Kunnen gevoelens soms ineens gewoon op zijn voor je lief?

En als mensen dan met de relatie stoppen, kunnen dan die plotseling verdwenen gevoelens toch weer terugkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (8)

Onderzoek heeft uitgewezen dat mannen en vrouwen die ee relatie met elkaar hebben gehad altijd een band met elkaar blijven houden. Dat merk ik zelf ook. Soms denk je dat je niet meer van iemand houdt maar juist als je het uitgemaakt heb mis je haar of hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De situatie die jij omschrijft komt idd voor. Er zijn mensen die dit idd wel hebben meegemaakt. Ikzelf ook. Ik had een vriend die in een andere provincie woonde, ik wou op een gegeven moment niet steeds
Meer reizen om mijn vriend te zien en vond hem op dat moment ook niet aantrekkelijk meer maar Omg wat heb ik daar de jaren erna spijt van gehad. Ik heb al die tijd gewoon contact met hem gehad en er heel lang heel vaak bij stilgestaan hoe
Het zou zijn geweest als ik bij hem
Was gebleven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan heel goed. Dit kan o.a. komen door bepaalde gebeurtenissen die er hebben plaats gevonden tussen 2 personen. Men komt dan opeens tot de ontdekking (hoeft niet wederzijds te zijn) dat de interesse voor de ander gewoon verdwenen is. Er zijn dan geen gevoelens meer voor de ander en dan is het ook beter om de relatie te beeindigen.
Ook is het mogelijk dat die gevoelens na een bepaalde tijd weer terugkomen. Zo plotseling als ze verdwenen, kunnen ze ook weer terugkeren. Maar dat hangt puur af van het feit hoever je daar voor open wilt staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan idd. Ik heb het zelf meegemaakt.
ik ben toen weer bij hem teruggekomen, maar ik moet wel eerlijk toegeven dat ik na twee jaar alweer twijfelde of ik wel van hem hield. toen is het weer uitgegaan en begon het weer opnieuw! Ik denk dat het de spanning is die je dan terugkrijgt en daardoor denkt weer verliefd te zijn. Ik vind dit nog steeds moeilijk, wil ik hem nu wel of niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gevoelens verdwijnen niet zomaar. Dus neen dat kan niet.

Wat gebeurt er wel;
-Je ziet dingen van je partner wat je niet leuk vind, zegt dit niet tegen je partner of je schuift het voor jezelf aan de kant
-na dagen/maanden/jaren beginnen deze dingen ergernissen te worden en merk je dat je minder om de persoon gaat geven
-na een poos vind je het niet erg dat deze persoon niet meer deel uit maakt van je leven. Je vindt het wel prima zo.

Kortom er gaat altijd een soort van afkickprocedure aan vooraf.

Als je wel van het ene op het ander moment niet meer van iemand houdt, dan is er altijd een geestesziekte mee gemoeid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is heel goed mogelijk, ik heb het persoonlijk ook gehad, het is heel moeilijk om mee om te gaan weet ik uit ervaring toen mijn relatie uitging. d8 ik "nja jammer dan" maar nog geen dag later d8 ik "ow ik mis haar wel heel erg eigenlijk" dit komt aardig vaak voor, het is praktisch gezien het zelfde als: je mist pas iets als het weg is. in dit geval is dat zo.
het is eigenlijk een timeout van je gevoelens je moet er niet zo snel aan toegeven als je geduld hebt dan komen ze waarschijnlijk terug als het niet het geval is, dan moet je eigenlijk zeggen, hé zullen we maar even een pauze nemen in onze relatie. als je dan een dag of 2 wacht dan kunnen die gevoelens zo terug komen en is het voor jullie beide weer goed.
veel succes ermee:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat het nooit plotseling is maar dat daar een hoop aan vooraf gaat maar dat het zo plotseling lijkt omdat er weinig tot geen communicatie is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat licht er aan wat voor gevoelens je bedoelt.

Verliefdheid blijft zelden voor altijd.
"Verliefdheid" gaat over in "houden van"
Je hebt dan geen "vlinders" meer in je buik, maar bent wel graag bij deze persoon in de buurt en doet graag samen leuke (en intieme) dingen.

Het "houden van" gaat vaak na langere tijd over in "geven om". Je doet minder veel dingen met elkaar, maar zou diegene eigenlijk ook niet willen missen.

Dit "geven om" word door veel mensen aangezien als het einde van de relatie, omdat het "vuur" weg zou zijn.
En pas als de relatie stopt zien ze dan in dat ze die persoon helemaal niet willen missen.