Hoe kan ik me best gedragen ten opzichte van iemand die van je houdt ( zelf ook heel veel van die persoon houdt) maar het lijkt niet te lukken?

we willen allebei dat het lukt... we willen niet opgeven want we weten dat we voor elkaar gemaakt zijn ...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is dan hetgeen wat ervoor zorgt dat het niet lukt, de enige reden die ik ken is dat jullie dan toch niet voor elkaar zijn gemaakt. Of ik interpreteer jouw zin verkeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan moeilijk zonder hem, hij zonder mij, en hij heeft tegen mij gezegd: ik hou zoveel van u maar ik kan alles wat je voor me doet en de liefde die je me geeft moeilijk plaatsen, want ik heb het gevoel dat ik dit niet verdien...
Ik weet van mezelf dat ik heel hevig ben in het willen zien en dingen delen en denk dat het er veel aan doet als dit niet zo was, maar ik vind precies geen rem bij mezelf om rustiger te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ahh, okee. Ik ga even verder bij de antwoorden, omdat ik nu wel een antwoord kan vormen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg mooi, hoe je jezelf beschrijft! Zo vol vuur en passie! Soms wordt iemand anders daardoor overspoeld en weet niet meer hoe te reageren. Kun je wat afstand nemen misschien? In de zin van : wat minder vaak contact?

Het beste antwoord

Probeer jezelf daar wat meer rust in te geven, geef diegene iets meer vrijheid als dat gewenst is. Praten daarover werkt het beste, dan heb je namelijk een goed beeld over wat diegene prettig vind en waar er irritaties over zijn of kunnen komen. Geef ook duidelijk aan wat jou stoort, zodat ook aan de andere kant dat beeld duidelijk is.

Wat dat betreft heb ik eigenlijk een zelfde situatie, ik ben ontzettend goed bevriend met een vriendin van mij en we delen ook erg veel. Maar na 2 jaar merk ik pas dat het eigenlijk steeds verder gaat op alle vlakken, het is nu zelfs zo dat we bijna altijd elkaars gedachten kunnen lezen door elkaar alleen maar aan te kijken. Het kost een hele hoop tijd (in mijn geval dus 2 jaar) alvorens het in mijn geval echt heel duidelijk zichtbaar wordt dat we voor elkaar zijn gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Heb geduld en heb respect voor elkaar. Dan komt het allemaal vanzelf op zijn plekje.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ en vooral ook duidelijk communiceren naar elkaar toe, zodat jullie weten wat je aan elkaar hebt.
mischien zijn jullie voor elkaar gemaakt om vrienden te zijn ,want als je zoveel moeite moet doen om te zorgen dat het lukt dan blijf je dat voor altijd doen en meestal lukt het dan niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt niet te lukken... Misschien omdat je teveel op mekaars lip zit of omdat je té erg je best doet om het te doen lukken.
In een relatie moet je mekaar de ruimte geven. Als dat niet gebeurd, wordt het al gauw verstikkend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet handig ik snap hoe je je voelt. Wat ik zou doen geef elkaar de ruimte en praat met elkaar. Als het echt niet lukt moet je elkaar even niet zien. Dan kom je even tot jezelf. Als het dan echt niet lukt is het toch beter om van elkaar af te gaan het is misschien zwaar maar dat is dan het beste voor jullie 2.