Hoe kan ik weer positief over mezelf denken?

Ik merk dat ik de laatste paar weken enorm ben verandert.
Het is uitgegaan na een jaar tussen mijn vriend en mij, hij was vreemd gegaan, en daar ben ik van verandert.
Ik heb hem "weggestopt" en ik was voor hem al helemaal gek van een jongen en ik voel dat dat nu ook weer zo is.
Maar ik ben zo verandert dat ik me dood erger aan mezelf en het idee heb dat mijn vrienden en vriendinnen (en die jongen) mij niet meer echt mogen.
De laatste paar dagen was ik extreem blij en gelukkig en dacht ik weer positief over de liefde, nu voel ik me rot en denk ik weer echt negatief over de liefde.
Ook al kan ik er niks aan doen.
Heeft iemand misschien tips over hoe ik weer een beetje blij kan worden, beter over de liefde kan denken en mezelf terug te vinden?
Liefst niet: ga op de bank liggen met een reep chocola, want, ja dat helpt wel, maar dan wordt ik zo dik, haha ;)
Alvast echt heel erg bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

je rot voelen komt door gedachten die je over jezelf hebt en die je denkt bevestigd te zien door wat om je heen gebeurd. Probeer iedere avond een paar dingen te bedenken die die dag leuk waren en wat je die dag goed hebt gedaan. Het mag heel klein zijn, maar het moet wel fijn zijn. Als je dat een tijd vol houdt komen je gedachten weer in balans. En daarnaast..slaap genoeg, zorg voor buitenlucht en beweging.
Veel succes! Ooit schijnt de zon weer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed idee ook, een dagboekje bijhouden waarin je dingen zet waarvoor je dankbaar bent, dingen die goed gingen, leuk waren. werkt ook erg goed! je richt je dan op het positieve, wat goed ging, in plaats van op het negatieve. en dat versterkt het alleen maar. idd het kunnen heel kleine dingen zijn, maar je zult merken dat dat richten op positiviteit weer nieuwe positiviteit aantrekt! het is een kwestie van waar je je op richt dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit zijn heel goede antwoorden / reacties. Hieraan heb ik niets meer toe te voegen. Beste Kirke, succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartstikke bedankt!
Ik heb het geprobeerd en het werkt inderdaad.

Andere antwoorden (4)

ga dingen ondernemen die je echt leuk vindt, en als je die niet hebt, zoek dan een leuke nieuwe hobby. en ga afspreken met mensen bij wie je je prettig voelt. vergeet even de liefde, hou je even bezig met positieve dingen, andere dingen. geef jezelf wat ruimte, en tijd, want je zult eea toch een plekje moeten geven. je kunt ook een paar weekjes op vakantie gaan evt. met een goede vriendin of zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel een hobby en mensen bij wie ik me op mijn gemak voel, maar voor mijn hobby heb je nog iemand nodig (duiken, je hebt een buddy nodig) en ik heb echt het idee dat de mensen waarvan ik hou en waar ik me bij op mijn gemak voel mij niet (meer) mogen.
Dat is ook een beetje een probleem dan..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat je niet positief denkt, ook over jezelf neem ik aan, denk je ook dat anderen dat niet meer doen, je ziet niet meer de goede kanten van jezelf. het zou zomaar kunnen dat het in jouw hoofd een conclusie is dat mensen je niet meer mogen en dat het in de werkelijkheid niet zo is. als je het wilt weten, kun je het checken bij hen, zeg ze dat je het idee hebt dat ze je niet meer mogen, en of dat klopt. en als ze zeggen dat het zo is, kun je vragen, waardoor dat dan komt. de mensen die van je houden zullen je begrijpen, en je eerlijk antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je graag duikt, kun je bijv. een georganiseerde groepsreis maken naar Egypte, een duikreis, en je zult een buddy hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok bedankt (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van dat duiken is wel duur, maar ik ga van de zomer toch naar Spanje, en daar valt vast ook wel iets te regelen met een duikgroep of iets.
Bedankt nogmaals
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag gedaan, ik wens je het allerbeste en dat je snel weer positiever zult denken! gaat helemaal goedkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha lekker op vakantie. Dat is een leuk vooruitzicht meisje. Concentreer je daar maar op en heb alvast voorpret
er is eigenlijk niet bepaalt een trucje of een gedachte dat je weer in één goed voelt, maar ik zal je wel proberen te helpen,

ik heb er zelf ook heel erg last van gehad, dat ik niet meer wist hoe ik moest denken over mijzelf,
mij is het gelukt om me weer op 1 of 2 dingen te concentreren die alles weer een beetje licht geven, dus weer veel met vrienden omgaan, leuke dingen doen. gezelligheid eigenlijk en niet weer in die moeilijke gedachten komen, of er vragen over stellen bij andere mensen want dan krijg je meestal niet echt een positief op de ander en op jezelf.
dus eigenlijk gwoon gezelligheid, al je gedachten even weg doen en als een wolk je even laten leiden door de wind.

ik hoop dat ik je geholpen heb ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks (:
Maar een probleem is dat ik ook het gevoel heb dat mijn vrienden mij niet meer mogen of in elk geval me ontlopen ofzo.
Het kan natuurlijk ook aan mij liggen, maar wat als dat niet zo is?
Ik ben zeg maar van een redelijk stil en verlegen iemand, verandert in iemand die zegt wat ze denkt (dat doe ik eigenlijk altijd al, maar niet waar mijn vrienden bij zijn) en ik ben een soort "daredevil", wat mijn vrienden helemaal niet van me gewend zijn.
Maar wel bedankt (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja het gevoel kan je het makkelijkst verwerken door een aantal nieuwe mensen te gaan spreken via hyves ofzo. en dan ga je meestal goed voelen, en dan straal je dat ook uit, waardoor mensen je minder snel zullen meiden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel!
Het klinkt simpel, maar met het volgende heb ik zelf erg positieve ervaringen:
Schrijf iedere avond voor je gaat slapen iets positiefs over jezelf op van die dag. Dit kan iets zijn dat je gedaan hebt of iets waar je blij mee bent, al is het nog zo klein. (Dat je je bed uit bent gekomen die dag kan al positief zijn of misschien zat je haar die dag leuk..)
Met het gevoel dat je nu omschrijft zal dat best heel moeilijk zijn, maar na verloop van tijd zul je zien dat het steeds makkerlijker wordt en zullen dingen steeds 'groter' worden.
Zo leer je beetje bij beetje weer om de positieve dingen te zien van jezelf, want die móéten er zijn!
Heel veel sterkte enne.. af en toe chocola mag ook best hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel jezelf in ieder geval deze vraag: Ben ik misschien verliefd op de liefde?
Dat was namelijk met mij het geval. Ik wilde zo enorm graag een partner, dat ik veel voor lief nam. Ik stelde mezelf heel ondergeschikt op, waardoor mijn gevoel van eigenwaarde in de knel kwam en ik uiteindelijk niet te genieten was. Het is niet een kwestie van beter over de liefde gaan denken/voelen, maar je beter over jezelf gaan voelen. Je bent wie je bent, en wanneer je kunt accepteren dat het leven verandert en jij dus ook, zul je je echt beter gaan voelen. Ik wens je veel sterkte in dit proces! Lees ook eens de artikelen op mijn blog, misschien dat je daar iets vindt dat je helpt.
Alexandra