ik wil een nieuwe relatie beginnen maar waar ben ik bang voor?

Ik ben 35 jaar, ben nu bijna vier jaar single, moeder van 2 mooie dochters, ik heb een leuke baan, mijn passie is zingen. Maar is het raar om iets te willen, in mijn geval een nieuwe relatie beginnen, en er toch niet naar handelen. Waar ben ik bang voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te zien heb je het goed voor elkaar in je leven. Waarom denk je er dan over om een nieuwe relatie te beginnen?
Je handelt er i.i.g. nog niet naar. Dat hoeft ook niet. Als je er aan toe bent, dan komt de 'nieuwe relatie' vanzelf wel op je af. Geniet nu maar van je leven met je kinderen, je werk en je hobby.

Antwoorden (9)

Je kunt bang zijn om een nieuwe relatie te starten, omdat je bang bent dat deze relatie net als de vorige (neem ik aan) zal gaan stranden. Niet alle relaties/partners zijn hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk voor een teleurstelling, merk dit bij mezelf ook. Heb na een mislukte relatie altijd minstens een jaar nodig voordat ik weer klaar ben voor een nieuwe. Hoop je hiermee eeen einde verder geholpen te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt nu je leven lekker op de rails, je hebt een baan, hobby en vrijheid. In een man moet je investeren en tijd insteken. Misschien ben je bang dat je straks word geclaimd en er weinig ruimte blijft voor de dingen die je nu doet, je hobby's en vriendinnen. Je moet ook energie in een relatie steken en waarschijnlijk een teleurstelling van vorige relatie waarbij jij je niet prettig bij voelde, voelde als onveilig in je huis. Het is altijd eng om een nieuwe relatie over de vloer te krijgen en daarbij gaat een nieuwe deur open. Je hoeft ook niet halsoverkop in een relatie te stappen, je kunt eerst eens rustig zien op een relatiesite. Waarbij je eerst kunt mailen. Voelt het goed begin je aan een volgende stap, bellen. Hoort de stem prettig en vertrouwd aan, spreek daarna een keer af op een neutraal terrein. Een man moet een positieve aanvulling zijn in je leven. Geen man met problemen en onverwerkte verleden of net gescheiden, weduwnaar die nog midden in een proces zit. Je mag best de kat uit de boom kijken, mannen die geen geduld daarvoor hebben houden ook geen rekening met jou. De echte leuke man geeft jou de ruimte en stelt jou op je gemak en accepteert jouw kinderen. Ergens is er ook voor jou een leuke vent die jou weer een twinkeling in je ogen brengt en je hart sneller laat kloppen, succes! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
miss weet je niet meer hoe het is om een partner om je heen te hebben.

of ben je bang dat je met je kids zo gehecht bent aan het leven wat je nu het dat een relatie vreemd kan zijn.

of dat je iemand vind die toch niet helemaal aansluit in je situatie omdat je partner ook rekening zal moeten houden met je kinderen.

je niet helemaal weet hoe je kan schikken als moeder, huisvrouw, werkneemster én ook nog een keer partner

of dat je inmiddels zo zelfstandig bent dat je je afvraagt wat een man eigenlijk nog kan bieden en wel om kan gaan met iemand die helemaal onafhankelijk is

of dat je bang bent dat dingen gaandeweg in een relatie weer scheef groeien zodat het uiteindelijk weer mis zal lopen

of dat je niet gewent bent om tijd voor jezelf te maken en deze in te vullen zonder dat je je schuldig voelt en je nog zoveel te doen hebt

of omdat je niet weet waar je iemand kan treffen die het waard is om beter te leren kennen.

het kan heel veel oorzaken hebben, je zou het toch echt bij jezelf moeten zoeken.
mijn ervaring is dat je het wel kan proberen in te vullen waarom het zo kan zijn, maar dat dit alleen mogelijk is door het te ervaren. dus alles op zijn tijd. je kan openstaan voor een relatie, maar een partner zoeken werkt voor de meesten niet, deze moet je tegenkomen (of niet natuurlijk....alles op zijn tijd!)

succes!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist. En daarbij wil ik ook nog toevoegen, een nieuwe relatie moet goed voelen. Je moet je veilig voelen en de spanning voelen. Iets nieuws aangaan is een grote stap. Jij voelt het beste aan wanneer je daar aan toe bent. En natuurlijk zijn sommige spanningen ook heel gezond, dat geeft aan dat je realistisch denkt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je weet waarom je vorige relatie niet gelukt is, dan kun je het in een volgende relatie beter doen. Een leerproces, heet dat.

Je hebt het nu prima voor elkaar en je bent weer in balans. Een mooi startpunt voor een nieuwe kans. Van harte gegund! Maar..het moet wel iets toevoegen!
EN je neemt de keuze niet alleen voor jezelf. Er zijn nu ook kids bij betrokken. Dus heel rustig aan en goed in de gaten houden dat je er niet op moet inleveren (sfeer, rust, thuis)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk ligt je hart nog bij je vorige partner en sta je niet open voor iemand anders.
12 jaar geleden
Natuurlijk hebben jouw ervaringen tot nu toe met relaties invloed op hoe je tegenover relaties staat.
Meestal is een scheiding, zeker met kinderen in het spel, verre van prettig en kost het vaak veel tijd om jezelf weer te hervinden of je leven weer vorm te geven.
Dit proces is in de meeste gevallen een gevecht en/of kost veel energie.

Het kan zijn dat je, nu je alles zo goed op de rit hebt, (on)bewust bang bent om een nieuwe relatie aan te gaan. Om je misschien kwetsbaar op te stellen of angst om (weer) gekwetst te worden en het hele proces weer van voor af aan gaat beginnen.

Kiezen voor je huidige situatie geeft ook veiligheid en houvast, je weet wat je hebt en je hebt daar controle over. Zodra daar een nieuw persoon aan wordt toegevoegd, liefde in het spel is, een mogelijke relatie, is het zoeken naar een nieuwe balans en verlies je een soort van controle...dat kan eng zijn.

Mischien ben je bang voor het herhalen van bepaalde patronen die je in vorige relatie(s) hebt ervaren.
Het leren vertrouwen van iemand is een hele stap, om iemand toe te laten in je leven...is als geen eenvoudige zeker ook niet als je verantwoordelijk bent voor twee kinderen....

Wie niet waagt wie niet wint...en soms is het een kwestie van durf en lef...om weer te voelen en mensen toe te laten in je leven...

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mischien lijkt het je wel leuk en speelt het feit dat je dochters hebt en misschien ook je leeftijd wel mee dat je een relatie wilt.
Het is altijd een fijn idee om met iemand je leven te delen maar dat kan tegenwoordig op veel manieren , denk aan een lat relatie, mischien is dat iets voor je .

Maar als je het toch eigenlijk wel lekker vind om zo alleen te zijn en je ding te kunnen doen , moet je dat ook lekker doen