HELP!! Wat zijn echt goede oordopjes om mee te slapen? Waar bijna tot geen geluid door komt? Heb al veel geprobeerd..

Ik ben een erge piekeraar in bed, en luister naar de kleinste geluidjes, ook al heb ik oordoppen in.

Oordoppen die vrij groot zijn zoals deze:
http://www.gehoorbeschermers-oordoppen.nl/popup_image.php/pID/159
kan ik niet inhouden, omdat ik dan wondjes in m'n oor krijg :S En ik voel me verschrikkelijk omdat ik mijn vriend steeds weer wakker maak, terwijl ik iedere keer weer denk, nee niet doen!

Dus het liefste die standaard vorm (gele) maar welke?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.1K

Het beste antwoord

Ik heb twee tips die je misschien kunnen helpen. Je zult zelf moeten bepalen of deze tips iets voor jou kunnen betekenen.

Mijn eerste idee: gebruik gewone oordopjes, gewoon die oordopjes die het meest comfortabel zitten. Zet dan een radio in je kamer die je op ruis afstemt, en waarvan je het geluid vrij hard zet. Je hoort dan dus door je oordopjes heen nog heel zachtjes de ruis van de radio.

Het gevolg is dat je niet meer naar andere geluidjes kunt luisteren, want die worden overstemd door de ruis.

Dit werkt natuurlijk alleen als je vriend tegen die continue ruis kan.

Mijn tweede idee: pak de *oorzaak* aan, in plaats van moeizaam te proberen de gevolgen te onderdrukken.

De oorzaak is jouw gepieker. Gepieker en gevoeligheid waarvan je waarschijnlijk zelf ook wel weet dat ze nergens op zijn gebaseerd, dat ze onzin zijn, dat je je eigen problemen maakt en in stand houdt.

Maar ja, tussen "eigenlijk wel weten" en daarnaar handelen zit helaas een groot gat.

De oplossing zou zijn: een behandeling door een psycholoog.

Niet schrikken, het klinkt misschien heel drastisch, maar dat is het niet. Als je last hebt van je maag ga je naar de maag-arts, als je last hebt van je ogen ga je naar de ogen-arts, en als je last hebt van je psyche ga je naar de psyche-arts.

Zoals gezegd: denk erover na, en bepaal zelf of deze twee tips in jouw geval wel of niet zouden kunnen helpen.

Succes, en sterkte!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben al in behandeling bij een psycholoog, en volg op dit moment ook een cursus voor slechte slapers. Bedankt voor je antwoord. Erg nuttig! :-) En die ruis ga ik toch eens proberen.

Andere antwoorden (8)

Ik zou, ook al zeg je dat je geen grote wil otoplastieken aan laten meten die worden op maat gemaakt wat misschien die wondjes voorkomt en zitten natuurlijk en ze dempen als de beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Waar zou ik dit kunnen laten doen? En word dit vergoed?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze site http://www.oordoppenopmaat.nl/nl/slaap-oordoppen-op-maat.php
Staat vermeld dat ze door heel Nederland komen om aan te meten. Wat betreft de vergoeding zou ik even adviseren om contact op te nemen met je ziektekostenverzekering.
Heb je die van de DA al geprobeert? Ik zou alle drogisterijen afgaan en daar advies vragen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Earsoft heeft zachte dopjes met een demping van 39 decibel; E-A-R SOFT FX SNR 39dB.
Maar geen enkele dop houdt alle geluid tegen en als je niks meer zou horen zou je daar waarschijnlijk ook niet van kunnen slapen.
Als een geluid zacht is kun je beter jezelf ervan overtuigen dat het niet erg is dat er een geluidje is; dit is meer voer voor psychologen dan voor de fabrikanten van oordopjes vrees ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zelf een keer oordopjes gekocht (weet helaas niet meer waar) Maar die moest je eerst 'fijnknijpen' en dan in je oor doen en dan werden ze weer groter. Die bleven erg goed zitten vond ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is er geen een oordop die op den duur bevalt. Je sluit je oren af en dan komt er vocht in. Dat zal je met alle krijgen.

Wat ik vroeger nog wel eens deed is zon doosje oordoppen kopen, die je eenmalig kunt gebruiken. Daar zitten van die roze watten om die je eraf moet halen. Ik knipte 1 doormidden, omdat mijn ingang van de oren erg klein is. Dus dat is goedkoper in het gebruik. Dan kneden en dan in je oor.

Maar ook deze kun je elke nacht niet dragen, omdat het toch last gaat geven. Ik vond ze wel de fijnste. Want ik had al van alles geprobeerd. Ik heb ze nu niet meer nodig, want ik heb geen snurkende partner meer gelukkig

Toegevoegd na 20 minuten:
Er zitten er ongeveer 12 in en na 1 nacht moet je ze weggooien. Voor mij waren ze dus 24 nachten te gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, deze heb ik een aantal jaar terug ook gehad, en moest ze ook doormidden doen, anders waren ze veel te groot. Kan dit idd ook weer proberen. Thnxx
Van die wassen bolletjes.
Die kun je bij elke drogisterij kopen.
Die kneed je in model en laten echt geen geluid door.
Ik krijg er echter wel 'zweetoren' van, dus of je prettig vind voor elke nacht, dat weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik op dit moment tijdens mijn examen gebruik zijn van die lichtroze knederige oordopjes. Watje eraf halen, dan een beetje rollen tussen je handen en ze vervolgens vormen in je oor. Zo zal hij nauw aansluiten en voorkomt het vele geluiden. Ik slaap echter niet met oordoppen, maar voor rust en stilte zijn deze zeker geschikt. Waar te koop? Kruidvat, voor een spotprijsje ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kruidvat eigenmerk. Ze zijn oranje van kleur, die gebruik ik zelf vind ze prima.