Nee hoor, dat gaat vanzelf. Op een dag kom je iemand tegen waarmee het klikt, en dan komt bijna vanzelf van het eén het ander. Ga dingen ondernemen waarbij je mensen ontmoet, wordt lid vaneen verenging of club, en sta er voor open maar ga niet wanhopig op zoek. Hoe wanhopiger je lijkt, hoe minder aantrekkelijk je wordt.

Ben je niet zo'n sociaal persoontje dn zou je ook via Internet of iets dergelijks kunnen proberen contacten te leggen, maar in de praktijk gaat het makkelijk en spontaner in het dagelijks leven.

Enne...mijn vader zei altijd : leuke mannen zitten niet in de kroeg, en hij heeft groot gelijk gehad. Misschien zitten de leuke vrouwen daar ook wel niet. ;-)

(dat geldt natuurlijk wel vanaf een bepaalde leeftijd ; als mannen dan nog steeds elke avond in de kroeg hangen om een vrouw tegen het lijf te lopen, zijn het vaak niet de mannen die je moet hebben )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem je grootste hobbie, en ga die in 'groepverband' uitvoeren. Hetzij via een club/vereniging danwel via trefweekenden. Dan is je kans het grootste dat je mensen tegenkomt die passen.

Ga echter niet elke vrouw afspeuren. Vrouwen hebben een 9e zintuig voor wanhopigheid. Dus ga bij elke vrouw er vanuit dat ze niets voor jou is. Dan komt het vanzelf goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe harder je zoekt, hoe langer het gaat duren.
Ga gewoon leven, doe wat je leuk vind en dan kom je vast wel eens iemand tegen met wie het van beide kanten klikt.

Anders zijn er zat internetsites waarop het kan:
relatieplanet
e-matching
parship
eeeh... er zijn er vast nog wel meer.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga vooral niet wanhopig op zoek, heel vaak kom je iemand tegen terwijl je er absoluut niet op verdacht bent.
Je loopt de supermarkt in om even wat te kopen en botst tegen iemand op, dat overkwam een van mijn zonen en ze zijn al weer 2 jaar gelukkig samen.
Als je te verlegen bent om met iemand te praten, oefen dan eens een gesprekje met iemand anders, als dat mogelijk is.
En bedenk dat veel meisjes net zo verlegen zijn als jij!
Verder sluit ik me aan bij de antwoorden die zeggen, ga iets doen, inderdaad op andere nieuwe plekken kom je nieuwe mensen tegen.
Succes!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een leuke vriendin zoeken en vinden is ook best moeilijk. Je moet ook niet wanhopig gaan zoeken, maar alle mogelijkheden afgaan waar je haar zou kunnen vinden. Een wederzijdse hobby of interesse is altijd een leuk aanknopingspunt. Dus kijk eens bij jezelf wat je leuk vindt om te doen en waar je interesses liggen.

En zoek niet te hard, je vind haar uiteindelijk vanzelf. Als je er maar voor openstaat en onder de mensen bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het leven komen alle dingen op jouw pad. Je zult dit vanzelf merken. Ook die leuke vriendin komt daarover heen. Kijk gewoon vaker om je heen. Het zou zo maar eens het meisje op de hoek kunnen zijn. Als je heel erg verlegen bent dan zou je kunnen overwegen om een cursus assertiviteit te volgen. Door uit te gaan of bij een vereniging kom je vaak veel mensen tegen.
Veel succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak je niet druk. Doe de dingen die je anders ook deed en ga vooral niet zoeken, daar schiet je allemaal niks mee op en je wordt alleen maar gefrustreerd als het niet lukt.
Ga voor je zelf na wat voor type meisje je leuk vind (zonder moeten). Als je bijvoorbeeld een meisje wil dat van fietsen moet houden, doe dan eens mee met grote fietstochten. Wil je een meisje dat van klassieke muziek houdt, ga dan eens wat vaker naar een voorstelling van klassieke manier, enz.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lao-Tse zegt:
"Als je iets wilt pakken, moet je het heel even loslaten. Als je iets wilt loslaten, moet je het heel even pakken."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je wel verliefd worden?

Ik heb een vriend die er goed uitziet, wat te vertellen heeft
en erg aardig is, maar ook geen vriendin kan vinden.
Zijn probleem is volgens mij dat hij niet verliefd kan worden op vrouwen zoals ze zijn. Hij raakt nooit ontroerd door een leuke lach, een grappig wipneusje, rimpeltjes bij de ogen of noem maar op.
Als je echt verliefd wordt, (forceer het niet, wacht tot
het je overkomt) dan begin je te stralen, te lachen en word je vanzelf aantrekkelijker voor de ander (wat helaas niet altijd betekent dat die ook verliefd op je wordt).
En tot het zover is moet je vooral aan jezelf werken. Volg een assertiviteitscursus bijv. Vrouwen vallen op mannen
die lekker in hun vel zitten. Zodat zij zich niet verantwoordelijk hoeven te voelen voor zijn geluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk wel dat iedereen verliefd kan worden, maar dat veel mensen het niet toelaten, om er echt voor te gaan. Stukje faalangst, bindingsangst e.d. die je tegenhouden.
Heel simpel, dan heb je nu de verkeerde site voor je.

Bovendien vergaat de wereld voor jou dan zonder vrienDIEN?

Ga lekker feesten, dan kom je vanzelf iemand tegen een keer, maar dan zou ik die vrouw wel een andere vraag stellen als dat je nu doet.

Toegevoegd na 1 minuut:
ps dat is toch geen vraag, eerder een wanhopige oproep of zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens een keer naar een andere kroeg,waar het wat drukker is !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit vind ik eigenlijk geen vraag voor deze site,maar goed: probeer een leuke hobby te vinden en wees niet te kieskeurig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vorige antwoord werd verwijderd maar toch zou ik je willen aanraden een leuke cursus te gaan volgen. Bijvoorbeeld een taalcursus zoals Engels, Frans, Grieks of een andere taal die je wilt leren.

Niet alleen om een vriendin te vinden maar ook om te zorgen dat je wat anders aan je hoofd hebt. Want hoe meer je er mee bezig bent een vriendin te vinden, hoe minder dat zal gaan lukken.
Heel veel succes gewenst.

En nog een kleine tip:
Als je weer een vraag stelt, is het handiger als je een kleine uitleg erbij geeft. Dan hadden we ook geweten wat voor soort vriendin je zoekt. Voor een relatie, om te shoppen, te sporten of mee uit te gaan etc.