waarom ben ik altijd onrustig als ik niet bij mijn vriendje ben en hoe kom ik er vanaf? :$

ik voel me altijd onrustig als ik niet bij mijn vriendje ben, ik ben bang dat hij met andere meisjes gaat dansen of met andere meisjes flirt, hoe kom ik hiervanaf want ik weet wel dat hij niet vreemd gaat op mij maar toch voel ik me zo, we hebben al gevreeën in bed dus hij houd ook van mijjj.

Meeka XxX

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat kan diverse redenen hebben.
Ik zal er een paar noemen, en kies jij hieronder maar uit wat voor jou van toepassing zou kunnen zijn:

-Je hebt traumatische ervaringen met een vorig vriendje, dat WEL vreemdging. Daardoor ben je zo gekwetst dat je met die angst bent blijven zitten.
Of:
-Je bent erg onzeker, en dat zit in je karakter. Je bent bv ook onzeker over je uiterlijk, of mensen jou wel aardig vinden, etc. Daardoor ben je bang dat jouw vriendje zomaar iemand anders leuker vindt dan jou.
Of:
-Je hebt een jaloers karaktertrekje. Je wil niet dat jouw vriendje andere meisjes leuk vindt, en wil de boel altijd onder controle houden.
Of:
-Je hebt een onzeker karakter. Dat kan komen door iets dat in je jeugd is gebeurd, maar kan ook gewoon aangeboren zijn.
Of:
-Diep in je hart weet je dat jouw vriendje helemaal niet te vertrouwen is. Dat weet je uit verhalen van vrienden, of je voelt het als het ware aan. Je vertrouwt hem niet, en je hebt daar je redenen voor. Al wil je daar eigenlijk zelf niet aan en ontken je het tegenover anderen.

Als jij uit bovenstaande lijst het goede antwoord kan pakken, kun je er ook iets aan gaan doen.
Wees eerlijk tegenover jezelf!
Als jouw onrust bijvoorbeeld voortkomt uit een traumatische ervaring, zoek dan hulp in de vorm van therapie of iets dergelijks, zodat je er vanaf komt. Anders zal je er je levenlang last van blijven houden. En dat is jammer voor je relatie.
Heeft je onrust een andere reden (zie bovenstaande lijst) wees dan eerlijk naar jezelf en je vriendje, en doe er iets aan.
En tenslotte: Praat met je vriendje! Deel je angst en je onrust met hem! Samen sta je sterker, en kom je beter tot een oplossing dan alleen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit vind ik een heel goed antwoord. Daaraan hoef ik niks meer toe te voegen.

Andere antwoorden (3)

Je geeft eigenlijk al zelf antwoord in je laatste zin. Als hij van jou houd gaat hij heus niet vreemd. Je moet gewoon iets meer vertrouwen in hem hebben en alles komt vast wel goed =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
==we hebben al gevreeën in bed dus hij houd ook van mijjj.==
Ai, hier schrok ik toch even van, pas op meisje, voor heeeel veel mannen is dit absoluut geen maatstaf!!! Ik denk zelfs eerder andersom, het respect kunnen opbrengen en te wachten tot jullie beiden er aan toe zijn (de rust en vertrouwen bij jou aanwezig is) is denk ik meer maatstaf gevend!!
Er bestaat ook nog een zeer oud (chinees) spreekwoord, "Hij mag buiten de deur best honger krijgen, als hij maar thuis komt om te eten"...................
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als jongens met jou naar bed gaan hoef dat geen houden van te wezen zo moet je niet denken
hoe lang heb je al met hem dan ?
je moet hem vertrouwen en dat is moelijk in begin
ik weet daar alles van sterkte meid