hoe kan ik het beste omgaan met mijn adhd vriend ,kan iemand mij daar advies opgeven

mijn vriend heeft adhd en veel last van storm in zijn hoofd .hij woonde 2mnd bij mij toen hij ineens thuis kwam zijn koffer pakte en zei dat het niet ging werken dat ik beter was zonder hem.de volgende dag had hij al spijt en wilde toch verder met mij ik was zijn droom vrouw.hij zou wel in zijn huis blijven en voorlopig beetje verdelen bij of bij mij,ik was een week bij hem toen hij klaagde over hoofd pijn hij was helemaal in de war voelde zich rot enz ,hij vroeg of ik niet boos zou zijn als ik hem wat ruimte zou geven ,en hij zou alles proberen op pc te zetten wat er door hem heen gaat ,het is nu 3dagen dat ik weer in mijn eigen huis ben,maar ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan ik zoek heel pc af ,(verlatingsangst misschien) ,hij heeft wel al relaties achter de rug waar hij de deksel op zijn kop kreeg en was ook bang dat ik weg zou gaan als ik eenmaal zou zien hoe adhd werkt bij hem ,heeft iemand hier ervaring mee ,moet ik hem met rust laten of juist niet?

12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Er zijn speciale bijeenkomsten voor mensen die veel te maken hebben met iemand met ADHD, daar krijg je tips en kun je ook ervaringen delen. Misschien is dat een idee?
Een vriendin van mij heeft ook ADHD, heer moet je soms gewoon een beetje met rust laten... maar ik vind niet dat je alle mensen met ADHD over een kam kunt scheren..
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem hem a.u.b. serieus. Als hij zegt dat hij wat ruimte nodig heeft, dan is dat zo voor hem, en is alles wat hij vraagt.

Dat het afwijkt van het gangbare verwachtingspatroon, ' so what' ??? Dat hoeft jou niet onzeker te maken..., 'hoeft' , want jij bent ook zoals je bent!

Om antwoord te geven op jouw vraag, neem hem serieus, luister naar hem, en maak heldere keuzes voor jezelf. Wat heb je voor hem over, wees daarbij heel eerlijk met jezelf. Niemand kan daarbij vertellen wat jij zou moeten doen..............
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
luna400
12 jaar geleden
ik heb er alles voor over dat weet hij ook ik hou van hem ,we zijn allebei de 40 al gepasseerd ,ze hoefen ook niet te zeggen wat ik moet doen maar advies om zo goed mogelijk er mee om te kunnen gaan ,ik geef hem zijn rust hoewel het heel moeilijk is ,misschien zijn er meerdere partners zoiets hebben mee gemaakt ,van nature zou ik steeds bellen of het wel goed gaat ,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kan je hem een smsje of mailtje sturen. Dan is het aan hem de keus of hij daarop reageert of niet en weet hij toch dat je aan hem denkt :-)
Heel veel succes, t zal niet makkelijk voor je zijn!
luna400
12 jaar geleden
ik stuur hem ook sms om te laten zien dat ik aan hem denk .het is behoorlijk moeilijk om niet te weten waar je sta in een relatie
Met goede medicatie is ADHD te onderdrukken, en een beetje begrip van beide kanten doet de rest.

Het is niet uit te sluiten dat er meer aan de hand is met uw partner.

Toch moet uw partner een beetje volwassen worden door niet alles op zijn ADHD te gooien, maar ook mee te denken in welk schuitje u belandt bent.

Bedenk dat de enige zekerheid in uw relatie bestaat uit het feit dat u zelf nog een woning heeft, en dat u nooit uw woning moet opzeggen.

Voor uw partner is het 2 voor 12.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
luna400
12 jaar geleden
nee ik was ook niet van plan mijn woning op te zeggen ik heb koopwoning ,hij neem geen medicijnen hij word daar aggresief van zeg hij ,hij blow al 15jaar .in t beggin hield hij t geheim omdat hij wist dat ik daar pathie tegen heb ,nadat hij terug gekomen is heeft hij het vertelt dus vrij brief ik zie hem savonds de 1na de andere roken en zie zijn gedragsverandering nu snap ik dat je van 1jointje rustig word ,maar 5a6 ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees niet bang dat u alleen overblijft.
Hij is echt niet de laatste man op aarde.
Wilt u de rest van uw leven slijten met zo,n labiel persoon?
Als hij niet de juiste medicijnen neemt, en de joints niet
afzweert is er geen toekomst voor jullie samen weggelegd.