor wat jullie beiden waard zijn. Want het leven is veel te kort om maar wat ruzie te maken en met een rothumeur rond te lopen. Daar word jij niet gelukkig van én je partner ook niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na een verliefdheid komt er een periode dat je elkaar in het echt leert kennen. Ik denk dat foutjes en gebreken pas in deze periode, aan iemand opvallen.
Ik vind het juist een groot goed dat je ruzie met elkaar kunt maken want een liefde waarbij twee partners het altijd met elkaar eens zijn of een huwelijk waar de man het voor het zeggen heeft is naar mijn idee dood.
Je kunt naar de manier kijken , waarom jullie ruzie maken. Beslaan de ruzies het grootste deel van jullie tijd samen, dan is een van de partijen niet van plan zich eerlijk te hechtten. Dan zijn ze voor niks. Ik heb zelf in een relatie heel veel ruzie gehad met mijn partner en als ik nu daarop terugkijk dan besef ik pas dat ik beter eerder had kunnen weggaan ook al heeft die breuk financieel en qua status me wel het nodige gekost. Criteria voor mijn keuze; mijn trots en eerlijk gevoel over wat liefde is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, misschien ben je wel meer gehecht aan 'ruzie' dan je zelf beseft. Bij gebrek aan 'verliefdheid' als hevige emotie van 'betrokkenheid op elkaar is 'ruzie' vaak evenzo heftig en het geeft jullie het gevoel dat je re toe doet. Als je desondanks toch méér gehecht bent aan hém dan aan 'heftige gevoelens' zou je kunnen zeggen; "jij bent mij geen ruzie waard". Dikke kans dat hij dat als belediging opvat, daar ruzie over zou willen maken. Maar... Niet op ingaan!! Die keuze kun jij maken!! Wel over in gesprek gaan. En zo ontdekken dat je een leven lang verder wilt met elkaar en niet met 'ruzie'. Wie weet blijkt 'verliefdheid' geen noodzakelijke voorwaarde voor een leven lang samen maar wel iets dat je overvalt als het je om de persoon gaat en niet om de 'heftigheid' van het contact.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat als jullie van elkaar houden er een weg is om de ruzies te voorkomen.
Jullie moeten elkaar meer ruimte geven, elkaars meningsverschillen en persoonlijkheids verschillen accepteren. Alleen zo kan ruzie worden voorkomen. Het is moeilijk want juist van degenen waarbij je het dichtstbij staat verwacht je het meest, daarom hebben broers en zussen ook zo vaak ruzie.
Probeer eerst zelf om de ruzie te voorkomen, kijk dan hoe hij erop reageert en als het niet lukt schakel dan hulp in. Ik zou niet uit elkaar gaan, want bij elke relatie komt een punt waarop de verliefdheid over is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt "gehecht aan elkaar" maar verwar je dit niet met om elkaar geven?
Dit staat natuurlijk op een lager niveau dan houden van.

Het lijkt mij meer een kwestie geen afscheid willen nemen. Bang om alleen te staan, al het gedoe wat een scheiding met zich mee brengt ontwijken.

Het lijkt mij n iet fijn om elke dag ruzie te hebben, daarvan moet je toe op een of andere manier erg vermoeiend zijn.
en dat is niet goed voor een persoon.

Tips kan denk ik niemand je geven.
Lees alle opmerkingen en trek daaruit je eigen conclusies

Sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms is het beter om vrienden te zijn met elkaar dan een relatie te hebben , je ziet elkaar minder en de relatie wordt rustiger, de spanning is er dan af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon erover praten dan gaat het zelf weer over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tips..?! water... heeeeeel veel water en dat allemaal bij de wijn moet doen. vervolgens ga je nog meer water halen, ook als je jezelf voorbij loopt want je wil namelijk dat het werkt en het maakt niet uit hoe je het doet, als je het maar doet.
natuurlijk is fout en het werkt niet op langer termijn.

elke dag ruzie hou je niet vol. neem van mij aan dat het meer met je doet dan je op het moment zelf beseft (dat merk je pas als dingen weer goed gaan omdat je dan pas verschil merkt)

je kan aan iemand gehecht zijn omdat het een zekere factor in je leven is, het is gewoon en dat iemand er is. maar de ruzies zullen niet gewoon worden, ook al is het een zekere factor. leven als broer en zus kan je met iedereen, ook zonder bonje.

kies dus voor de optie om gelukkig te zijn zonder die ruzies aldoor. welke optie dit is weet je alleen zelf.

succes!