moet ik me zorgen maken als mijn vriend sex en date advertenties elke dag kijkt op tv (teletext)? op het moment is onze communicatie is erg slecht.

hy praat nauwelijks meer tegen me, als k hem iets vraag dan kykt hy me aan en zonder iets te zeggen kykt hy weer terug na de tv. hy zegt dat ik verantwoordelyk ben voor de huishoudelyke taken, dat was ik voordat ik werkte, ik werk nu 5 dagen p week en hy doet zelf niks, en ik ben te moe na het werk om iets te doen, in het weekend stofzuig en dweil ik, ma hy zegt dat ik de handdoeken enz in de keuken zelf in de was moet doen, hy kan dat ook doen! als hy s`avonds brood maakt ruimt hy t aanrecht niet op, als de hond is uitgelaten gaat hy de hond zn poten wassen, met gras en zand in de douche achterlaten, ruimt hy ook niet op, en klaagt hy tegen me dat ik de douche schoon moet houden... hy vertikt t gewoon dingen te doen, na het eten valt hy in slaap op de bank (voor 3 a 4 uur) en met de tyd dat hy wakker word gaat hy na bed..ik vind het niet leuk en hy onderneemt ook niks (voorheen wel eens door de bossen heen fietsen..nu ni meer)
ik wil hem op dit gedrag aanspreken want ik vertik het ook om zyn zooi elke keer op te ruimen enz. hoe zeg ik dat tegen hem en als hij zo afstandelyk doet, en icm met sex en date advertenties kyke (ook werkelijk smsen als k zyn verzonden en inkomende smsjes lees) moet ik me dan zorgen maken?
en hoe spreek ik hem er op aan zonder hem te kwetsen?, hij is nogal prikkelbaar hy zegt dingen dat ik heb gedaan (wat ik helemaal niet heb gedaan) of ik vraag hem waar iets staat, wat hij als laatst heeft gehad, maar dan zegt hij dat ik dat t laatste heb gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te lezen is het bekijken van seksadvertenties (je weet dat dat geen echte profielen zijn, toch?) het mínst grote probleem in je relatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die profielen waar hij op reageerd dan zijn wel echte dames (en is dus actief op zoek na een andere meid) , daar zit verschil in op teletext
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, er zit inderdaad wel een echte dame (of heer trouwens, dat zie je toch niet door de telefoon) aan de andere kant, maar tot een ontmoeting zal het nooit komen. Dat is gewoon een 55-jarige huisvrouw die wat bijbeunt via het zo lang mogelijk aan de gang houden van die sms'jes. Denk nou eens na, als jij op zoek bent naar een kerel om werkelijk seks mee te hebben, dan zou je toch ook wat anders bedenken dan de tekst 'INGRID, 23, altijd een nat poesje' op teletekst te plaatsen en dan te gaan sms'en met kandidaten met een tarief van 55 cent per door de kandidaat ontvangen bericht en maximaal twee door de kandidaat ontvangen berichten per ieder bericht dat die man jou stuurt? Maar zelfs als je vriend denkt dat er echte meisjes met grote tieten en bijzondere voorkeuren achter die sms'jes zitten en dus inderdaad actief op zoek is naar sekscontacten, zeg ik nog steeds: dat is het mínst grote probleem in je relatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb die nummers en smsjes die hij stuurt na gekeken, het zijn normale 06 nummers, geen 7788 ofzo waarvoor je heel veel betaald, die zelfde 06nrs staan op teletekst en (ik heb zelf ook op teletex advertentie gezet) en ik verdiende er ook niks aan, kreeg wel smsjes maar ik bedoel maar, als ik daar een adv kan zetten, dan kan iedere (echte) meid dat ook doen en werkelijk een date komen, ik heb zelf ook via teletext dates gehad, dus ik denk zolang het echte 06 nrs zijn en niet de standaart ero smsjes zijn (die je krijgt van 7788 nummer) en aangezien ik 5 dagen werk, kan hij van 6 tot 6 doen wat hij wil..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alsnog: het minst grote probleem. Dat meen ik serieus. Je wordt behandeld als voetveeg, dát is het probleem. Ik zou zeggen: laat hem lekker met één van die andere meisjes gaan samenwonen, dan ben jij ervan af en hoef je niet meer achter zijn kont op te ruimen. Zoals je het beschrijft ben je niet zijn vriendin. Je bent zijn onbetaalde personeel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is zo, maar hij gaat echt niet verhuizen, het huis staat op naam van hem (huurder) en dus verlaat hij het niet zo maar, ik kan ook niet alles in 1x weghalen zij hem zoals de pc en mijn diepvries (hij heeft er geen een, net als mijn magnetron, oventje en de rest van dat soort apparaten) en hij zal dat ook niet toe laten zonder slag of stoot (omdat ik hem ondankbaar zou zijn ookal heeft hij me van de straat gehaald.. laat ik hem zitten met een schuld van 4duizend, die hij zo wie zo niet kan betalen want hij heeft geen uitkering.. hij heeft ook een heftig verleden gehad, sexueel misbruik op jonge leeftijd en hij is blind aan 1 oog, en drug en alcohol, gevangenissen enz enz.. dus ik wil hem wel wat beters geven dan dat slechte wat hij heeft gehad en hij is ook niet te beroerd om mij tegen te houden,dmv slaan en en dreigen als ik ook maar even na een vriendin toe wil. laat staan wat hij doet als ik bij hem weg ga.. definitief..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu ik dit lees: - Maak een plan.
- Zoek de dichtsbijzijnde hulpinstantie op http://huiselijkgeweld.nl/
- Wacht tot je 'vriend' even niet thuis is.
- Gá! Laat desnoods je spullen achter. Je accepteert toch geen slavernij vanwege een magnetrón? Trouwens: jij bent hem helemaal niets schuldig. Hij heeft schuld? Daar mag hij zélf voor werken om die af te betalen. Hij heeft jou 'van de straat gehaald'? Nou en, het geeft hem geen rechten als hij een persoonlijke slavin van de straat plukt, dat maakt hem de bad guy, niet de good guy. Hij is om 1001 redenen zielig? Dat zijn zíjn verantwoordelijkheid. Seksueel misbruik op jonge leeftijd is heel erg, blind aan een oog zijn is heel erg, maar zijn allebei geen excuus voor zijn gedrag nu. Drugs en alcohol zijn redenen om weg te gaan, geen redenen om hem zielig te vinden. En gevangenissen willen al helemaal alleen maar zeggen dat je moet maken dat je wegkomt. Je zou blijven omdat hij je slaat? En dan, zie je ooit hoe je leven op die manier beter zal worden? Als je hetzelfde blijft doen, krijg je hetzelfde resultaat. Als jij braaf vijf dagen in de week werkt en thuis de voetveeg speelt, zul je altijd een 'vriend' hebben die de hele dag op zijn luie reet zit, achter andere vrouwen aan zit, jou als een slaaf behandelt en losse handjes heeft. Is dit hoe je oud wilt worden? Zie je dat echt als een optie? Dat je straks 70 bent en nog steeds in deze situatie zit? Dat je onverhoopt straks een keer zwanger raakt en een 'gezinnetje' met deze kerel moet vormen? Dat dit de rest van je leven is? Want geloof me, als je niet maakt dat je wegkomt wordt dit niet beter. Wel erger.

Antwoorden (16)

Ik zou een eind aan deze relatie maken. Het is niet normaal dat alle huishoudelijke taken op jouw neerkomen en dat meneer maar doet waar hij zin in heeft.
Veranderen zal hij echt niet. Dus wees verstandig en maak een eind aan de relatie.
Wil je dat niet, moet je accepteren dat jij als voetveeg wordt behandeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is niet alleen de communicatie, maar de hele relatie slecht op het moment.

Ga praten, niet verwijten maken, maar vertel hem hoe jij de relatie ervaart op dit moment.
Vertel eigenlijk alles wat je hier schrijft, of laat het hem lezen en praat er samen over.
Zo als het nu gaat kan het niet verder.

Mijn eerste reactie was eigenlijk, weg wezen met die man.
Maar misschien dat open en eerlijk zijn tegen over elkaar nog helpt, anders wegwezen, want zo hoef je niet te leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik dit zo lees zit je niet in een gezonde relatie... Die hoort in mijn ogen gebaseerd te zijn op gelijkwaardigheid en respect, en van geen van die dingen lees ik hier veel terug. Ik denk overigens wel dat het feit dat hij seks/datingadvertenties kijkt het minste van je problemen is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is tijd voor een gesprek. Het kan niet anders. Je moet nu samen beslissen: "gaan we door en proberen we iets van de situatie te maken", OF "dit wordt niets, we houden er mee op".

Werkt hij niet mee, dan pak je je spullen en vertel hem dat het over is.... Begin alvast met bespreken wie er verhuisd en andere praktische zaken zoals verdeling huisraad en nieuwe woning.

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschien overbodig om nog te zeggen, maar ik doe het toch: Zo door gaan heeft geen enkele zin..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks aanspreken zonder hem te kwetsen. Die ''lieve'' vriend van jou neemt jou voor lief. Maakt op deze manier misbreuk van je. Je bent toch niet zijn slaafje? En hij is je ook nog ontrouw door met andere vrouwen te flirten.

Ik zou eens heel stevig met hem praten. Of je hem daarbij kwets of niet; maakt niet uit. Hij heeft duidelijke taal nodig.

Als er niets veranderd, ga bij hem weg. Zo hoort niemand behandeld te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Typische voorbeeld van ouderwetse mannen. 'Vrouwen horen aan het aanrecht'. Kom voor jezelf op! Probeer met hem te praten en inderdaad maak geen verwijten, maar zeg wel waar het op staat. Als dat niet heeft geholpen kan je proberen om in relatietherapie te gaan. Zal dat geen zin hebben? Zet er dan een punt achter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de advertenties die hij bekijkt zijn wel bestaande mensen en daarom maak ik me zorgen, er staat op tv bij sommige adv, fictieve profielen en afspraak mogelijk, of dat andere tegenover gestelde van geen fictieve profielen geen afspraak mogelijk ofzo, en juist de nummer (06nrs) zijn wel van echte dames..
ik accepteer zijn gedrag nog omdat hij me wel van de straat heeft gehaald en misschien word ik nu iets te persoonlijk,
maar door miscomunicatie moet hij nu 4000 terug betalen aan gemeente, echter heeft de gemeente zijn uitkering stop gezet en moet ik een 2 persoons huishouden volbrengen (ook zijn ziekenfonds en de vaste lasten en zijn tel abbo wat aardig oploopt met die nummers van die dames) en mijn eigen ziekenfonds. en ik moet dus de 4000 gaan betalen, oke ik kan het wel, maar dit is niet de bedoeling, als ik die 4duizend niet betaal kom ik en hij in meer problemen.
maar gister had hij zin biertje (dat heeft i wel vaker in de zomer) 8 blikjes van 500ml gehaald zou hij 3 dagen mee doen, maar die 8 waren binnen 3 uur op, das 4 liter bier, en hij zat te klagen dat we t niet redden met dit boodschappengeld, gaat hij nog meer vergooien aan krasloten en alcohol..
ik kan hem ook niet in 1 klap verlaten zonder dat hij uitkering heeft en de 4duizend betaald moet worden..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je onderhoud hem ook nog, Ingrid deze man maakt ongelooflijk misbruik van je, jij voelt je verplicht dit te doen omdat hij jou ooit geholpen heeft en hij misbruikt dat schuld gevoel van jou. Dit moet je niet accepteren, hij gebruikt je.
Maak een eind aan de relatie en start een nieuw leven voor jezelf. Hij is niet zielig als hij alleen achter blijft, hij komt er heus wel, denk nu maar eens aan jezelf en niet aan hem. Dat hij je geholpen heeft is fijn, maar dat was ook zijn eigen keus om dat te doen, dat geeft hem nog geen recht om jou zó te behandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan hier echt niet bij! Laat hem zijn zaakjes zelf opknappen. En hem nog dankbaar zijn ook. Ben JIJ zo weinig waard? Nee toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij werkt niet, drinkt jouw geld op en belt sexlijnen daarmee komt hij alleen nog meer diep in de schulden en dat neem jij op je nek? Meisje, word toch eens wakker! Het is ZIJN probleem niet de jouwe, zo gauw mogelijk wegwezen en je eigen leven opbouwen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hij niet, IK kom in de schulden. hij heeft geen uitkering meer en omdat ik inwonend ben krijgt hij wel de rekeningen van dehuur enz maar dat word door mij overmaakt na hem toe, anders staan we beide op straat.ik moet nu alles betalen wat hij en ik en de hond kosten.. ik heb al meer uitgaves dan inkomen.
daarbij komt dat ik een beperking heb en ik dus eigelijk op een wachtlijst sta, maar daar sta ik net pas op en zo wachttijd is 3 a 5 jaar.. ik kan niet na me ouders toe, want die willen me niet meer in huis hebben, wel als weekend logeren maar niet als echt wonen.. dus ik zou niet weten waar ik dan heen moet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weten je ouders wel hoe je situatie echt is? Dus niet de ik-red-het-wel-versie, maar de naakte waarheid?
Mijn hemel! Waar ben je? Hoe heb je het zo ver kunnen laten komen. Wat nu?

Bedenk, hier zijn twee muren opgetrokken, niet eentje...

In mijn ogen, twisten over huishoudelijke taken is bijna altijd aanwezig om de echte tekortkomingen niet te hoeven aansnijden.

Ik zou zeggen; probeer een moment te vinden (of momenten) waarin je jezelf weer kan open stellen naar hem toe en zoek de echte communicatie. Niet over het huishouden en dergelijke......., maar over jou en hem, en jullie tweeen samen. Praat over je diepste gevoelens, vraag naar zijn diepste gevoelens. En wees niet bang om te praten, maar ....., praat met zachtheid. Zoek naar de communicatie in tederheid. Zoek naar de waarde van jullie samenzijn.

Dat kan op den duur wat 'verlichting' brengen, en dan kan het alle kanten op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken jij het verhaal van twee kanten..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt in één ding gelijk: ingrid heeft het in haar vraag over huishouden en sms'jes om de echte problemen niet aan te hoeven snijden: uitbuiting en huiselijk geweld.
Zonder hem te kwetsen? Hij kwetst jou toch ook . Hij heeft een hele goeie en harde trap onder zijn kont nodig , dus je moet heel duidelijk gaan worden : of hij verrandert en heel snel of de relatie is voorbij. Hij ziet jou als zijn sloof zodat hij lkkr op zijn kont kan blijven zitten. Als de schop niet werkt , einde relatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het word tijd dat je eens wakker wordt, jij doet letterlijk alles voor deze ondankbare man! Hij gebruikt je voor zijn schulden af te betalen, het huishouden en krijgt een hoop verwijten naar je hoofd. Ik kan hier kort en bondig zijn over deze lamzak, wegwezen bij hem en bouw je eigen leven op zonder zorgen en gezeik aan je hoofd. Jij verdiend beter!
Laat hem zijn eigen boontjes en sores maar oplossen, zijn probleem is niet jouw probleem. Kies voor jezelf, je hebt je al lang genoeg opgeofferd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak u liever zorgen om uw tot mislukken gedoemde relatie.

Zelfs de hond wordt nog beter behandeld dan u.

Al zou u kunnen praten als Brugman, uw partner zal nooit en te nimmer veranderen.

Kies voor uw eigen geluk en toekomst, ga op zoek naar uw prins op het witte paard.

(en blijf niet hangen bij die loser)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niko
12 jaar geleden
een plus voor :blijf niet hangen bij die loser:.
Deze man spoort niet!!
Ik had hem allang uit huis gegooit.
Als het niet van 2 kanten komt gaat het ook niet werken!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nokken met die zwerver, schop hem er uit en als je dat niet zelf kan wil ik je er nog wel bij helpen ook. Su6 en hou je sterk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goede raad is in deze niet duur.WEGWEZEN BIJ DIE LOSER.en sterkte.
12 jaar geleden
Jij moet je inderdaad zorgen maken, over jezelf wel te verstaan. Jij zorgt voor hem, voor het huishouden, voor brood op de plank maar wie zorgt er voor jou?
Deze man is er niet voor jou, op geen enkele manier. Kies eieren voor je geld en kies voor jezelf.
Je verdient beter dan dit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Ingrid, het feit dat jij een beperking hebt, maakt jou niet minder dan een ander. Laat dit geen argument zijn in jouw relatie met je 'vriend'. Je hebt geen reden om hem dankbaar te zijn.
Hij heeft nu heel ernstige problemen. Hij kan niet meer op eigen kracht hieruit komen. {Die sms'jes zijn eigenlijk onzin, want wat heeft hij nou een vrouw te bieden?? Dus dat moet jouw zorg niet zijn. Hooguit, dat hij financieel wordt uitgebuit. (Ik ken iemand die € 4000 kwijt was aan die nep-sms'jes). }
Je moet met de gemeente praten, en vertellen dat het zo niet meer gaat. Dat is bij de uitkerende instantie. En ook moet je via de huisarts ervoor zorgen, dat je vriend zo spoedig mogelijk wordt behandeld door de GGZ.
Laat hem verder los. Hij is afhankelijk van jou, dat zit hem ook in het afzetten tegen jou. Hij is beter af op zichzelf: hij 'voelt' dan zijn eigen bestaan beter. Al jouw zorgen werken voor hem averechts. Ook voor jou is heb beter hem los te laten.
Kies dus voor jezelf. Volgens mij ben je een goed mens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze man waardeerd jou niet, heeft geen respect voor jou. ik zou ermee stoppen, en alleen verder gaan , zo ben je ook niet gelukkig, hij gebruikt je gewoon als sloof. sorry dat ik dat zeg.

sterkte