M'n zoon die op vakantie wil gaan met zijn vriendin naar Turkije alleen wat moet ik doen ik heb het moeilijk met loslaten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud is je zoon? Is hij al eerder alleen eropuit geweest, al is het maar naar een camping in Nederland?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie SuzyQ! Ik zou ook eerst willen dat hij 1 vakantie in Nederland verblijft, voordat hij naar het buitenland gaat. Voor hem én voor jou een goede test.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, deze vraag is niet te beantwoorden zonder iets meer informatie.

Antwoorden (9)

De hamvraag is.. Hoe oud is je zoon. Turkije is een bijzondere bestemming om te bezoeken, en zeker een vakantie waard. Echter, het is ook een bestemming waar ik een 16-jarige niet zomaar naartoe zou laten gaan.

Ik zou met zoon om de tafel gaan zitten en goed bespreken wat hij daar wil gaan doen, en waarom turkije. Spanje is ook warm en mooi, en een stukje toerist-vriendelijker & opener qua taal en cultuur voor een gemiddelde west-europeaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon laten gaan ,

Hij zou namelijk vast wel seksuele gemeenschap willen met zijn vriendin dus ff ver weg van hier zal goed doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Turkije is qua foto's een ontzettend mooi land en je hebt hele toeristische plaatsen waar steeds meer westerse europeanen met plezier en goede ervaringen naartoe gaan.

Ik snap dat je het moeilijk vind je kind voor het eerst alleen (met vriendin) naar het buitenland te laten gaan, daarom lijkt het mij verstandig dat hij via een reisbureau gaat en altijd bij problemen bij een reisleider in de buurt terecht kan.

Uiteraard is het voor jou prettig als hij het adres en telefoonnummer van de accomodatie achterlaat...

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Loslaten van je kind is een proces en hettzal ertoch een keer van moeten komen .

Het is normaal en gezond dat jongeren op een gegeven moment uitvliegen.
Praaterover en benoem dit naar je kind dat je loslaten moeilijkvindt.
Belast hem niet met jou moeite ,maar geef hem het vertrouwen .
En vertrouw erzelf maar op dat het goed gaat komen .

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is vooral aan jou om te bepalen of hij hier oud en wijs genoeg voor is. Zo ja, lekker laten gaan. Hoe meer je je aan je kind vast gaat klampen, hoe meer hij zich tegen je af gaat zetten. Het is inderdaad verstandig om er eens over te praten en gewoon duidelijk zijn over de grenzen. Je kan ook bijvoorbeeld afspreken dat als hij gaat hij elke dag even iets laat horen zodat je weet dat het goed gaat. Dan zit jij niet te stressen en kan je zoon toch lekker op vakantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik ken hem beter dan wie dan ook bedankt
Ga in deze periode zelf op vakantie. En bedenk dat als hij na een paar weken weer thuis is, jij de vakantiewas mag doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik niet ,bedankt
Loslaten vind ik ook hartstikke moeilijk en Turkije is heeeeeeel ver weg!!!
Maar loslaten gaan in etappes, en daar zal je vast al een poosje mee bezig zijn ;-)
Hij gaat met zijn vriendin, dus hij is niet alleen, dat zou ik wel belangrijk vinden.
Misschien kan je jouw gevoelens hierover met hem bespreken, zonder dat het meteen claimend voor hem is. Dat kan hem ook begrip voor jou geven.
Vraag, of hij je geregeld even belt, of spreek af, dat je hem belt. Gelukkig zijn er mobieltjes!!!
Loslaten is moeilijk, maar niet onmogelijk: er zijn ons ziljoenen moeders voorgegaan!
Heel veel sterkte en wijsheid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bekijk het is in de ogen van je zoon; Ik ben zelf ook een jongen van 20 jaar. Ben toen ik 17 was ook alleen met mijn vriendin naar Turkije gegaan. Ben later zelf alleen naar Mexico gegaan (20). Als je naar een goed verzorgd hotel gaat moet er geen probleem zijn. In Turkije bieden ze bijna alleen maar All-in pakketten aan!

Weinig redenen om ver van je hotel weg te gaan!

Hoop dat deze tip je wat helpt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vast wel bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En vergeet niet, Kleine kinderen worden ook groot!
Beste moeder, mijn moeder heeft het ook moeilik met loslaten maar dan denk ik aan het gedicht en dan laat ik dat aan mijn moeder zien. Ik zal het even uitleggen.

Ieder kind heeft een rugzakje. Dat rugzakje kan je alleen maar vullen. Als moeder zijnde kan je je kind daar alleen maar mee helpen. Maar je moet je kind ook kunnen loslaten. Want de kinderen moeten op eigen voeten kunnen staan. En zei gaan met hun bepakte rugzak de weide wereld in. En als moeder kan je ze daarbij alleen maar helpen. Maar je moet ze ook leren loslaten.

Snapt u het. Het is zo je moet leren lost telaten. Het is moeilijk maar probeer het.