Kun je ook bewijs aandragen dat er niets is na de dood?

men spreekt soms over God of ze hem net aan de telefoon hebben gehad, de Big bang theorie is slechts een gissing van de wetenschap. de wetenschap is niet in staat om te bewijzen dat er niets is na de dood, edoch ook het tegenovergestelde niet

Weet jij het antwoord?

/2500

Natuurlijk kun je niet bewijzen dat er niets is na de dood. Het is het omkeren van bewijs en wordt wel vaker gebruikt voor religieuze argumentatie. Helaas is dit echter een drogreden. Het verzwegen argument dat hier aan ten grondslag ligt is: Je kan niet bewijzen dat iets niet zo is. Dus is het even waarschijnlijk dat het wel of niet het geval is. Dit is echter een verkeerde assupmtie en ik zal met een bekend voorbeeld. Stel je voor iemand beweert het volgende: Er is een theepot die in een baan rond de de maan vliegt. Die theepot is veel te te klein om met een telescoop te zien. Ik kan om die reden kan hij niet bewijzen dat hij bestaat. Echter je kan ook niet bewijzen dat het niet zo is. Is het daarom even waarschijnlijk dat de theepot bestaat of niet? Natuurlijk niet de hele gedachte dat er een theepot in een baan rond de maan vliegt is belachelijk. Je draait de zaken dan om. Je moet kunnen aantonen dat iets wel het geval is. Als er in de rechtspraak mensen in de gevangenis zou zetten omdat je niet kan bewijzen dat hij de misdaad niet heeft gepleegt. Dan kan ik je verzekeren de gevangenissen vol zouden zitten met onschuldige mensen. De enige manier om zeker te weten of er iets na de dood. Is de proef op de som te nemen. Iets waar denk ik niemand toe berijd is. Maar zoals ik hopelijk heb aangetoond is het niet een valide argument om het bewijzen van het tegendeel aan te dragen. PS. Ik wil ook even in gaan tegen het deel over dat de big bang een gissing is. Immers er zijn vele concrete aanweizingen dat het universum uit een punt is onstaan. Zo is bijvoorbeeld te zien dat sterren bewegen en divergeren vanuit een punt. In dat geval is het niet meer dan logisch om aan te nemen dat de sterren uit dat ene punt zijn ontstaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100