Hoe kan iemand een ander opzij zetten op basis van vooroordelen.

Circa 2 jaar geleden heb ik een jongen leren kennen. Hij zegt mij geen relatie te willen omdat alle vrouwen hetzelfde zijn, dom en ze zeuren.

Hij heeft uitspraken van ik wil alleen maar geld en plezier en voor andere dingen heb ik geen tijd, want niets is wat het lijkt..

Hij heeft een behoorlijk temperamentje en zegt dan van je kent me helemaal niet. De waarheid is alleen anders, ik weet heel goed wie hij is, maar dat wil hij niet inzien. Ik heb hem al eens een brief geschreven waar ik een a4tje heb besteed aan hoe hij is, hoe hij leeft etc.. hij heeft het notabene bevestigd.

Ik ben altijd aardig en correct geweest zonder gedoe en toch word ik beschuldigd dat ik zo moet zijn als andere vrouwen. Na een jaar dit aangehoord te hebben werd ik er op een gegeven moment wel gek van en heb hem van alles naar zijn hoofd geslingerd. Het was terecht maar daardoor heeft hij nu helemaal zoiets van laat maar. Terwijl hij dit zelf doet met dat afstand bewaren.

Als ik hem belde, hoorde ik aan zijn toon dat hij er niet mee eens was. Dingen zeggen als ik bel je terug en maar niet doen. Zeggen langs te komen, ook niet doen. Maar wel zeggen dat hij me graag mag.

Ik krijg het idee dat hij bang is onderuit te gaan in een relatie en het daarom op afstand houd. Ik ben niet de enigste ben ik tot nader onderzoek achter gekomen. Zo gaat het bij elke vrouw.

Mannen, wat gaat er bij deze jongen door zijn hoofd, ik probeer het te begrijpen. Hij is 24 ik 25 jaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Kimath
12 jaar geleden
Is dat wel iemand waar je tijd en energie in wilt steken? Ik had het zelf allang opgegeven, laat hem maar met zijn ideeën, daar haal je hem toch niet van af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Dat is ook een beetje dubbel. Mijn verstand zegt van dumpen die hap want dat word toch niet anders. Het is het kwestie van gevoel waardoor me dat niet los laat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is niet hij maar jij een beetje eigenwijs. Hij wil niet, accepteer het en stop je energie in een jongen die dat ook in jou wilt steken :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
links laten liggen. iemand ie van zijn eigen denkbeeld uitgaat en niets van anderen aan wil nemen, een beetje empathie mist, dat zijn niet de meest prettige mensen om een relatie of vriendschap mee te hebben. het zal een oorzaak hebben dat ie zo is, maar dan zou ie eerst eens aan zichzelf moeten werken.
zolang ie anderen de kans niet geeft om te laten zien dat het anders kan gaan zal ie dat beeld of idee ook niet los kunnen laten. tenzij je het prettig vind om altijd maar te bewijzen dat je niet zo bent natuurlijk. waardering voor jou als persoon lijkt me persoonlijk veel prettiger. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, ik ga even heel hard zijn omdat je dat volgens mij nodig hebt. Laat die jongen verdorie eens met rust! Hij wíl geen relatie met jou. Waar ben je in hemelsnaam mee bezig, om hier achteraan te rennen en gedetailleerde brieven over zijn leven te schrijven? Je mag blij zijn dat hij nog geen aangifte heeft gedaan van stalking. Hij is duidelijk geweest. Hij wil je niet. Het maakt niet uit waarom hij je niet wil. Move on.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Suzy zeker laat ik die jongen met rust, al een jaar eigenlijk. Die brief heb ik ook iets meer als een jaar geleden geschreven. Hij was zelf diegene die overal vollop op in ging eigenlijk en negatief was hij Niet over die brief. Ik heb zelfs een mooie brief erop terug gehad, wat ik gewoon bewaar als mooie herinnering. Ik was ook niet diegene die elke keer weer contact zocht juist omdat ik niet wou pushen. Daar word het toch iets anders van denk ik.

Het beste antwoord

Hij heeft waarschijnlijk zijn droom in duigen zien vallen, en heeft daar een conclusie uit getrokken.
En in zijn wereld heeft hij gelijk, want hij ziet alleen wat hij wilt zien.
Het enige wat bij hem zou werken is een meisje tegenkomen die zijn eigen wereld doet vergeten, en ze in alles wat ze doet het tegenovergestelde doet van wat hij beweert. Niet zeuren, veel geld verdienen en genieten van het leven, want voor je het weet ben je dood.
Oftewel je moet hem overtreffen.

Uiteindelijk zal hij dat meisje ook weer kwijtraken door zijn negatieve gedrag, maar dat is zijn probleem daar kan je weinig aan doen. Mensen zijn heel erg geneigd om na een bepaalde gebeurtenis een conclusie als feit te zien, en het heeft totaal geen zin om te horen dathet niet zo is.

Tenzij je dus in alle opzichten laat zien dat het niet zo is, ziet hij dat ook pas als het voorbij is.

Op het moment zelf heeft zo’n persoon dat helemaal niet door. Pas als het te laat is, vaak als het te laat is gaan ze het pas inzien. Helaas.

Dus met deze kennis, kan je zelf bepalen wat je wilt gaan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, dat gevoel had ik er ook over. Inmiddels heb ik geaccepteerd dat het zo is, maar toch ik vroeg me af hoe andere mensen dat zien en vooral of ik spoken zag. Juist omdat er al zoveel geprobeerd is. Ik geloof ook niet dat hij zich ooit goed zou voelen in een relatie. Hij zal het nooit door hebben idd.

Andere antwoorden (7)

Deze jongen kon de teleurstelling van een verbroken vriendschap/relatie niet aan. Waarschijnlijk altijd alles voor de wind gaan en nu ineens niet. Heftig voor hem, dat dat ook mogelijk is in het leven..Hij heeft daarom niet meer de moed om nogmaals een relatie aan te gaan, bang om weer teleurgesteld te worden. En daar kan hij niet mee omgaan. Hij is dus ook niet in staat te kijken naar zijn eigen aandeel in die relatie. Gooit alle schuld maar op die vrouwen.

Dit betekent dat deze jongen nog lang niet emotioneel uitgegroeid is en reëel genoeg om te relativeren. Het gaat niet altijd zoals jij het wilt. Dat moet hij ook leren beseffen. Dat wordt moeilijk voor hemzelf en voor iedereen die emotioneel te dicht bij komt.

Jou adviseer ik om ver uit zijn buurt te blijven. Laat hem gaan en laat hem los. Je hebt er enorm veel lieve energie ingestopt, maar dat is vooralsnog zinloos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij lijkt wel verbittert door iets wat hij heeft meegemaakt. Dat zou het meest positieve geval zijn. In ieder geval spreekt er geen liefde uit zijn reacties.

Het ergste geval is dat hij alleen voor zichzelf wil leven en alles om hem heen gebruikt wat hij nodig heeft, inclusief vrienden en vriendinnen. Pluk de dag en leve de lol.
Hoe lang houdt hij dit vol?

Ik denk dat het misschien goed kan komen als hij heel veilig is bij iemand. Iemand die echt van hem houdt zoals hij is en door hem heen kan prikken op een hele liefdevolle manier, zonder hem perse te willen veranderen. Misschien wordt hij dan zacht en bereikbaar en kan hij echt gaan zeggen wat er in zijn hart is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of deze jongen negatieve ervaringen heeft met vrouwen weet ik niet. Misschien trekt hij zijn conclussies slechts over zijn moeder of zusters. Maar dat hij voorlopig nog niet uitgeraasd is en zich absoluut nog niet wil binden is wel duidelijk. Deze jongen wil geen verplichtingen maar dat dringt niet tot jou door. Kennelijk denk jij dat als jij maar lief en begrijpend genoeg bent hij wel van jou "móét" gaan houden, maar zo werkt de liefde nu eenmaal niet. In wat je schrijft over zijn houding ten opzichte van jou concludeer ik dat hij jou net zo min moet als alle andere vrouwen die op zijn pad kwamen. Dat is misschien sneu voor jou maar wel de realiteit. Het heeft geen zin nog meer tijd in een hopeloze relatie te steken. Laat hem met rust en richt je op andere mannen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja na naderonderzoekje wist ik al dat hij zo doet tegen ieder andere vrouw :D dat is geen nieuws voor mij wat ik zelf al aangaf in de tekst.
of hij heeft teveel naar vrienden zitten luisteren,en dat blijft hangen.of een excuus dat hij er niet klaar voor is.
heeft hij een slechte ervaring?gezien of meegemaakt.
want om ergens over mee te kunnen praten moet je het zelf ervaren hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met deze man zal jij nooit gelukkig worden.Zijn mening is de juiste denkt hij,hoe jij er over denkt kan hem geen barst schelen. Bij deze man zul jij je helemaal moeten wegcijferen. Kies jij hiervoor???
12 jaar geleden
Ben geen man, maar ken wel dit 'soort' jongens..lekker laten gaan...je hebt meer te doen in je leven en dat leven van hem heeft 'ie toch al vooraf uitgestippeld...daar wil je echt niet in mee doen, daarbij is het belangrijk dat je in een relatie je eigen ego enigzins aan de kant kunt zetten voor de ander, dat lukt hem duidelijk (nog) niet. Probeer niet de prinses te zijn, op het witte paard, dat heb ik al zo vaak gedaan...misschien leuk voor het meelevende deel van je eigen ego, maar in die tijd kun je ook tien anderen helpen/versieren/leren kennen, die jou wel waard zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
p.s. de sarcastische ondertoon is de toon die bij mijn ervaring hoort, niet tegen jou bedoelt. Juist niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was, liet ik die knaap mooi voor wat..wie hij is.Dit is namelijk een volkomen uitzichtloze aangelegenheid..

Ik heb daar een uitdrukking voor: Ik zou hem lekker 'doortrekken'

Als hij zo respectloos over vrouwen praat..is hij gewoon geen vrouw waard.

Bovendien hecht hij veel meer waarde aan geld en pleziertjes dan aan de liefde.

Hieruit kun je wellicht concluderen dat hij in zijn puberteit is blijven steken en dus nooit volwassen is geworden.

Laat hem dus maar mooi schieten want wellicht ontmoet je dan wèl een rijper iemand.

Groet,

Ton