hoe moet je reageren als je beste vriendin vertelt dat ze bi is?

ik wist niet hoe ik moest reageren toen mijn beste vriendin me gisteren vertelde dat ze bi is, moet ik haar knuffels nu anders gaan aanvoelen, haar lieve opmerkingen anders gaan opvatten? of ze blijft gewoon een heel goede vriendin en er verandert niets aan onze relatie..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb jij toch geen last van?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet anders als anders he, het is en blijft de zelfde vriendin lijkt mij

Antwoorden (21)

Bi zijn betekent niet gelijk dat ze je leuk vind/verliefd is. Er is wel een mogelijk heid want jullie gaan close met elkaar om. Als je het niet fijn vind moet je dat eerlijk tegen haar kunnen vertellen en anders is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet daar heel gewoon op reageren.
Je vriendin is nog altijd dezelfde persoon van voor die mededeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het gevoel hebt dat ze verliefd op je is, kun je dat gewoon op de vrouw af vragen, en mocht het zo zijn: dan kun je aangeven wat je daar van vindt. Verder is er eigenlijk niks veranderd, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al zou ze je leuk vinden, laat het op je afkomen musschien is het wederzijds maar weet je het nog niet van jezelf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blij zijn dat ze je in vertrouwen neemt, en ja het is voor jou ook wennen, dus de eerste tijd zoek je misschien betekenissen achter dingen die ze zegt, die er helemaal niet zijn, maar dat gaat wel wennen.
En net zoals een hetero, niet verliefd wordt op iedereen van het andere geslacht, en een homo ook niet op iedereen van het zelfde geslacht, zal jouw vriendin dat ook niet hebben.
En als ze het wel is op jou, kan gebeuren, maar daar kun je dan allebei weinig aan veranderen, en komt tijd komt raad.
En die knuffels blijven gewoon hetzelfde
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ben er helemaal mee eens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ 1 helemaal mee eens ook, duidelijk verwoord.
Gewoon zo gewoon mogelijk reageren. Geïnteresseerd zijn in haar verhaal. En vooral niet denken bij iedere knuffel of bij elk complimentje van haar kant uit , dat ze meteen verliefd is op je ,want dat hoeft natuurlijk echt niet zo te zijn. Ze kan van nature ook gewoon een beetje kirrig zijn aangelegd. Dus in eerste instantie veranderd er niks aan je relatie met je beste vriendin als ze net heeft opgebiecht dat ze bi is.
Mocht ze wel gevoelens voor jou hebben of ontwikkelen dan zal ze jou dat vroeg of laat wel vertellen, tenslotte heeft ze je ook durven toe vertrouwen dat ze bi is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blij zijn voor haar, heerlijk dat ze (eindelijk) weet hoe ze in elkaar steekt. En voor jou: vooral niet ineens overal iets achter zoeken. Niet zo bekrompen hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees blij voor haar, dat ze er eindelijk voor uit durft te komen. Je moet vooral haar knuffels niet anders gaan opvatten dan voorheen. Blijf gewoon haar vriendin en wees niet meer of minder lief voor haar. Zij is wat ze al was: je vriendin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook meegemaakt kort geleden en je moet gewoon tegen haar blijven doen zoals daarvoor ze is niet direct verliefd op je en daarnaast kan je ook gewoon vrienden zijn met een jongen precies zelfde verhaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn advies is zeg haar dat je met deze vragen zit dan zal ze je vertellen hoe het zit. Ik ben zelf ook bi en heb deze vragen ook regelmatig gehad maar een goede vriendin blijft een goede vriendin daar kan niets aan veranderen en zij zal dit waarschijnlijk ook zo zien. Ik denk helemaal niet dat ze ermee bezig is met hoe dat zou kunnen voelen voor jou en dat jij deze vragen hebt, omdat je nog steeds die goede vriendin bent als voordat ze dat tegen je zei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me dat ze niet verliefd op je is, anders had ze dat vast ook wel verteld. Dus ik zou niet anders over jullie relatie gaan denken als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze heeft niet gezegd dat ze verliefd op jou is, toch? Tot die tijd zou ik me er helemaal niet druk over maken. Ze blijft dezelfde vriendin en dat ze ook op vrouwen valt betekent nog niet dat ze op alle vrouwen valt. Als je bang bent dat ze meer voor jou voelt, kun je haar dat gewoon een keertje vragen (maar doe het wel een beetje voorzichtig, want die vraag kan ook heel kwetsend voor haar zijn, als ze jou ook gewoon als een hele goede vriendin ziet.) Mocht ze wel wat voor jou voelen, dan kunnen jullie daar normaal over praten, lijkt me. Want jullie zijn vrienden, toch? Daar verandert haar bi-zijn toch niets aan? Niets is erger voor haar, dan dat jij haar opeens anders zou gaan behandelen omdat ze je verteld heeft dat ze bi is. Dat was ze namelijk altijd al.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja kijk natuurlijk kunnen we allemaal zeggen dat er niets veranderd is en dat je 'gewoon' vriendinnen moet blijven. Maar je mag best voelen dat er bij jou iets veranderd is en dat mag je ook toelaten. Je stelt de vraag, dus dat geeft ook aan dat je verward bent. Dat heeft tijd nodig. En natuurlijk wil het niet zeggen dat jullie geen vriendinnen kunnen zijn of dat zij verliefd is op jou. Maar het is niet erg dat je twijfelt en respecteer dat gevoel ook van jezelf. Vanuit daar kun je weer de volgende stap zetten om met de situatie om te gaan zoals je zelf het prettigst vind. En als jullie echt goede vriendinnen zijn kom je er samen wel uit en ander is dit het moment waarop je beseft wat het je waard is.
12 jaar geleden
je zegt zelf er veranderd niets aan onze relatie....

dus als jij je anders op gaat stellen dan verander jij de relatie

net zo doen als anders en niks meer of minder , dan veranderd er niks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet
de mens is ingewikkeld,
maar de psychologische analyse

als iemand bij je komt met deze onthulling mag je jezelf ten eerste een veer in de poepert steken hoor, dat is een hele fijne blijk van wadering van jullie vriendschap.
Daarna vertel je haar dat je nog net zoveel van haar houd als eerst (als dat zo is natuurlijk!) en vraagt haar of ze gelukkig is.
Dan vraag je haar, als je dit vermoeden echt hebt, als ze gevoelens anders dan alleen vriendschap voor jou krijgt dit net zo eerlijk tegen jou te vertellen als dit wat ze nu heeft verteld.

Maar vriendschap heeft niks met sekse te maken hoor. Je gaat er ook niet vanuit als je een maatje hebt die man is, automatisch verliefd op je wordt, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed dat zij wel begrijpt dat je dit even moet laten bezinken, ook is er niets veranderd, is zij nog dezelfde die ze was en houdt het feit dat ze bi is niet in dat ze verliefd op je is.
Dus: wen even aan het idee, en blijf genieten van je goede vriendin!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe - en of - je daar antwoord op geeft hangt er van af wat jij zelf van biseksualiteit vindt. Het kan zijn, dat ze met haar knuffels en opmerkingen bedoelt, dat ze meer met jou wil. Als jij dat niet wilt, laat dat dan merken. Maar misschien is dat helemaal niet zo. Ik denk echter niet, dat er niets zal veranderen aan jullie relatie, nu je dit van haar weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe je daarop reageert?
'Oh. Wil je nog thee?'

Kortom: Je hoeft niet te reageren, omdat er niks veranderd is.

Je hoeft haar niet anders te gaan bekijken of haar vriendelijkheden anders te interpreteren dan dat je altijd gedaan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met heel veel liefde reageren..dat is waar zij nu de meeste behoefte aan heeft..

Vele anderen zullen immers met onbegrip reageren..zorg dat JIJ haar helpt en wat opvangt. Ze zal je daar best heel dankbaar voor zijn.

Je moet haar niet plotseling anders gaan bekijken..ze IS en BLIJFT je vriendin..

Zeg haar dat gewoon en doe verder de dingen die jullie voordien ook deden..knuffelen en elkaar jullie hartsgeheimen toevertrouwen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze zeggen dat het moeilijk is om dat te bekennen
dus doe gewoon en steun haar
doe niet of zee een alien is en word niet boos !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach Lupineke, je moet er gewoon even aan wennen. Je hebt een bepaald beeld van je vriendin en dat moet je bijstellen. Dat kost tijd maar niet eens zoveel. Toen mijn zus me vertelde dat ze lesbisch was moest ik ook even aan het idee wennen. Maar weet je, eigenlijk verandert er niets. En als je toch twijfelt bij je vriendin vertel haar dan van je onzekerheid, ze zal het vast kunnen begrijpen.
Zij zal zelf ook wel onzeker zijn over de reacties van de omgeving, van jou, op haar geaardheid. Dus het is heel belangrijk dat je haar als vriendin niet laat vallen.
Ik hoop voor jullie dat je erover kan praten maar alla, waarom ook niet, ze is toch je allerbeste vriendin.
Kristal