Hoe kan ik hem ooit weer vertrouwen?

Mijn vriend zit nog steeds met z'n ex in zijn hoofd, na 4 jaar een relatie met mij,samenwonend. Hij heeft haar 2 emails gestuurd dat hij van haar houdt en nog veel meer. Nu heb ik het gezegd en hij wil een tweede kans en met mij oud worden.. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (15)

Probeer met hem te praten en geef hem een kans als die het nog een keer doet zeg dan dat je het uit gaat maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaa ik heb hem nog een kans gegeven. Maar het blijft door me hoofd spoken. Wat hij in die brieven schreef is niet te vergeten. Hij zakte door de grond toen hij haar zag met haar nieuwe vriend?! Hij heeft nog nooit zoveel gehouden als van haar?! En we wonen al 4 jaar samen, praten al over kinderen, en verder is alles goed in onze relatie. Ik hoop dat ik hem ooit nog kan vertrouwen en wil niet op de 2de plaats staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nog een kans??? en die 4 jaar dan?
euca denkt.... laat ie eerst maar eens accepteren dat zijn ex haar eigen leven aan het leiden is waar geen plek voor hem is.
dan kan hij een hoofdstuk af gaan sluiten (wordt tijd ook) en dan hij een kans gaan #verdienen#.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
esther je staat nooit op de 2e plaats bij je vriendje anders kan je hem niet je vriendje noemen je moet het hem gwoon duidelijk maken dat je wel van hem houd maar als hij meer van een ander houd. dan houd het op want je staat nooit op de 2e plaats bij je vriendje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vertrouwen zal ie moeten verdienen en liefde is ook niet een vanzelfsprekend iets heb ik altijd geleerd :) natuurlijk wil je dat een relatie werkt, helemaal na zo'n lange periode. maar feiten blijven feiten, hij zit met zijn hoofd ergens anders, ook als ie bij jou is. dat is gewoon niet fair en dat hoef je ook niet toe te laten is mijn mening.
hij heeft 4 jaar de kans gehad!!
persoonlijk zou ik het probleem bij hem leggen. hij is er immers nog steeds niet overheen, dus laat hij het zelf eerst maar eens duidelijk krijgen (niet met woorden want die zijn makkelijk gezegd, laat het hem maar met daden aantonen)

HIJ kan dan laten zien dat ie een 2e kans #verdient#, dat is wat anders dan hij een 2e kans krijgt in de hoop dat het goed gaat. en ondertussen kan jij kijken of je hem nog wel kan/durft te vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikke + hij moet zijn kans verdienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat verbaast me!!! haha, wij zijn het namelijk NOOOOOOIT met elkaar eens :))))) dank je voor het +je
Je moet jezelf afvragen of je hem een kans wil/kan geven. Als je van jezelf weet dat het wantrouwen, door je ervaring met die mails, blijft moet je je afvragen of deze relatie je brengt wat je graag wil. Als je het vertrouwen kan hebben dat hij echt voor jou gaat en geen gevoelens meer heeft voor haar kan deze relatie toekomst hebben.
Vraag jezelf af of hij je gelukkig kan maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij 'wil' een tweede kans. In mijn ogen heeft hij niets te willen. Hij wil wel met jou oud worden, maar dan enkel fysiek, want met zijn gedachten zit hij nog steeds bij zijn ex.
Kan je hem ooit nog vertrouwen? Ik zou het daar moeilijk mee hebben. Ik denk dat je in dit geval toch altijd een beetje achterdochtig blijft, en vaak iets zal zoeken achter zijn gedrag. Hij kan dan wel beloven dat hij geen contact meer met zijn ex heeft, maar je weet nooit wat er in zijn hoofd omgaat, en wat hij nog stiekem achter je rug doet.
Ik vind dat je meer voor jezelf moet opkomen. Je laat je gebruiken! Niet doen meid, er zwemmen nog meer vissen in de zee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor het +je Dami :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
hihi, er zwemmen nog meer vissen in de zee :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens+
Maar dit is waarschijnlijk een stuk makkelijker gezegd dan gedaan en toch 100% de waarheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het +je Kirke :)
Ik denk dat het verstandiger is als hij eerst zelf eens uit gaan zoeken wat hij nu eigenlijk wil. Ik denk dat jij meer verdient, dan een vriend die eigenlijk nog veel te veel met iemand anders (zijn ex) bezig is. Ik weet uit eigen ervaring dat je zulk soort jongens beter links kunt laten liggen, tot je de jongen tegen komt die wel volledig voor jou gaat. Ik denk tevens dat hij eerder banger is toe te geven dat hij niet verder met je wil en dat hij daarom het tegenovergestelde zegt. Vertrouwen is toch het belangrijkste in de relatie, en als dat er al niet meer is, blijft er meestal niet veel meer over om mee verder te gaan. Zeker in de verre toekomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das inderdaad moeilijk om hem te vertrouwen, nu hij wil een tweede kans...stel de vraag met(waarom) ?
Omdat hij u nog graag ziet, of is het uit gewoonte, of is het omdat hij niet alleen wil zijn, of omdat hij zijn ex niet kan krijgen?
Die mails sturen, vind ik opzich al verkeert!
Maar dan om direct te zeggen, dat hij samen wil oud worden, vind ik plots overdreven.
Een paniekreactie?
Samen oud worden, wil je niet van de eerste dag...als hij dat meent....had hij nooit die mails verstuurt, in mijn ogen!!!
Hou je goed, en laat je niet doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is bang straks niets meer te hebben als zijn ex niet toe hapt en jij er achter bent gekomen van die mails. Ik zou me er niet prettig bij voelen en hem niet vertrouwen. Het feit dat hij zulke mails stuurt is hij al hartstikke fout bezig. Open je ogen en volg je gevoel, jij moet kiezen voor jezelf.
Dat samen oud worden is meer een zoethoudertje voor jou. Ondertussen houdt hij nog contact met zijn ex, dat is voor jou ook een hele goede reden om te bedenken wat jij wilt. Wil jij wel verder met iemand die achter jouw rug om zijn de liefde verklaard...

Toegevoegd na 1 minuut:
aan een ander..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik erachter kom dat mijn man zoiets zou doen naar zijn ex toe dan heeft hij een serieus probleem , je zal je altijd blijven afvragen waar hij zou zijn of dat hij niet stiekem contact met haar heeft , je vertrouwen in hem is weg en dat komt niet terug.

Hij zegt geen hoi tegen haar maar verklaart haar eigenlijk de liefde terwijl hij met jou samen is en woont.
ALs jij niks gezegd had tegen hem , had hij door kunnen gaan en wie weet hoever hij gegaan zou zijn .

OP je vraag hoe kan ik hem ooit weer vertrouwen , hangt van jezelf af , of je dit kan vergeten.

Ik wens je veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hij van haar houdt?!? Ja, maar hij heeft toch een relatie met jou al 4 jaar? Hoe kan hij op zijn vorige liefde nou ik hou van jou zeggen!?

Als hij echt oud met je wil worden hoort hij toch niet zoke mailtjes te sturen. Misschien kun je hem is vragen waarom hij je leuk vindt. Want als hij oud wilt worden met jou en hij vind de ex ook nog leuk.. Tjaa.. Waarom?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij moet beslissen, maar als mij dat zou overkomen dan is het einde verhaal.

ik houd gewoon niet van dat slappe gedoe. Iemand moet wel weten wat ie wil. En met dat gemail met ex laat ie zien dat ie niet weet wat ie wil dus zou ik zeggen je kunt vertrekken of ik vertrek zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan hem eigenlijk niet meer vertrouwen, je kan hem wel vergeven. als je hem vergeeft dan lukt alles wel alleen je moet hem wel goed in de gaten houden want anders valt hij gewoon weer terug in zelfde gat waar hij net uit is gekropen.
als hij b.v. een cadeautje voor je koopt die echt veel waard is met een mooi tekstje erin dan meent hij het, maar als hij het zonder tekst doet en niet zo veel waard is, is de kans groter dat hij terug valt. op zulke dingen moet je letten en ook hoeveel moeite hij ervoor heeft gedaan.
je vertrouwen in hem zal uiteindelijk wel terug keren.
ik hoop voor jullie het beste maar ik zou wel een oogje in het zeil houden als je jouw was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan iemand wel vergeven als je de persoon snapt. maar of het ook vergeten is... dat is heel ander verhaal. het is dan ook niet te zeggen dat alles wel weer lukt. het gevoel moet ook goed zitten, anders blijft er altijd achterdocht lijkt mij, en blijft het een onzeker gebeuren. juist vertrouwen is de basis van een relatie toch? :)
Zelf had ik dit ook, dat ik veel aan me ex dacht en mijn vriend wist dat. Ik had veel met mijn ex meegemaakt en daarom wilde ik liever contact met hem houden. Maar toen ik eens goed met mijn vriend erover had gepraat besefte ik dat er geen toekomst inzat voor mij en me ex, en wel met me vriend.
Jullie moeten dus heel veel praten en je vriend laten nadenken wat hij nou eigenlijk wil, want 4 jaar is natuurlijk wel erg lang!
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk ligt het er ook aan waarom je contact met iemand wil houden.
wil je goede vrienden blijven, dingen uitpraten zodat je zonder wrok met elkaar om kan gaan? of baal je dat het uit is gegaan, en hoop je eigenlijk dat het goed komt en hou je daarom een voet tussen de deur om contact te blijven zoeken? de eerste optie kan ik begrijpen, de 2e kan ik ook begrijpen maar zou er niet mee akkoord gaan als het mij zou overkomen.
dan maar door de zure appel bijten om de knoop door te hakken zodat ik mezelf niet in een wachtkamer hoef te plaatsen :)
Over het algemeen is het lastig, want je zult wel de tweede keus zijn. Als zij hem terug zou willen dan is hij waarschijnlijk gevlogen. Als dit na 4 jaar nog zo is, waarom niet na tien jaar.

Ik heb hetzelfde met een jongen een dikke twee jaar nu. Tussen ons werkt het niet door allerlei andere dingen. Ik heb andere relaties geprobeerd maar wie of wat ook op mijn pad komt. Op de een of andere manier blijft die ene mijn nummer 1. Zo zal dat voor jou vriend ook ongeveer gaan.

Hij kan wel wat willen, maar zijn gevoel was altijd nog sterker blijkbaar. Wil je echt op de tweede plaats staan, die vraag zou ik me in dit geval stellen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Één iets geldt: zeggen dat je van iemand houdt is simpel, zo te doen en wordt daarnaast ook te vaak en te snel gezegd. Doen dat je van iemand houdt is hetgeen dat allesdoorbrekend is. Geef hem een kans, en laat hem op doen uitkomen. Dat is het belangrijkste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lastig hoor. Het klinkt alsof jij de veilige haven bent, het 'terugvalscenario', maar zij hoeft maar met haar vingers te knippen en hij komt, blij kwispelend, aangehuppeld. Hij heeft jou en dat is mooi, maar eigenlijk, diep in zijn hart, wil hij bij zijn ex zijn en wacht hij op het moment dat ze daar voor open staat.

Ik zou, als dat na 4 jaar nog niet over was, heel bang zijn dat dat ook niet meer over gaat. En dan hangt het geluk in jouw relatie dus af van die andere vrouw. Als zij hem de ruimte geeft en weer opzoekt, is de kans groot dat hij toehapt.

Dus volgens mij moet je vooral bedenken wat JIJ wil. Kun je genoegen nemen met deze positie? Zijn er nog dingen die hij zelf kan doen om over z'n ex heen te raken en is hij echt bereid om die te doen als jij hem dat vraagt?

Oud worden met iemand, dat is nogal wat. Dat is dus ook bij elkaar blijven als de spetters er af zijn, en ook bij elkaar blijven als er af en toe gevoelens voor een ander opvlammen, en ook bij elkaar blijven als je een gehandicapt kind op de wereld zet, en ook bij elkaar blijven als er diep verdrietige dingen gebeuren, en ook bij elkaar blijven als je financieel aan de grond zit. Een mens kijkt meestal niet verder dan 2 jaar vooruit in z'n leven. En hij beweert nu dat hij met je oud wil worden. Klinkt in mijn oren als mooie praatjes om jou te paaien.